Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 3:58 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Happy Fly 20
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 7:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tror iallefall at det er rett navn, husker ikke helt. Denne har jeg tatt frem igjen nå, og noen endringer er gjort. Da jeg bygget den så valgte jeg tripod-oppsett, altså med nesehjul. Denne modellen kunne bygges som taildragger om en ville. Jeg har nå bygget om, altså fjernet nesehjulet og flyttet hovedunderstellet lenger frem. Servoene står fremdeles montert, så alt som mangler er motor, mottaker og batteri for å få den flyvedyktig.

Idag fikk jeg en Evolution .36NT som jeg skal montere i, vil nok tro at den kommer til å gjøre en bra jobb der. Jeg har aldri fått meg til å selge dette flyet, det er en veldig tiltalende størrelse, og et skikkelig kosefly :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Happy Fly 20
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 9:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det blir sprekt, jeg hadde en .30 firetakter i min og det gikk greit unna, fan jeg savner det lille flyet med den fasinerende lille firetakteren med pornolyd :cry:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Happy Fly 20
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 2:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ting tar tid, men idag fikk jeg startet den nye motoren for første gang. Den startet helt utmerket, og gikk fint hele første tanken uten å justere noe som helst. Jeg hadde på en 10x4 propell, men har lyst til å prøve 9x6 eller noe også. Flyet er jo ikke så veldig stort at det gjør noe.

Dette er motoren jeg vurderer å putte i Twin Otteren, men lurer på om jeg skal gå opp et hakk i størrelse der.

Jeg må putte i mottaker og batteri, så er det bare å få greiene i lufta. Flyet står klart med servoer montert. Kanskje justere littegrann på motoren først.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Happy Fly 20
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 3:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Ta noen bilder med det samme du er i gang da.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Happy Fly 20
InnleggSkrevet: Tor Aug 18, 2011 7:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vil oppdatere denne tråden med at evolution .36NT er suksess i dette flyet, det drar som bare pokker, og er skikkelig underholdende å fly. Er veldig fornøyd med flyet som det er nå :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Happy Fly 20
InnleggSkrevet: Tir Apr 02, 2013 1:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kan oppdatere tråden litt med en video av flyet :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=5ZDdF-Te ... e=youtu.be

Propell er bytta, ellers er flyet like helt. Det har begynt å dukke opp noen hull her og der i vinga, så jeg skal legge litt tape der det er nødvendig. Utover dette skal jeg også montere litt større hjul. Det er ikke den største klaringen mellom propell og bakke, så det vil hjelpe på litt der. Satser på at neste film blir litt bedre :D

Vurderer også å teste litt nedover i propellstørrelse. Pr dags dato så bruker jeg 10x4, men kanskje 9x5 eller 9x6 er noe også?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Happy Fly 20
InnleggSkrevet: Ons Apr 03, 2013 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg gikk over flyet i kveld med en hårføner, og dette er absolutt noe som bør gjøres oftere. Hele greia ble godt oppstrammet, og flyet ble nesten som nytt, bortsett fra hull her og der :D

På raske fly er kanskje dette viktigere enn man skulle tro, flykroppen får glattere "hud", og jeg kan tenke meg at en stram duk styrker trekonstruksjonen også. Ultimate 40 next :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC