Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 11:13 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens UMX beast
InnleggSkrevet: Man Des 27, 2010 5:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har skikkelig sansen for alle disse småmodellene som kommer ferdig med spektrumteknologi montert, og måtte bare ha meg den siste modellen fra E-flite. Den har børsteløs motor og 2S lipo, og ser i tillegg helt rålekker ut :D

Her er et bilde av modellen:
Vedlegg:
umx beast.jpg
umx beast.jpg [ 57.69 KiB | Vist 10120 ganger ]


Jeg hadde lyst til å prøve flyet idag, og tenkte også at jeg skulle prøve modellen slik den er tiltenkt. Når jeg da kom hjem fra jobb, så plugget jeg til batteri og slo på radioen innendørs, tok på jakke og sko og gikk rett utenfor huset for å prøve. Det vil si at jeg gikk ned oppkjørselen og brukte veien som landingsstripe. Veien var snødekt som de fleste veier i nabolagene er, og flyet hadde absolutt null problem med å ta av fra veien. Vi snakker om noen få meter før flyet var i lufta. På forhånd hadde jeg lagt inn litt expo, men ingen redusering av utslag ble utført. Jeg syntes det var veldig lettflydd, og landingene gikk som en lek. Det eneste jeg merket var at batteritiden var kort, men dette pleier å løsne litt etterhvert som batteriene får noen sykluser. Mefølgende batteri var på 120mah, og det finnes også et optionbatteri på 180mah som skulle gi litt lenger flytid. Foreløpig klarer jeg meg fint med det batteriet som er med.

Uansett, jeg flydde ferdig første pakke, gikk inn igjen, og plugget i neste batteripakke samtidig som at jeg varmet meg litt på fingrene. På et kvarters tid hadde jeg flydd 2 pakker utenfor huset her hjemme, og kan konstatere at flyet gjør nytten sin :D

Jeg skal se om jeg får til et videoklipp, madammen filma litt fra stuevinduet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens UMX beast
InnleggSkrevet: Man Des 27, 2010 9:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Gleder meg til å se videoklipp.

Kan hende eg må ha meg eit slikt eg også på nyåret.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens UMX beast
InnleggSkrevet: Man Des 27, 2010 10:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jupp, det er ikke så verst i pris heller. 1398,- som BNF-utgave. Men det skal sies at laderen er en 12v sak, og kobles rett på bilbatteri eller powersupply.

Her er videoklipp. Ikke så kjempebra at det gjør noe, madammen sto inne og filma fra stua vår.
http://www.youtube.com/watch?v=TnnFwM9VGbs


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens UMX beast
InnleggSkrevet: Tir Des 28, 2010 12:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Virka meget bra det flyet ja. men tror eg må ødelegge eit av dei andre 3 små flya mine før eg kjøper dette.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC