Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 12:56 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Jun 14, 2010 10:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er et par bilder av bilen.


Vedlegg:
comp crawler2(800 x 600).jpg
comp crawler2(800 x 600).jpg [ 176.26 KiB | Vist 18202 ganger ]
comp crawler1(800 x 600).jpg
comp crawler1(800 x 600).jpg [ 151.49 KiB | Vist 18202 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Jun 14, 2010 10:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Den ble stilig. Har du fått dratt nytte av DIG-systemet?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Jun 14, 2010 10:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har enda ikke fått brukt bilen så mye, men ser at potensialet er stort når en kjører seg fast slik at hjulene blir låst. Da åpner det seg flere muligheter når en kan kjøre hjulene parvis. Uten den muligheten så ser jeg at f.eks ett hjul kan kile seg skikkelig slik at belastningen på akslene blir veldig høy. Skal ta en skikkelig kjøreseanse på et berg eller noe engang, og da får jeg teste det littegrann.

Men jeg lurer på om jeg skal teste noen andre dekk. Hadde vært kjekt å prøvd litt forskjellig.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Jun 14, 2010 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Dekkene er ikke av den beste sorten av det jeg har lest. Hovedsaklig for å holde produksjonskostnadene nede. De virker greit på stein og mose. Noe annet er bare å glemme.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Jun 14, 2010 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det kan jo stemme ifølge egne erfaringer. Synes de får dårlig tak selv om de er godt varme. Har opplevd at de fungerer bra på berg med en bestemt "konsistens". Altså at mye må tilrettelegges for at de fungerer.

Har du et tips om noe bra dekk?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tir Jun 15, 2010 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg hadde visst et komplett sett av disse dekkene liggende, så jeg skal montere dem og teste litt neste gang jeg kjører.

http://prolineracing.com/scale/flat-iro ... mory-foam/


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tir Jun 15, 2010 10:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Nei, kjenner ikke til noen. Du får lese litt rundt. Pris og kvalitet henger vel sammen på desse dekka :?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Søn Jun 20, 2010 11:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag har jeg fått prøvd littegrann med de nye dekkene, og så langt så ser det ut som at de er litt bedre enn de originale. Nå skal jeg endre litt på demperoppsettet, så får vi se om det begynner å skje noe :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 5:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag monterte jeg nye beadlockfelger med ekstra vekt i, og jeg må si at dette blir spennende å prøve i praksis. Jeg veide dekk/felg før jeg byttet om nå, og de som sto på veide 170gram pr stk. De nye dekkene veier 413 gram pr stk, så det ble en stor økning. Totalvekt på dekk/felg var tidligere 680gram, og nå er det altså 1652gram :D

Dette vil føre til at tyngdepunktet blir lavere, noe som skal hjelpe godt på evnen til å "henge på" :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 7:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg hadde meg nettopp en tur utenfor her hjemme for å teste bilen littegrann. I løpet av 1 minutt kunne jeg konstatere store endringer. Bilen klatret vesentlig lettere opp hindringer nå, og evnen til å håndtere sideheng var betraktelig forbedret. En annen fordel jeg oppdaget med økt vekt er at bilen har blitt mer forutsigbar, eksempelvis bruker den lenger tid på å velte, noe som gjør at jeg har lenger tid på meg til å gjøre eventuelle korrigeringer.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tor Nov 25, 2010 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har alltid likt lysopplegget på Night Crawler, og fant ut at jeg ville ha dette på min bil også. Det enkleste ble å bestille det originale settet, det er bare å montere rett over med lyktebøtter. Jeg tok doningen ut for en liten test etter monteringen, og syntes dette fungerte ganske bra. Det er veldig greit å få lyst opp området ved felgene, men jeg ser også et stort behov for mer lys. Å crawle i mørket krever også at området foran bilen blir nok opplyst til at en kan legge en plan over hvor løypen skal kjøres, og derfor duger det egentlig ikke med kun å få opplyst området rundt dekkene.

Må nok lage til noen spredere tenker jeg :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Søn Nov 28, 2010 6:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått leket meg litt med crawleren utenfor huset her hjemme, og synes den fungerer bra nå, men føler også at det skranter litt på motoriseringen. Det går stort sett bra, men når det blir for stor motstand kan det bli litt problemer. Ikke med tanke på stigning, men når dekkene blir stående under sterkt press. Helt fra starten av har jeg hatt lyst til å ha børsteløst i denne, og ser at tiden snart er inne for å investere i det. Jeg har sett litt på Novak sitt system for 3S lipo, og det blir nok noe slikt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg venter nå på nytt motorsett til denne bilen, og valget mitt falt til slutt på et system fra Novak. Nå er jeg omtrent i mål med all elektronikken jeg ønsker, og da er det bare å få tunet bilen inn som mangler. Gleder meg virkelig til å prøve dette systemet på 3S, regner med at det blir veldig kontrollerbart. Her er et bilde av systemet:

Vedlegg:
novak goat 3S.jpg
novak goat 3S.jpg [ 47.69 KiB | Vist 18141 ganger ]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Jan 22, 2011 8:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag satt jeg av litt tid til å bytte motorisering, og røsket bort det gamle systemet med en Novak Rooster ESC og 55T crawlermotor. Det er trangt om plassen i midten av ramma, mange ledninger skal på plass, og det blir fort knotete. Jeg monterte den nye børsteløse motoren først, og etterpå festet jeg den nye regulatoren der den skal stå, og trakk ledningene på plass etterpå og loddet alt sammen tilslutt.

Jeg fant så frem en 3S 1100mah 35C lipopakke, og testa bilen littegrann på kjellergulvet. Førsteinntrykket var litt for lite følsomhet rundt nullpunkt, men det kan sikkert justeres, så jeg skal se litt nærmere på det etterhvert. Det neste var at bilen gikk fortere, og at det var mye mer power tilgjengelig når hjulene sto i press. Dette var et problem tidligere, men nå er det ikke et tema lenger. Ulempen med mer kraft er nok at drivverket får mer juling, jeg ser ikke bort fra at noe blir overbelastet som følger av de nye kreftene. Det tidligere svakere oppsettet ble en naturlig "drivverk-redder" :)

Jeg skal se hvor lenge en 1100mah pakke holder, for den bruker jeg også på en Yak, og det er litt greit å ha felles pakker med andre modeller. Om det blir for kort brukstid, så kjøper jeg meg pakker på 1600mah.

Noen som vil crawle en dag? Skulle gjort det en dag med noenlunde vær.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Jan 22, 2011 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg er med. Må bare ha litt heftigere servo :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC