Dato/klokkeslett: Tor Mai 23, 2024 6:47 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Lør Jun 20, 2009 11:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
tid imellom all overtid, barn, kjerring...........etc

Nå etter at du kjøpte nytt hus, nå du jo i tillegg kalkulere inn tid til gulv-vask, plenklipp, planting av prydbusker, luke bedet, maling av sprosser, olje terassen, passe på å heise flagget til riktig tid på flaggdager :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Lør Jun 20, 2009 4:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
tid imellom all overtid, barn, kjerring...........etc

Nå etter at du kjøpte nytt hus, nå du jo i tillegg kalkulere inn tid til gulv-vask, plenklipp, planting av prydbusker, luke bedet, maling av sprosser, olje terassen, passe på å heise flagget til riktig tid på flaggdager :lol:


Har du ikke samboer? :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Lør Jun 20, 2009 6:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nettopp, hun tar seg av alt det som Yalla nevnte, mens jeg tar meg av alt av testing, tuning og trimming :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Lør Jun 20, 2009 6:25 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Nettopp, hun tar seg av alt det som Yalla nevnte, mens jeg tar meg av alt av testing, tuning og trimming :lol:


Er fa-- meg noen som har det fint.. Er bare du og stressballen som har funnet så fornuftige kvinnemennesker..

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Søn Jun 21, 2009 2:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Testet en pylonpropell nettopp: APC 8.75x7.5NN og oppnådde 17500 rpm. Denne propellen er således en god del "tyngre" enn den JXF 8x8`n som jeg tidligere har drevet og testet med. Jeg regner med at selv om APC`n gir tilsynelatende lavere pitchspeed enn JXF`n så vil det mest sannsynlig gå raskere med APC`n likevel siden den griper og flytter mer luft.

Det kommer en pakke til fra USA med noen flere spennende propeller også 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Søn Jun 21, 2009 3:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Det kommer en pakke til fra USA med noen flere spennende propeller også 8)


Hmmm.....de spennende propellene tar visst aldri slutt. Hva er spesielt denne gangen da? Er de grønne eller gule? Har de specs trykket på baksiden istedenfor forsiden? Følger det med 2 eller 3 adapter? :mrgreen:

Neida, bare tuller litt, jeg er også interessert i å høre hva som oppnås på de forskjellige propellene. At det er gigantiske forskjeller i ytelse er det ingen tvil om iallefall. Spennende :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Søn Jun 21, 2009 6:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Jeg regner med at selv om APC`n gir tilsynelatende lavere pitchspeed enn JXF`n så vil det mest sannsynlig gå raskere med APC`n likevel siden den griper og flytter mer luft.

Lurer på hvor dette kommer inn i pitch-speed kalkulator'n din?? Har hørt dette før: "fly kan jo ikke fly fortere enn pitchspeed'n!" :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Søn Jun 21, 2009 7:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Akkurat det der er jeg også begynnt å tvile litt på. Pitchspeed er jo uansett kun et teoretisk tall og selve effektiviteten til en propell er nok vel så viktig. Derfor er jeg temmelig sikker på at APC sine pylonpropeller (myyyye forskning ligger bak disse)er bedre enn denne JXF`n fra Hong Kong selv om utregnet pitchspeed sier noe annet.Vi kan vel egentlig ikke vite pitchspeed uten å faktisk være istand til å måle lufthastigheten like bak propellen, da kunne vi også fått et tall på effektiviteten til en propell og evnt. svinn av krefter som ikke blir oversatt i lufthastighet.

Nei nå driter jeg i det og tyner max ut av motoren, hiver på seriøse propeller og stuffer det hele inn i et reinspikka speedfly, så er det bare å forsøke å kontrollere alle kroppsåpninger mens man skjelver i knærne når driten drar avgårde i 300+ km/t :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Søn Jun 21, 2009 8:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
så er det bare å forsøke å kontrollere alle kroppsåpninger mens man skjelver i knærne når driten drar avgårde i 300+ km/t :lol: :lol:


Det finnes sikkert plugger for slikt, da kan du fokusere mer på å fly. Sikkert greit å kunne slappe av i muskulaturene :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Søn Jun 21, 2009 8:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hmmm, buttplug i fieldboksen blir vel kanskje litt i overkant :? :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Søn Jun 21, 2009 10:13 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Det finnes sikkert plugger for slikt, da kan du fokusere mer på å fly. Sikkert greit å kunne slappe av i muskulaturene
vector 250 skrev:
Hmmm, buttplug i fieldboksen blir vel kanskje litt i overkant

Jeg har vurdert bleier, en trykkstopper bak vil bare bli et enda større stressmoment. :x

Tror dette går bra jeg vector, litt forsiktig i begynnelsen med små rorutslag, propell med litt drakraft de første gangene og nyslått stripe for soft landigs. Men det må være en med god kastearm for å få i gang greiene.!! Dette blir virkelig show med stor S. :P

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 12:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
BGH skrev:
stressballen skrev:
Det finnes sikkert plugger for slikt, da kan du fokusere mer på å fly. Sikkert greit å kunne slappe av i muskulaturene
vector 250 skrev:
Hmmm, buttplug i fieldboksen blir vel kanskje litt i overkant

Jeg har vurdert bleier, en trykkstopper bak vil bare bli et enda større stressmoment. :x


Å herregud, jeg fikk vondt i ansiktet av den der. Up'n go for alle penga, størrelse stor :lol: :lol: :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 5:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
når driten drar avgårde i 300+ km/t :lol: :lol:

Da må du nok kjøpe utstyr på øverste hylle hele veien..... ikke komme dinglende med en "hjemme-teipa" ASP!! Har lest en del på store-forumet, og guttene må jobbe ganske hardt for å komme over 220 km/t... selv på 200 km/t har dei satt i gang ganske seriøse tiltak med static RPM på 15000 eller mer, pylonpropeller +++

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 7:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Static på 15000 rpm er jo ingenting :lol: Siden den Barbera jean tråden etterhvert nærmest konkluderte med at hastigheten faktisk var rundt 240 km/t med 8 i stigning og 13400 static og ca 15500 i lufta og det med et fly som er formet som en lecablokk i sett i forhold til det jeg har liggende her nå, så ja, da tror jeg faktisk at 300 km/t burde være innen rekkevidde. Jeg vil ha samme pitch med fra 17500 til 19000 static og mest sannsynlig over 20K i lufta.

Hva er det som ikke er "seriøse tiltak" her da? Vent til du ser flyet, det har ikke understell engang, he he 8) Tunedpipe og 36 motor som yter mer enn de fleste 50 motorer er jo heller ikke til å kimse av og propellene er av ypperste sort og laget for formålet, type pylon :P
8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håper dette vil gå meget fort
InnleggSkrevet: Man Jun 22, 2009 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
For å få et endelig svar på om den grisetrimmede ASP 52`n er istand til å levere varene også på meget høye turtall skal jeg teste den på propellene som jeg har kjørt på 36`n. Dersom ikke 52`n knuser 36`n så er det ikke en turtallsmotor (alt er jo relativt) og må fortsette livet sitt som en kanonbra 3-D motor.

Det er forresten EN ting jeg enda ikke har utsatt den 52`n for og det er ei seriøs pipe, det funker jo sinnsykt på 36`n så kanskje skal jeg skaffe en pipe til den og se hvordan det går da :?:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC