Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 8:27 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 5:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skal kikke litt på noen alternativer, men godt mulig jeg gir mitt nåværende system en sjanse til. Var min egen feil at jeg ødela greiene, og ser nå at jeg muligens har kjørt med en utveksling som har vært helt på trynet også. Vi får se :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 6:19 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
en tekin combo er og et godt alternativ..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 8:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
For å spare samvittigheten litt nå, så kommer jeg til å putte inn en 55T børstemotor. Jeg har en Novak Rooster ESC liggende som jeg kan bruke, så legger jeg børsteløst system litt på is. Om det blir lenge til nyinnkjøp vil vise seg etter første test med børstemotor i steinrøysa :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 8:44 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
55t blir vel litt treig? men e jo berre å teste,men tippa du ikkje får so masse hjulspinn med 55t..putt i ei sølvkanne du..:) trenge jo ikkje brems i motor med comp crawleren..men blir kanskje litt svak?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 8:45 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
eine junioren har night crawler med 55t,den er veldig treig,null hjulspinn...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 9:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
55t blir vel litt treig? men e jo berre å teste,men tippa du ikkje får so masse hjulspinn med 55t..putt i ei sølvkanne du..:) trenge jo ikkje brems i motor med comp crawleren..men blir kanskje litt svak?


Hadde oppsett med 55T i starten på denne crawleren, og det var ikke all verden nei, det var derfor jeg byttet. Sølvkanne er på grensen med novak rooster esc, som jeg allerede har liggende i skuffa, og da ryker gjerne den ganske kjapt ved overbelastning siden den ikke er beregnet for noe under 27T. Så det blir nok mer en midlertidig sak dette her. Har ingenting ledig av motorer mellom 27T og 55T, og 55T er det sikreste valget med Rooster, så derav valget :D
Tro meg, det blir ikke så lenge til jeg bytter, men dette blir bare for å kunne bruke bilen i det hele tatt til jeg får i noe annet :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 9:50 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
ja,kan være det e på grensa med roosteren...sant at det e beire med en midlertidig løysing enn at den e parkert ja..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 9:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ofte så får jo disse midlertidige løsningene litt mer fart på de permanente løsningene også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tir Mai 07, 2013 2:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Om en dag eller to så får jeg nytt motorsett, og jeg har valgt å gå for samme sett en gang til, altså Novak Goat 3S 21.5T

Sist overbelasta jeg motor og regulator noe voldsomt, og kjørte med feil utveksling, så det er kun min egen skyld at den tok kvelden. Jeg sitter nå og demonterer det ødelagte settet, og er litt forbanna på meg selv for at jeg "strakk strikken" for langt. Det viser seg at motoren var det første som røk. Jeg har åpnet denne, og mye av innmaten er deformert på grunn av varmen. Det er en type plast der som også har smeltet, og dermed hemmet rotoren noe voldsomt. Når jeg tok ut motoren så var det veldig vanskelig å dreie akslingen rundt. Så jeg har nok først brent motoren, og når jeg fortsatte å mate på, så tok jeg nok regulatoren etterpå. Sistnevnte kunne jeg ha reddet om jeg hadde stoppet i tide. Note to self... :roll:

Gruer meg til å montere alt igjen, det er pinadø trangt her...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Søn Aug 04, 2013 12:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
ENDELIG har jeg fått montert det nye motorsettet på crawleren. Har ventet en stund på ny pinion til den nye motoren, jeg ville ikke kjøre med 14T lenger. Nå kjører jeg med 21.5T motor på 3S og med 12T pinion, så krefter er det nok av. Motor jobber nå litt lettere, og jeg har i tillegg montert ny mottaker med telemetri. Det gjenstår bare å montere en temperatursensor på motor, slik at jeg kan overvåke motortemperaturen kontinuerlig. Forhåpentligvis trenger jeg ikke bytte flere motorsett i denne bilen på en stund, iallefall ikke av samme årsak som sist :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC