Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 12:12 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Mai 23, 2012 1:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var lakkinga forhåpentligvis ferdig. Gjenstår å se hvordan siste laget med klarlakk ble i morgen når det har fått tørket litt. De medfølgende dekalene jeg ønsket å bruke ble festet på før klarlakk så de er godt forseglet. Medfølgende interiør er ferdig malt og dekorert så det skal inn med en gang det andre er klart. Kommer sikkert til å lage mer interiør senere, men må ha på plass all elektronikken først så jeg ser hvor mye plass jeg har å lage til på. Ønsker å lage gulv og seng hvertfall.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Mai 23, 2012 9:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og her er noen bilder av status så langt. Etter å ha pusset ned renningen jeg hadde på det svarte gikk jeg over med litt mer svart der og rettet det ut. Etter det var det dekaler og klarlakk. Dessverre ble ikke klarlakken så bra. Her ble det mye renning. Den reagerte også med plasten der den kom i direkte kontakt, så en del kanter er delvis smeltet. Det har ikke så mye å si siden det kunne fikses på, men jeg må gå over med en pensel og litt ekstra svart på et par kanter for å fjerne småfeil. De større renningene blir det ikke gjort noe med helt med det første. Blir mer "nice from a far but far from nice" sak. Glemte også å lakke tre små deler... Ene er takluka, de to andre skal på siden under dørene. Må kjøpe en boks lakk til for å bli ferdig med dette. Har ikke lakket baksiden av noen deler, så jeg skal gå over baksiden av finnene som stikker ut bak. Ellers blir det å vente på peng til resten av elektronikken for å bli ferdig med all lyssetting og sette på de siste delene.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Mai 23, 2012 10:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ble tøft med svart ja. Kjipt med lakken, men kun Tamiya som duger på slikt spør du meg..

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Mai 23, 2012 10:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Ble tøft med svart ja. Kjipt med lakken, men kun Tamiya som duger på slikt spør du meg..


Nåh, jeg er ikke slave av lakktype, og jeg har nå hatt plenty renning med Tamiya lakk også. Problemet er mer i rommet jeg lakker i. Dårlig lys, lav temperatur, og tingene som skulle lakkes lå på en plate. Skulle fått hengt dem opp skikkelig og sett konturene bedre, så hadde det nok gått bra. Jeg har ikke tålmodighet til massevis av tynne lag heller. Men etter å ha tenkt litt over hvordan ting ble så er det ikke så vanskelig å fikse det i grunn. Må bare skru av litt ting igjen så er det et par timers arbeid å få alt pent. Men det gidder jeg ikke akkurat nå, får se til sommeren når jeg har fri.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Mai 23, 2012 11:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, du snakker jo om smelting av plast og reaksjoner da. Slik jeg leste innlegget ditt så var det jo ikke bare renning som var problemet :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Mai 23, 2012 11:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Smeltingen kom av klarlakken som ble liggende mot plata det sto på. Min egen feil siden tempen var for lav til at det tørket fort nok, og at jeg ikke hadde fått plasten opp i fra plata. Ingen reaksjon der det var svart lakk under. Så det er egentlig egen slurv som er problemet. Ja, Tamiya lakken er spesiallaget for denne type bruk, men den kommer i et begrenset antall farger, og i mine øyne for små bokser. Prisen er noe høy for innholdet, men det kommer nok av spesialbruken. At det har så langt tatt veldig lang tid å få tak i det gjør jo og at man ser etter alternativer. Men nå likte jeg denne svarte metallicen godt, og gikk for den. Hadde jeg forberedt meg bedre hadde jeg ikke hatt problemene som oppsto.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Lør Mai 26, 2012 3:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Siden feriepengene kommer snart tenkte jeg å begynne å bli kvitt dem, så Servonaut utstyr er på vei. M20+ regulator og SMX lydmodul, høytaler, høytalerkasse, LED sett (mulig jeg bytter ut noen, alt etter lysstyrke), programmerbar rotorblinkstyring og et par små arbeidslys som jeg tenker å montere bak på førerhuset. Ryggelys utsetter jeg, men har ledningene klare om jeg ombestemmer meg eller finner noen jeg liker. Programmerbar rotorblinkstyring tenker jeg å bruke til de fem lysene på taket og lage til et par programmer for dem. Ett der de lyser konstant og ett eller flere der de blinker i ett eller annet mønster. Tror dette kan bli litt stilig, og kan fungere som varsellys i steden for saftblandere.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Søn Jun 03, 2012 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fikk en kommentar fra Stressballen om kvaliteten på lakkjobben. Jeg viste jo at den ikke var god nok, men hadde tenkt å utsette å fikse det litt, men ånden kom over meg i helga, så prosessen er i gang. Her har jeg strippet en del maling. Resten ble bare pusset jevnt. Har lakkert det meste på nytt, men noe småpussing må gjøres mellom strøkene, og for at det skal bli bra nok venter jeg i tre dager på skikkelig herding før jeg går videre. Venter også på en ekstra malingsboks for å bli helt ferdig.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 12:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, det var ikke vondt ment. Bare ikke helt din standard :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 3:32 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Blir en flott bil dette, er heller ikkje mye som gjenstår før du er på "veien" med denne. Kjekt å sjå att det blir flere og flere som bygger lastebiler hos dere her på forumet...

Har du tenkt noe på valg av henger til denne bilen da?

Ser du gikk for servonaut fartsregulator, det valget kommer du ikkje til å angre på. Blir en helt annan kjøreopplevelse og en har mykje meir kontroll på bilen... Pluss att du får en rå lyd med SMX lydmodulen! :)

Mvh
Sindre

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 8:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Henger valget synes jeg er litt vanskelig. Bilen i seg selv passer best med en container synes jeg, men det er vel kanskje noe av det mest kjedelige også. Hadde vert morro med tipp-vogn om man skal på besøk til Måløy eller andre klubber der det drives med flytting av masse. Mest sannsynlig blir det en flatbed i starten. Har kikket litt på Carson sine, og Wedico sin Lowloader er utrolig fin også. Tror det blir at jeg begynner med en slik og kanskje heller bygger en tipp selv senere. Blir nok ikke før ut på eller etter sommeren at henger blir aktuelt :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Satt å kikket litt på anleggsmaskiner og ser at en del bygger om Bruder. Er dette rett og slett leketøyene? (http://no.safeshopping.dk/produkter-no/ ... rmaskiner/)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 10:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Her er forøvrig en av hengerene jeg har vurdert: http://store.rc4wd.com/114-Scale-Heavy- ... _1571.html

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 10:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bruder blir mye brukt ja. De har mye fint som ligner skalamessig.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 10:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Arti, blir jo en god del billigere ja, selv med ombyggingssett :) Satt å lurte på om en veiskrape kanskje kunne være et fint prosjekt å teste en slik ombygging på. Ingen hydraulikk, så kan sikkert slippe unna med mer standardisert utstyr som servoer og motorer til enkel styring av to skraper.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC