Sunnfjordrc.no
http://sunnfjordrc.no/

O.S ax .55 peeling
http://sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=5&t=1964
Side 2 av 2

Forfatter:  yallaair [ Søn Des 06, 2009 1:06 am ]
Innleggets emne:  Re: O.S ax .55 peeling

Kan være samme karen, har hørt flere ulike historier. Det står muligens i maualen at en skal trykke forgassern ned i huset, jeg pleier å sjekke at en har god tetning der på alle motorer. Også lurt å bruke låselim på skruene til forgassernene. Har sett mange tilfeller der disse har løsnet og skapt mye hodebry, spesielt på O.S La og FP- serien. Også MVVS har jeg hatt litt trøbbel med å få fast forgasser'n.

Forfatter:  stressballen [ Søn Des 06, 2009 1:17 am ]
Innleggets emne:  Re: O.S ax .55 peeling

yallaair skrev:
jeg pleier å sjekke at en har god tetning der på alle motorer.


Det er ikke alle som sjekker dette så godt dessverre, eller leser manualen først for den saks skyld...

Forfatter:  BGH [ Søn Des 06, 2009 1:25 am ]
Innleggets emne:  Re: O.S ax .55 peeling

stressballen skrev:
å trykke forgasseren på plass før den ble festa

Tok litt feil her, det er vel ikke vanlig for noe motormerke at forgasseren er montert på motoren når du tar den ut ny av eska. Da er det jo brukerfeil at den løsner når brukeren selv må skru den fast, og det ikke blir gjort godt nok.

Vector, den o.s fl 70 motoren er faktisk ringless.

Forfatter:  stressballen [ Søn Des 06, 2009 2:12 am ]
Innleggets emne:  Re: O.S ax .55 peeling

Det er sant. På hyper 50 tror jeg at forgasseren står på plass (altså i hullet), men den er ikke nedtrykket eller festet. Noen synes kanskje det ser ut som at den er på plass som den skal være, og skrur dermed til festeskruen uten å trykke til noe ekstra. Da blir det problemer, naturlig nok. Enden på visa er at det er veeeldig mange som synes produktene er drit når de rett og slett har forårsaket feilen selv. Meg selv inkludert, opptil mange ganger :mrgreen:

Forfatter:  vector 250 [ Søn Des 06, 2009 12:05 pm ]
Innleggets emne:  Re: O.S ax .55 peeling

BGH skrev:
Vector, den o.s fl 70 motoren er faktisk ringless.



Vet det, og det er mye av grunnen for at OS kuttet den ut etter kun få måneder i salg :wink: Den hadde også en kjip airbleed forgasser som var vanskelig å få til å fungere i mange installasjoner. De fikk så mye klager og reklamasjoner på denne motoren at de sluttet å produsere den. Den var ment å være firetakterens versjon av LA motorene, altså en billig sak som var god nok for nybegynnere og som er lagret i glidelager. Problemet er at hva OS mener er billig fremdeles er mye dyrere enn f.eks en Magnum 70 som er av bedre kvalitet, med ring, ordentlig forgasser, kulelager.......

Forfatter:  yallaair [ Tor Des 17, 2009 1:34 pm ]
Innleggets emne:  Re: O.S ax .55 peeling

Jeg har sett litt mer på denne motor'n, den yter faktisk svært bra så lenge nikel-belegget holder fast. En mulig upgrade er å kjøpe en .55 helimotor i stede. Det er jo en ring-utgave og yter sikkert like bra. Forbanna irriterende at også denne ABL-motor'n peeler. Faktisk en hendig størrelse og en motor som bruker lite fuel. Fortsatt ser jeg bare ett tilfelle der denne motor'n peeler.

Forfatter:  BGH [ Tor Des 17, 2009 2:49 pm ]
Innleggets emne:  Re: O.S ax .55 peeling

yallaair skrev:
En mulig upgrade er å kjøpe en .55 helimotor i stede.

Tenker du på sylinder lineren og stempelet, vet du om de passer nedi 55ax uten modding.?

Forfatter:  yallaair [ Tor Des 17, 2009 5:13 pm ]
Innleggets emne:  Re: O.S ax .55 peeling

Jepp, det var det jeg tenkte på. Antar at heli-utgaven ikke er timet noe serlig forskjellig fra AX'n, og at foringsmåla passer. Dette er seff noe jeg bare tipper på. Et godt argument for at det IKKE er slik, er at AX'n trives best på 12000-14000 RPM, mens en helimotorn jobber gjerne på 16000-19000 RPM. :?:

Side 2 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/