stressballen skrev:
JIPPI, da er ny aksel på plass, og flyet er klart for nye kræsj
Jeg begynner dette innlegget med å sitere meg selv, for det kunne ikke ha stemt bedre
Jeg tok idag min Yak 54 ut bak huset for å fly 3 batteripakker. Fikk lekt meg ganske godt på de 2 første pakkene, og flyet fungerte helt topp. Nå er det faktisk litt vanskelig å fly bak huset vårt, for jeg må omtrent fly rett oppover, og selve plassen jeg flyr fra er vel omtrent 8x8 meter. Så når jeg kommer inn for landing så må flyet komme i en slags Harrier-posisjon (er det rett navn?) i veldig bratt vinkel, og som regel må jeg også blande inn et par sirkler for å roe ned også, så ting kan gå litt fort rett før landing hvis farten er for stor. Ganske spennende egentlig.
MEN, når jeg idag satt i batteripakke nr 3 og slapp flyet til himmels, så tok det ikke lang tid før jeg mistet motorkrafta. Motoren hakket bare, og det virket som at det var fasefeil. Dette er absolutt ikke et glidefly, så jeg klarte ikke å få det unna nabohuset, og der endte det sin ferd. Midt oppå taket til naboen.....
Jaja......dette var jo en liten katastrofe i mine øyne. Huset er 3 etasjer høyt på siden som er vendt mot oss, så jeg tenkte bare at dette kom til å bli litt av en jobb. På andre siden av huset er det oppbygget litt, slik at det bare er 2 etasjer, så jeg snakket med naboen og fikk låne en stige (våre stiger ligger nedsnødd en eller annen plass på tomta, aner ikke hvor). Så der klatret jeg opp på et tak og klatret så videre til neste tak. Det var minst en halvmeter snø oppå taket, så dette var en kjip affære. Men jeg fikk det ned helt og fint, og naboen var veldig forståelsesfull, så alt gikk bra. En lærdom rikere, og nå er det slutt på å fly i nabolaget for min del iallefall
Edit: Har testa motoren nå i ettertid, og nå fungerte alt. Regner med at motoren hadde blitt våt, med det resultat at den fusket.