Sunnfjordrc.no http://sunnfjordrc.no/ |
|
Ny hotliner på vei http://sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=5&t=2888 |
Side 1 av 1 |
Forfatter: | Vegard [ Ons Jan 25, 2012 11:19 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Gratulerer. Er det balsafly? Hva er fordelen med den V-halen? stabilitet? henger det sammen med at vingene er uten dihedral? Jeg spør fordi når jeg testet sist var det ikke noe forskjell mellom V-hale kontra vanlig T, på samme flyet. |
Forfatter: | vector 250 [ Tor Jan 26, 2012 12:30 am ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Mindre luftmotstand pga. kun to flater kontra tre som ved vanlig hale, modeller som er ment å gå fort bruker derfor ofte v-hale |
Forfatter: | stressballen [ Tor Jan 26, 2012 1:21 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
vector 250 skrev: Mindre luftmotstand pga. kun to flater kontra tre som ved vanlig hale, modeller som er ment å gå fort bruker derfor ofte v-hale Vil høyderoret på det normale oppsettet virkelig gi så mye mer motstand når det ligger i luftsporet til hovedvingen? Jeg er klar over hvordan luftstrømmen ser ut etter en vinge, men lurer bare på hvor mye det vil ha å si. Jeg aner ikke hvordan det påvirker praktisk, nå er jeg bare nysgjerrig. |
Forfatter: | vector 250 [ Tor Jan 26, 2012 10:51 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Jeg vet ikke hvor mye det har å si annet enn at det har noe å si De velger ofte denne konstruksjonen på raske fly (ikke alltid), samme sak på min Viper 500. Alle ting som stikker ut skaper turbulens og det bremser |
Forfatter: | yallaair [ Søn Jan 29, 2012 10:31 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Vet ikke hvor mye dette har å si i praksis, men en slipper unna litt leamikk. Men den største fordelen slik jeg ser det er at haleflata er vinklet i forhold til bakken. Ved landing så vil nesten alltid ene vingetippen komme i kontakt med bakken og lage en rotasjon på flyet. Når haleflate er vinkla og det er mindre masse i halen, håper jeg at det er mindre mulighet for skade i slike tilfeller. |
Forfatter: | stressballen [ Søn Jan 29, 2012 10:52 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Er det ikke alltid hovedvinga som skaper rotasjonen på flyet da? Kan ikke si at jeg har opplevd at halen forårsaker dette. Men er nok med på at halepartiet på en V-utgave generelt sett er mer beskyttet ja. |
Forfatter: | hiTmanhiT [ Man Jan 30, 2012 11:53 am ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Klarte selvsagt ikkje vente, så har denne på vei nu, 1,6m vingespenn. Catchy navnet "Speedy", hoho: Om det er bra greier vil tiden vise. Billig sak iaf. Begynner med 4S oppsett. Blir forhåpentligvis en mer fartsfylts opplevelse enn den seige glideren min |
Forfatter: | vector 250 [ Man Jan 30, 2012 3:17 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Den kommer til å gå fort ja, sylskarp modell det der |
Forfatter: | yallaair [ Man Jan 30, 2012 10:15 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Det der blir en hendig sak å ta med på tur Det blir artig å se den der. Skulle ikke forundre meg om den også flyr fletta av noen av de batteridreven isoporflyene til vector |
Forfatter: | yallaair [ Tor Feb 16, 2012 12:32 am ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Fikk denne i dag. Ser ut som alle deler har super kvalitet. Dersom jeg har noe å utsette, så kan det være at flyet er bygget for solid. Det er ikke et lett fly, men tydelig bygget for å tåle mye pryl som en hotliner får med landinger i ulendt terreng Gleder meg til å få ferdig denne. Blir artig å kombinere naturopplevelser med RC |
Forfatter: | hiTmanhiT [ Tor Feb 16, 2012 2:52 am ] |
Innleggets emne: | Re: Ny hotliner på vei |
Fikk alt mitt i dag også Så har såvidt begynt litt montering. Motor er hakket for stor, med andre ord akkuratt passe Skal gå med litt tilpassing. Ellers har eg fått forsterka vinga med noen karbonrør så den ikkje gir etter i lufta Blir fett! |
Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |