Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 3:39 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 10:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Kva skala snakker vi på bruder-maskinene? Fant ikkje heilt ut av det på nettsida der.. Vil det funke å
Montere enkel elektronikk i desse og bruke dei som ei erstatnig til dei skikkelige anleggsmaskinene med hydraulikk og heile pakka? Var jo ikkje så ille pris på dei maskinene der ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 10:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
De er 1/14 eller 1/16. Du får fulle hydraulikksett til dem! :D Her er en av mange byggetråder: http://rclastebil.no/forum/showthread.p ... ver-til-rc Han bygde den først med spindel drive men skiftet til hydraulikk.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 11:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hmm.. Det var jo ikkje heilt dumt.. Litt drøyt å spytte ut 25000 for en graver når man kan gjøre det på den måten.. Kan fort bli dyrt likavel, men då føles det ikkje så gale når det blir fordelt utover :p men såg ikkje ut til å være heilt smme byggekvaliteten.. Mykje plast :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Man Jun 04, 2012 11:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hehe, alt er plast utenom det du bygger på i etterkant :P Men du er nok godt under halve prisen vil jeg tro.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 05, 2012 3:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var Servonaut utstyret i hus. Nå blir det heftig kobling og lodding for å få litt lyd og lys i bilen :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 05, 2012 8:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Største komponentene på plass, det jeg har av koblinger er stort sett ferdig. Mangler alle ledninger som skal til lys framme, men det kommer ikke før lakkingen er ferdig. Enkelt å få dem på plass slik SMX'en er plassert nå så det går fort. Styring for blinklys på taket kommer jeg til å plassere øverst i førerhuset oppe i kuppelen.

Planen er etter hvert å lage til gulv over elektronikken og en opphøyd girkasse mellom setene. Da blir alt skjult når man kikker inn vinduene. Det kommer til å gi meg muligheten til å lage til sovekabin bak i førerhuset med seng og full pakke.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 05, 2012 9:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det funker! Alt utenom lys på plass. Stilt inn på V8 lyd, og det høres supert ut. Dette blir arti :D Veldig fin cruise control funksjon, og det var deilig å faktisk få skikkelige bremser på den.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tir Jun 05, 2012 10:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bare en kjapp rapport på det å bruke DX7S på lastebil. Med Servonaut går dette supert. Jeg måtte stille om litt på kanalene for å få alle funksjoner til å fungere, men nå er det mye bedre å bruke bilen i det hele tatt. Til å begynne med gikk jeg ut i fra Tamiya standard oppsett der gass er på venstre stikke fram og bak med gir til høyre og venstre på samme stikke. Styring på høyre stikke som normalt. Med Servonaut har jeg flyttet giringen til trepunktsbryter med gass på venstre stikke. Siden gassen med Servonaut ikke har revers når man tar stikka bakover har jeg også lys og revers/framover funksjon på samme stikke. Gjør det hele mer naturlig å kjøre synes jeg. Likte ikke å ha gir til sidene på gasstikka, det ble veldig tungvint å bruke synes jeg, selv med utkutt til gir. Kanskje det hadde vert bedre om jeg hadde fjærbelastet gasstikke, men med Servonaut går det helt fint uten.

Gleder meg til å få på lysene :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Jun 06, 2012 10:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Baklysene på plass og fungerende. Blinklys, bremselys og kjørelys. Det er ikke ryggelys på amerikanske trekkere siden de sikkert satser på å ha disse på hengeren i stedenfor, men jeg vurderer å kanskje putte på noen senere. Pri blir uansett å bli ferdig framme nå. Lagde ikke til baklysene helt som beregnet tror jeg. Brukte 3mm i steden for 5 mm. Kun plass til en rød pære på hver side, men jeg brukte 2 i hver bøtte. Måtte til med dremelen og utvide, men siden det er glass over pærene og deksel på baksiden er det ingen ting som synes.

Håper å få lakket ferdig i løpet av helga og så montere resten av lysene neste uke slik at det aller meste er klart til Svelgen. Men har mine tvil om at jeg får ferdig blinken på taket. Mulig jeg bare kobler dem direkte til jeg får det på plass.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Lør Jun 09, 2012 9:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bare en liten smakebit på den nye lakkjobben. Ikke ferdig, gikk tom for lakk, håper å få tak i mer på mandag slik at jeg forhåpentligvis kan få satt sammen alle delene og festet lysene før Svelgen på søndag. Dekaler tror jeg hvertfall ikke blir ferdig, tenker å la lakken tørke en ukes tid før jeg putter noe på den.

