Dato/klokkeslett: Tor Apr 18, 2024 11:28 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens F350 highlift
InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fant ingen opprinnelig tråd på denne bilen, så jeg lager en ny. Jeg har hatt denne bilen i flere år, og den har også vært operativ på et tidspunkt, men den har aldri blitt gjort helt ferdig. Det skal jeg endre på nå. Jeg har den siste tiden jobbet på karosseriet til denne sammen med karosseriet til min SCX10, og nå er karosseriet ferdig lakkert svart metallic. Og når jeg nå ser den ferdig så har jeg ombestemt meg på fargevalget... :roll:

Denne bilen begynte som gul, deretter gun metallic, matt svart, og nå til sist svart metallic. Sistnevnte er den jeg er minst fornøyd med. Godt mulig jeg går tilbake og kjører en matt look, eller en sprekere utgave. Jeg aner ikke, og må rett og slett gå i tenkeboksen...

Det er vel uansett bare å hive seg rundt og starte på en ny lakkeringsrunde. Jeg kommer bare til å pusse lett over den, men før jeg eventuelt grunner på nytt så må jeg finne ut hvordan jeg vil ha jævelskapet fargemessig. Første bud er å finne ut om jeg vil ha en lys eller mørk farge, for det vil ha alt å si med tanke på hvor mye forarbeid som må til.

Forøvrig så er bilen utstyrt med MFU, og lyden i denne er ganske rå egentlig. På styring står det en Futaba S3305, og på girkassen står det en Futaba S3003. Jeg velger analoge servoer for å unngå den irriterende støyen som de digitale har. Jeg har tidligere brukt servoredder på styringa, men vil nå bytte til servohorn i alu. Målet for denne bilen er rett og slett cruising, og jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å lage en matchende bilhenger som kan frakte rundt på SCX10, tror det kunne blitt kult.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens F350 highlift
InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 10:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Du har for mange prosjekter :mrgreen:

Angående fargevalg ville jeg tatt meg en tur til tamiyaclub.com, alltid mye god inspirasjon her :)

http://www.tamiyaclub.com/userrides.asp?id=727

EDIT:

Hva med å lage en "no lift" versjon som ser mer ut som en vanlig versjon av bilen. Hadde vore fett i kombinasjon med henger og "arbeidsjernet" i form av en Hilux oppå. Har selv lyst å senke karosseriet på min Hilux, eller eventuellt bygge den på et forlenget XC/CC -chassis :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens F350 highlift
InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 11:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, når jeg våknet i morges, så hadde jeg bestemt meg for å gi svart metallic en sjanse, og heller bare begynne å montere sammen alt. Og så finner du på å skrive noe sånt... :mrgreen:

God ide med tamiyaclub, der er det jo fullt mulig å se bilen i de fleste farger, så jeg skal gå gjennom der og sjekke :D
No lift sier du...? Det var absolutt en artig tanke, men hvor lav blir den egentlig da? Jeg ønsker å ha mulighet til å bruke den i terreng også. Et annet spørsmål som dukker opp i hodet mitt er om det vil se rart ut med henger siden henger og hilux sikkert blir litt høy? Men har du noen bilder av highlifter dette er gjort på?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens F350 highlift
InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 11:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
http://www.tamiyaclub.com/showroom_mode ... &sid=28094

Denne ser ut som den er senket litt. Jeg mener den beste måten er å senke karosseriet, da har det jo ingen ting å si på bakkeklaringen. Men noe senking av understell er mulig også, da blir det eventuellt å få hevet kassa for å få bedre klaring midt på bilen.

Her er favoritthiluxen min:
http://www.tamiyaclub.com/showroom_mode ... &sid=15376

Som du ser er drivverket for det meste byttet ut her:
http://www.tamiyaclub.com/showroom_mode ... &sid=15376

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens F350 highlift
InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 1:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
argh.....tidkrevende... :mrgreen:
Det ble ikke så ille med en lavere highlift nei, bilen er jo fremdeles ruvende. Dette skal jeg se litt på. Forøvrig en veldig fin F350 :D
Den hiluxen var rå....utrolig tøft med så "værbitte" biler. Jeg får begynne med min blank, og se hvor jeg ender :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens F350 highlift
InnleggSkrevet: Tor Mai 23, 2013 12:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har bestemt meg for hva jeg skal gjøre i denne omgangen. F350'n er så nær å bli ferdig nå at jeg velger å bygge den ferdig som den er, altså med fargen svart metallic. Litt av grunnen er også for å slippe å holde på med flere biler samtidig. Om jeg gjør denne ferdig nå, så kan jeg fokusere på SCX10 etterpå, den har litt mer arbeid igjen.

Når jeg er ferdig med SCX10, så er det en smal sak å ta av karosseriet på highliften igjen og lakkere den på nytt. Mine foreløpige tanker er å enten gå tilbake til et matt utseende, eller gå helt motsatt og velge en sprek farge. Vi får se, ideene får ligge å koke litt. Som Djupevik foreslår, så kan det være lurt å kikke på tamiyaclub for inspirasjon også.

Ikveld gjorde jeg chassiset noenlunde ferdig, nok til å få kjørt litt rundt på stuegulvet. Jeg har ikke montert lys, men MFU er på plass med grom V8-lyd, og karosseriet står påmontert med veltebøyle og greier :D
Jeg har satt bilen opp på en FC16 med navystick, av mangel på andre egnede radioer å bruke, men jeg ser at jeg vil ha en annen radio til denne bilen. Får ta en runde i tenkeboksen for å finne ut hvilken, men det blir ikke en påkostet sak.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC