Idag fekk eg endeleg flyet i lufta. Forrige gang eg prøvde så hadde eg alt for lite gasspådrag da eg kasta det, noe som endte med en kræsj rett i bøen. Eg knakk kroppen på flyet rett forran vingen tvert av. Men litt lim og karbon så er flyet like heilt igjen og en del sterkere. Idag/kveld så for eg innom meg sjøl etter å ha vert på øving i Høyanger og fresa vekk litt inne e selve canopyen, og så litt i flyet der eg har esc. Nå fekk eg skikkeleg plass. Sist så måtte eg presse på canopyen, noe eg ikke var fornøgd med. Denne gangen ga eg full gass før eg kasta det. Eg viste at det ville krenge mot venstre pga tourqe, men at det skulle rolle 2 ganger før eg fekk retta det opp hadde eg aldri trudd. Helt utruleg at eg fekk det på rett kjøl. Jonny kom rett før eg skulle til å kaste det, men seff så glemte vi å måle farten. Eg tenkte at det kunne vi gjere på batteri nr.2. Eg flaug litt roleg til å begjynne med, men etter å ha fått inn ei rute, så var det bare å kjøre på. hvis eg flaug i 4 minutter, så hadde eg full gass kontinuerlig i 3 min. Da var batteriet tomt. Hadde akuratt nok power igjen til å lande det. Eg skalv på hendene etter landing. Dette var ett kick uten like, og mye pga starten. Men det vart med en tur. Motorfeste hadde løsna, så det må limast, og forsterkast litt. Neste tur så kommer eg til å bruke ei rampe eller strikk for å få det i lufta. Eg tar rett og slett ikke sjansen på å hive det med så mye tourqe. Hadde eg hatt litt mindre gass, så kanskje, men da er det ikke sikkert at eg hadde fått det i lufta i det heletatt. Vet ikke om eg vil gamble med det.
Eg er litt spennt på ka vektor sier ang. rampe/strikk. Høres det ut som en bra plan?
Jonny er sikker på at det gikk fortare enn Barbera Jean. I og med at eg vet samme oppsettet er målt til 240kmt så er eg og sikker på det.
FY F SÅ FORT DET GÅR!!!