Har kikket på noen alufelger og andre dekk også for å få en litt annen look der.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Jun 13, 2012 6:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tiden nærmer seg for å velge tilhenger. Jeg vurderer sterkt en type flatbed eller low loader nå i starten. Det hadde vert veldig morro med en tipphenger med enten elektrisk eller hydraulisk tipp, men det er veldig dyrt og passer ikke bilen helt. Blir nok heller mer aktuelt om vi får et område å kjøre anleggsmaskiner, og noen har anleggsmaskin til å laste opp i.

Jeg har funnet noen tilhengere jeg liker, så jeg tenkte å be om meninger her. Poster bare bilder, ingen priser eller produsent. Vurder det estetiske opp mot bilen :)

1
Bilde

2
Bilde

3
Bilde

Bilde

4
Bilde

5
Bilde

6
Bilde

7
Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Jun 13, 2012 7:02 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 200
Bosted: Florø / Sandane
Goldhofer er min favoritt. Synnst den er ganske lik hengarar i 1:1 som er i bruk på våre kanter.
Fin bil foresten! Blir kjekt å sjå den heilt ferdig.

_________________
Smooth on the surface - paddle like a devil underneath...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Jun 13, 2012 9:56 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Må si meg enig med "King Hauler" her, Nr. 1 Goldhofer er også min favorit. Eneste med den hengeren er att den ytterste delen på rampene ikkje slår seg ut skikkelig. Dei blir for tunge til att anordningen med tråden klarer å slå dei ut. Og så er det vell ikkje kommet noke god løsning for å gjøre rampene fjernstyrte heller... Men det er en flott henger!

Carson hengeren på bilde nr. 6 er en solid og god henger, og veldig lang så der er god plass på den, så dette er også ett godt alternativ...

Den hengeren som absolutt ville stått best i stil med bilen din er Low Boyen på bilde nr. 7. Men dette er en ganske lav henger som er VELDIG vanskelig å komme seg frem med, den minste stein under eller hump i "veien" så står en fast når det er lass på hengeren. Testet en slik en gang med en gravemaskin på... I tillegg så er den svindyr... :)

RC4WD hengeren bilde nr. 2 skal også være en veldig solid og god henger etter det eg har lest om den. Men personlig syns eg ikkje den er fin, og altfor simpel i forhold til prisen. Men det er no bare min mening... :)

Hengerene på bilde nr. 3-4-5 er i scala Wedico 1:16, så dei blir en del smalere enn bilen noe som mest trulig ikkje blir fint... Men dei kan brukes på Tamiya da.

Ble fin bilen din med ny lakk! :)

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Ons Jun 13, 2012 10:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
For å gi min lille mening også :)

Nr 1: Ok, litt boksete. Har sett bilder av den både i orange og rent stål, og foretrekker definitivt rent stål, kanskje male den svart. Hadde vert morro om jeg fikk fjernstyrt både bein og ramper.

Nr 2: Min favoritt. Ja, litt enkel. Pris, kan være heldig med toll ved bestilling fra statene. Da kan jeg spare litt over tusenlappen i forhold til prisen i Norge hvertfall.

Nr 3: Litt usikker på denne, ikke på toppen av lista.

Nr 4: Hadde denne vert litt billigere når man putter begge delene sammen kunne det vert aktuelt. 1:16 er selvsagt en bakdel.

Nr 5: En billigere versjon av nr 7 nesten? Kul, men ikke like forsegjort. Og 1:16.

Nr 6: Litt for enkel?

Nr 7: Rå? :D Men det var den prisen ja.... Bakkeklaring er jo selvsagt også et problem.

Så da står jeg vel egentlig i realiteten igjen med 1, 2 og 6.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Tamiya Ford Aeromax
InnleggSkrevet: Tor Jun 14, 2012 1:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Har virkelig ikkje godt av å sjå på slikt :p

For dokke som har litt peiling og følger med. Er det Carson sin tipphenger som er brukande til ein fornuftig pris, eller fines det andre alternativ i den prisklassen?

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC