Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 12:16 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Vegard's Clik is born
InnleggSkrevet: Fre Nov 27, 2009 1:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Etter jeg prøvde Bjørn sin Clik måtte jeg nesten bygge meg samme selv. Kastet et innefly i samme tid sånn at jeg fikk ledig elektronikk som jeg kunne bruke. Flyet har et vingespenn på 80cm og havnet på 151gram inkludert batteri. Det gikk med 8 stykker 1x600m karbonstenger, 2x600mm karbonstang og en 1x3x1000mm karbonlist.

Bjørn hadde en idè om en utskiftbar front og jeg gikk for den på dette flyet. Nesen og resten av flyet skilles av karbonlist og fronten er bare tapet fast. Jeg klarte å feste hjulene i nesten og sånn at det meste som ryker skal ryke med nesen. Det blir med andre ord rimelig lett og kjapt og fikse :D

Bildeserie


Sist endret av Vegard den Tor Des 03, 2009 5:52 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: A Clik is born
InnleggSkrevet: Fre Nov 27, 2009 1:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det der var jo et flott byggverk, ingen tvil om det. Fungerer nok veldig bra i praksis, og flyr sikkert fantastisk bra også. Vekta var jo kjempefin :D

Men slik som jeg kjenner deg, så må du nok lage resten av flyet som en reservedel også, uten selve fronten :wink:
Sist jeg kikket på Twin Dragon'n din, så var det vingene som var mest oppharva :mrgreen:

Så konklusjonen er, hvorfor tenke slik på kun fronten? Hvorfor ikke lage hele flyet i moduler som har en passform inn i hverandre som gjør at alt kan byttes enkelt ut?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: A Clik is born
InnleggSkrevet: Fre Nov 27, 2009 2:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Wing Dragon var mitt første innefly og jeg var ikke noe flink til å reparere eller fly. Nå som jeg har rikelig depron tilgjengelig er det lettere å reparere og jeg kan reparere det skikkelig med en gang. Wing Dragon hadde heller ikke karbonlist i fronten sånn som dette.

Utskiftbar vinge er kanskje ikke så dumt, men jeg vet ikke hvor godt det lar seg gjøre siden vingen må være stiv og presis.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: A Clik is born
InnleggSkrevet: Fre Nov 27, 2009 2:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikke ta meg for seriøst angående wing dragon, det var mest fleip :wink:
Du har vel hatt noen "in-air" kollisjoner også, og da blir det vel litt vanskelig å forutsi hva som blir herpa :mrgreen:

Hadde jo ikke trengt å være hele vinga, kanskje en bestemt fasong av ytterste del, kanskje den som går utenfor avstivinga? Tanken om løs front er jo kjempefin, det finnes jo en del flotte lignende løsninger, men er ikke så ofte en ser det for andre deler på flyet. Men klart, det er jo aldri noe særlig problem å reparere uansett.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: A Clik is born
InnleggSkrevet: Tor Des 03, 2009 5:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Har testet flyet nå og det er det beste inneflyet jeg har prøvd :D Det flyr lett med throttle under halv stikke (på min setup).


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC