Wulong skrev:
Du får sikkert tøffest lyd med fuel motorer, men dobbelt så mye gris! Et så pent fly får du kanskje lov å henge i stua eller en annen tilsvarende plass og da vil du ikke ha griseri.
Et annet viktig spørsmål er hvor du skal fly. To motorer bråker mer enn en. Etter hva jeg har forstått så har du nok av ting å vedlikeholde og to fuel motorer til å holde styr på er kanskje ikke på topp av ønskelista di. Derfor får elektro min stemme
Renholdet har jeg ikke som motargument på nitro, jeg synes egentlig at gammel oljesaus gir litt godlukt og sjarm, og kunne godt tenkt meg et par firetaktere på denne. Så mye vedlikehold er det heller ikke på disse motorene. Men enkelheten i elektro er jo fryktelig fristende, og en får også fryktelig rene linjer i setupen. En annen ting er mer kontrollert throttlekontroll, spesielt med tanke på landing. En elektromotor kan jo stoppes helt og startes igjen.
At to motorer bråker mer enn en spiller nok heller ingen stor rolle her, det er vel mer at to nitromotorer bråker mer enn to elektromotorer. Uansett blir ikke dette flydd i et nabolag, men heller på skaflestad eller i steindalen.
Men klart, å holde styr på 2 nitromotorer er mer tidkrevende uansett, så det er absolutt et argument. Selve tanken på å starte en motor, og så starte den andre, og så sjekke at alt er greit før takeoff er liksom litt kulere enn å bare plugge i et batteri. Vet ikke om jeg klarer meg uten det.
Takker for gode innspill her, det trengs....