Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 10:49 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 1:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, har du ikke fått nok av tredekk på en stund? :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 1:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
hehe, har du ikke fått nok av tredekk på en stund? :mrgreen:


Nok av nating! Legge vanlig tredekk er så utrolig mye raskere og enklere.

Har forøvrig malt alt ett strøk også. Tror jeg må ta ett strøk til på en del, men da er det bare lakking av treverk igjen før den er klar for bruk.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Jul 25, 2012 9:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da tror jeg at jeg erklærer hengeren ferdig for nå. Mulig det kommer lys på den en gang, men mekanisk sett er jeg fornøyd. Har skitnet til tredekket litt og lakket det. Resten er lakket med Humbrol Polished Aluminum, og svanehalsen er lakket med Humbrol Polished Steel.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Fre Aug 10, 2012 6:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jeg har allerede vokst ut av Spektrum DX7'en som jeg bruker på lastebilen. Ikke noe ledig til mer lysstyring og fremtidig fjernstyring av henger. Så i dag ble det bestilt en Robbe/Futaba FX-20: http://modellers.com/Produkter/Radiouts ... 15272.aspx

Satser på at den varer en stund! Begynner å bli dyrt å kjøpe ny radio annenhver måned. Men nå blir DX7 reservert for fly og helikopter primært, F-14 Navy kommer til å stå oppsatt til redningsbåten for det meste, så får jeg bruke FX-20 på andre båter og lastebiler.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Fre Aug 10, 2012 8:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Meget fin radio det der ja. DX7s er nok en fin radio å ha liggende til alt av BNF-modeller og andre fly/heli, så det er nok ikke så dumt å beholde den.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Lør Aug 11, 2012 1:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
I kveld har jeg brukt tiden på å forbedre utseendet på akterenden på lastebilen. Fikk tak i skala aluplater med riskorn mønster for en stund siden, og i kveld kuttet jeg den til og endret femtehjul festet slik at ting ser litt bedre ut. Jeg skal etter hvert lage til en ny fjernstyrt mekanisme for å slippe henger løs, men vil først se hva som følger med i Servonaut settet jeg skal ha slik at jeg ikke gjør ting to ganger. Tanken er uansett å legge en microservo eller lignende under aluplata og kun ha en liten arm opp for å slippe løs kroken.

Man kan også så vidt skimte de nye skvettlappene bak på bilen. De originale er hvite, og det synes jeg ikke passet særlig godt. Så jeg fikk tak i 1 mm tykk gummi som jeg kuttet til etter originalen. Ser bedre ut, og de er litt mykere slik at det blir mer naturtro bevegelse i dem.

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Søn Aug 12, 2012 1:32 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Ser flott ut! På utløysing på svingskiva får du kjøpt ett sett fra tamiya som fungerer bra...

Har du bestilt deg fx-20 på norwegian? Eg har 2 slike radioer og er kjempefornøyd...

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Søn Aug 12, 2012 7:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
maskinisten skrev:
Ser flott ut! På utløysing på svingskiva får du kjøpt ett sett fra tamiya som fungerer bra...

Har du bestilt deg fx-20 på norwegian? Eg har 2 slike radioer og er kjempefornøyd...


Takker!

Har sett på Tamiya sitt sett, Håvard bruker det jo blant annet. Men hvordan fungerer det opp i mot den trådløse overføringssaken til Servonaut?

FX-20 er bestilt gjennom Skala1, men han bestiller den fra forhandler igjen som er Norwegian. Vurderte Graupner sin MC-32, men greide ikke å rettferdiggjøre prisforskjellen på rundt 4500 kr. Kan heller bruke dem på en henger.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Søn Aug 12, 2012 8:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Likte litt denne måten å lage tipp henger på. Ført opp på listen over mulige måter å lage min egen på snart :) http://www.rctruckandconstruction.com/s ... php?t=4741

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Aug 13, 2012 12:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette ble dritbra Thomas. Aeromaxen gikk opp til et nytt nivå. Stor forskjell :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Lør Aug 18, 2012 9:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
I dag kom FX-20! Fikk den overlevert på Eikefjorddagene, og i kveld har jeg sittet å lekt litt med den. Her er det mye å finne fram i. Veldig uvant menysystem, men tror jeg begynner å få oversikten nå. En god del av funksjonene er ikke spesielt relevante for mitt bruk akkurat nå, men jeg har fått satt opp radioen til lastebilen nå i kveld. Kjekt å ha korrekt type brytere til de forskjellige funksjonene. Nå er det bare å få seg henger og fylle opp kanalene.

Må se litt mer på S-Bus systemet til Futaba, men det ser ut til at man kan gå fra 8 kanaler på en standard mottaker og utvide den til minst 12 linjære + 2 brytere. Skal lese litt mer om det, men må nok ha meg en S-Bus modul når jeg skal til med flere funksjoner. Bare en kanal ledig nå av de 8 standardkanalene. Radioen ble levert med totalt 14 styrefunksjoner, så jeg slipper nok å kjøpe brytere og slikt med det første. Ser man litt på det som om de knappene som ble levert med skulle vert kjøpt i tilleg til f.eks en FC-16 så tror jeg at FX-20 egentlig ikke er så himla dyr i forhold.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Lør Aug 18, 2012 11:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tok en økt og fylte diffolje i framste bakaksel. Tykkelse 300000. Prøver med den ene først for å se hvordan det går.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 12:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Husket du å tette litt rundt skjøten på diffen? Den blå låselimen til tamiya er fin å ha mellom de to halvdelene. I tillegg kan du gjerne ta noen små remser med aluteip rundt skjøten. Blir moro å se om du merker noe forskjell.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Lør Okt 27, 2012 12:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Måtte bare loggføre denne lenken før jeg glemmer den, fantastisk utvalg i ymse custom deler, metallprofiler, nettinger, etc. Gleder meg til å begynne på neste lastebil, har ganske mange planer klar, trenger penger! :D

http://www.fechtner-modellbau.de/shop/index.html

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Okt 31, 2012 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Etter mye om og men er jeg kommet fram til at jeg vil prøve å bygge en tipphenger i aluminium. Problemet med dette har vert hvordan jeg skal få satt deler sammen, men etter litt leting og lesing på div forum er jeg kommet fram til å prøve et produkt kalt Dura Fix. Sikkert noen som har vert borti det før. Det fungerer hvertfall litt på samme måte som lodding, men altså for aluminium. Tenker jeg prøver å få sammen selve bøtta først, så skal jeg kikke etter rammeverk og oppheng etter hvert. Tenker jeg kommer til å gå for løftemekanismen til Carson, eller den som karen fra Sykkylven lager (mener det var der han var fra?). Får jeg satt sammen bøtta er uansett den verste delen over i mine øyne, og da blir det tilpassing av resten. Håper å få gjort dette i løpet av vinteren en gang.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC