yallaair skrev:
Uten at jeg er noe ekspert på området, så innbiller jeg meg at oppdateringsfrekvensen på en GPS som skal brukes i modellfly må være høy. Med G-belastninger som overgår hva den er designet for, vil gi en helt feil forventet tilbakelagt distanse siden GPS'n viser KUN historiske data. Aldri sann tid. Dermed vil den nok kalkulere en track som er noe feil med høye hastigheter som innvolverer G-belastninger. Plottet på GPS'n blir bare for grovt til å lage en sammenhengende track. En trenger en GPS som minst har 5Hz oppdatering.
Dette med g krefter gjør seg jo osgå gjeldende i både bil og båt til en viss grad, men jeg skjønner ikke at det skal ha noe å si hvis ikke det er noen mekaniske deler inne i gps'n.
En annen ting er at denne gps'n det er snakk om her vil være ubrukelig på f.eks autobahn i tyskland med en sprek bil, det burde være opplyst av garmin om så er tilfelle.?
Som sagt tidligere så fløy jeg rolige vendinger og ga full gass kun på rette strekker
Og hvis dere tror at raptoren går fortere en 33% yaken så er dere helt fullstendig på jordet, så feil tar ikke øynene våre som så på, selv om de ikke var i lufta samtidig.
vector 250 skrev:
men er det 210 km/t eller 230 km/t?
I den filmappa som denne videoen som jeg har lastet opp lå, så var det en måling (har bilde) på 222 km/t, og jeg er temmelig sikker på at det var gps montert i flyet på den videoen, så det er ikke mange km/t under det er snakk om.
Den rpm måleren min kan jo også være feil, ikke vet jeg.?
stressballen skrev:
Jeg syns det er mye teori som skurrer her. Vi har 3 modeller som GPS'n har vært montert i, og alle har forskjellige resultat.
Gps'n ble brukt i fire modeller, H9 sundowner ble målt til 193 km/t, og jeg synest faktisk at synsmessig så var det ikke så veldig stor forskjell på farten på den og yaken, det viste også målingene.
stressballen skrev:
Jeg har rett og slett blitt dritnysgjerrig på dette, så dette må vi finne ut av, ellers blir jeg sprø....
He..he, jeg også..