Dato/klokkeslett: Tor Mai 09, 2024 1:08 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 18, 2012 10:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Hvorfor ikke lage en selv egentlig...? Vurderer mer og mer å sveise et eller annet sammen selv.


Satt faktisk å tenkte på det. Pris for bare det mest nødvendige som ramme, oppheng, dekk og felger, kingpin, etc kommer på rett rundt 2000 kr så vidt jeg kan se. Så kommer eventuelt det du vil ha på hengeren.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 18, 2012 11:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Trenger ikke være så dyrt i det hele tatt. Ramma ville jeg ha laget selv. Når det gjelder oppheng så må jo noe kjøpes om det skal være skala, men i mine øyne blir det et oppheng en aldri ser, og da er det enkelt å lage til noe funksjonabelt og rimelig. Det er jo stive aksler det er snakk om, og burde være greit å få til en viss dempefunksjon på.

Dekk og felger må jo kjøpes, men om en skal lage en konsepthenger, så kan en jo kikke litt på touringfelger eller lignende også.

Dette er forøvrig noe jeg kun vil gjøre på denne type henger, som er kostbare i innkjøp. Det blir nok aldri til at jeg svir av så mange tusenlapper på en henger dessverre. Men selvfølgelig, hvis en ikke skal spare på kronene, så er det jo bare å kjøre på :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 18, 2012 11:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Ser på RC-lastebil at Måløy har fått seg nokre nye anleggsmaskiner sidan sist eg var oppe.. Så eg trur vi må få oss nokre "praktiske" hengerar og ta turen opp dit. Er sikkert nok av utsyr vi kan hjelpe til å frakte på :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 19, 2012 12:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jepp, om de har et helgetreff etter hvert kan vi overnatte i Bremanger også, litt kortere å komme seg fram og tilbake med Oldeide ferga. Men nå er de uten lokale så vidt jeg vet, så det spørs om det blir noe før etter sommeren.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 19, 2012 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Åh? Det har ikkje eg fått med meg i tilfelle. Men det hadde absolutt latt seg gjøre å kombinere ei helg med båt i Bremanger og lastebil i Måløy :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 19, 2012 12:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det hadde vert morro! Får ta med seilbåt også da, desert på altanen med seilbåter ute blant stakene :D Veldig fint å kjøre andre båter i fjære også, har flytebrygger som er flotte å sjøsette fra, spyleslanger til rengjøring etterpå.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 19, 2012 12:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Då må eg bli ferdig med seilbåten først :p Så skal vi vente på det kan det fort ta ei stund før vi evt kjem oss oppover :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 19, 2012 12:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Då må eg bli ferdig med seilbåten først :p Så skal vi vente på det kan det fort ta ei stund før vi evt kjem oss oppover :mrgreen:


Hehe, skaffe deg en billig HK seilbåt i mellomtiden :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 19, 2012 6:49 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Thomas skrev:
Jepp, om de har et helgetreff etter hvert kan vi overnatte i Bremanger også, litt kortere å komme seg fram og tilbake med Oldeide ferga. Men nå er de uten lokale så vidt jeg vet, så det spørs om det blir noe før etter sommeren.



Stemmer nok desverre det, vi er uten lokale for øyeblikket. Var eit firma som kjøpte heile området inkl. bygget vi holdt til i, og dei har planer om å rive dette i løpet av sommeren. Dette fordi dei skal ha betre plass ved kaia som ligg rett ved siden av. Så vi er nok utflyttet ja, men det jobbes aktivt for å få på plass ett nytt lokale...

Håvard skrev:
Ser på RC-lastebil at Måløy har fått seg nokre nye anleggsmaskiner sidan sist eg var oppe.. Så eg trur vi må få oss nokre "praktiske" hengerar og ta turen opp dit. Er sikkert nok av utsyr vi kan hjelpe til å frakte på :P


Du kan vell trygt sei att det har kommet litt nye maskiner siden sist dere var på besøk ja. Har også dukket opp noen "nye" biler. Hadde planer om å få lagt inn litt bilder og info her på forumet om maskinparken min sist eg var heime, men det vart ikkje gjort. Så vi får prøve å få det til nå neste gang eg kommer heim... Og det er garantert noke dere kan frakte på ja! :) Kanskje mulighet for litt testkjøring og...

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 19, 2012 12:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er ingen tvil om at jeg hiver meg med og kjører litt engang. Må bare få ferdig et par lastebiler først :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Fre Jun 22, 2012 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og da har lastebilen fått seg fører også! Denne kommer fra Danmark, og jeg malte den i natt :) Skjeler litt med øynene, men ellers er jeg fornøyd. Måtte blande en del maling for å få det slik jeg ville. Må gjøre noen justeringer i interiøret slik at han sitter skikkelig i stolen.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Fre Jun 22, 2012 10:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Gjør ingenting med øynene, det gjør bare hele greia mer naturtro. Hvis du tar en titt på smokey & the bandit-filmene, eller cannonball run, så var det nok alltids en eller annen kar som hadde en slags defekt, enten som pratefeil eller skjeling :mrgreen:

Men det er jo viktig at det blir sagt at øynene er malt slik med vilje :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Fre Jun 22, 2012 10:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hehe, malte øynene med en nål. Bare en liten prikk. Men på venstre øye kom det litt vel mye av, så det blå var plutselig helt oppe i øyebrynene :P Litt flikking med skalpellen, og det ser ok ut.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Fre Jun 22, 2012 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Putt på solbriller, problem solved :mrgreen:
Neida, ser kjempefin ut denne, og uansett så blir det vel vanskelig å studere så nøye når han sitter inni førerhuset.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tor Jul 12, 2012 1:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Siden jeg ikke har fått meg skikkelig henger enda lager jeg en kjapp reklamehenger til å kjøre rundt på treff med plakater. Ikke spesielt pen, nøyaktig bygd, eller noe slikt, men gjør forhåpentligvis jobben når den er ferdig. Bakopphenget er hentet fra en Cup Racer, montert på en Cup Racer bunnplate. Deler av opphenget hadde jeg ikke to stk av, så det måtte jeg lage til. Ramma er nesten på plass, må lage halsen og king pin. Blir dekket for det meste med plater, og skal lage et feste for noen plexiplater der plakatene skal ligge mellom. Får håpe det kan gi litt publisitet.

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC