Jeg fant ingen opprinnelig tråd på denne bilen, så jeg lager en ny. Jeg har hatt denne bilen i flere år, og den har også vært operativ på et tidspunkt, men den har aldri blitt gjort helt ferdig. Det skal jeg endre på nå. Jeg har den siste tiden jobbet på karosseriet til denne sammen med karosseriet til min SCX10, og nå er karosseriet ferdig lakkert svart metallic. Og når jeg nå ser den ferdig så har jeg ombestemt meg på fargevalget...
Denne bilen begynte som gul, deretter gun metallic, matt svart, og nå til sist svart metallic. Sistnevnte er den jeg er minst fornøyd med. Godt mulig jeg går tilbake og kjører en matt look, eller en sprekere utgave. Jeg aner ikke, og må rett og slett gå i tenkeboksen...
Det er vel uansett bare å hive seg rundt og starte på en ny lakkeringsrunde. Jeg kommer bare til å pusse lett over den, men før jeg eventuelt grunner på nytt så må jeg finne ut hvordan jeg vil ha jævelskapet fargemessig. Første bud er å finne ut om jeg vil ha en lys eller mørk farge, for det vil ha alt å si med tanke på hvor mye forarbeid som må til.
Forøvrig så er bilen utstyrt med MFU, og lyden i denne er ganske rå egentlig. På styring står det en Futaba S3305, og på girkassen står det en Futaba S3003. Jeg velger analoge servoer for å unngå den irriterende støyen som de digitale har. Jeg har tidligere brukt servoredder på styringa, men vil nå bytte til servohorn i alu. Målet for denne bilen er rett og slett cruising, og jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å lage en matchende bilhenger som kan frakte rundt på SCX10, tror det kunne blitt kult.