Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 6:37 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 11:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er crawleren min i hus, og jeg kan bare si at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :)
Bilen gir et kvalitetsinntrykk som er fantastisk bra, og jeg må si at jeg begynner å like konseptet "race roller" :D
Jeg har ikke mye tid tilgjengelig, og nå trenger jeg bare å putte i elektronikken så er jeg stort sett klar. Må lakkere dekselet, men det tar nok ikke så lang tid. Denne bilen ser såpass flott ut at jeg faktisk vurderer å koste på et børsteløst oppsett, men må se det litt an. Kanskje det må vente litt siden jeg allerede har børstemotor tilgjengelig, og siden jeg også må ha mottaker, styreservo og DIG-servo. Det koster jo også noen kroner.

Men uansett, jeg skal iallefall få kommet meg igang ganske kjapt, og gleder meg stort til jeg kan begynne kjøringa. Bilen virker rett og slett utrolig smooth, og jeg håper at andre "crawlere" har lyst til å konkurrere litt, det er jo halve moroa :D

Jeg følger forøvrig Djupeviks eksempel i tråden, og begynner å merke trådene mine med mitt eget brukernavn først, iallefall så lenge tråden passer til det. Det er en veldig ryddig og fin måte å gjøre det på.

Her er et bilde av bilen:

Vedlegg:
LOSA0051-ACT5.jpg
LOSA0051-ACT5.jpg [ 59.47 KiB | Vist 37560 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Aug 31, 2009 1:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Gratulerer med ny bil! Dette er nok en helt annen verden i forhold til CR-01 :P
Gleder meg til å se bilder av chassis og nylakket karosseri ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Aug 31, 2009 8:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Nå har du endelig skaffet deg denne, heldiggris. Du får fikse et bra setup sånn at jeg og Christian blir fristet nok til å kjøpe hver vår :twisted:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Aug 31, 2009 8:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, blir litt kompromissløsninger for meg i øyeblikket, prioriterer ny motor til 700'n først. Jeg har et 55T novak crawlersystem som jeg skal bruke i starten, men skal putte i BL etterhvert. Dette er helt klart en bil som fortjener godt utstyr. Jeg kommer også til å bruke en Align DS610 digitalservo på styringa i starten, så får jeg oppgradere denne til en 20-30 kilos servo om det blir nødvendig.

Det kommer en til her på forumet med denne doningen, og jeg skal si at den blir litt heftigere, så det tar sikkert ikke så lang tid før jeg kommer etter med oppgradert motorsystem :mrgreen:

Men dæven så jeg gleder meg... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tor Sep 03, 2009 11:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg fått tatt første runde på stuegulvet med doningen. Det ser ut som at DS610 gjør susen som styreservo foreløpig iallefall. Den er sterk, rask og presis. Det blir vel først når det begynner å bli skikkelig press direkte på styringa at jeg får se om det er krefter nok. Men jeg tror nok denne skal holde en stund. Tror dette er min nye favorittservo til alt mulig :D

Hvis jeg ikke husker helt feil, så satt jeg i 16T eller 18T pinion, men skal ned på 14T. Jeg følte at jeg ikke fikk nok krefter, men det skyldes nok et dårlig 7.4v lipobatteri. Skal få lagt ut litt bilder når jeg har blitt ferdig med selve oppsettet. Imorgen får jeg sikkert servoen som skal brukes til DIG-systemet, så det blir spennende å se om valget er rett der :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Fre Sep 04, 2009 1:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Sjekket litt nærmere etter, og det er visst 18T pinion jeg har montert. Så da blir det 14T next :D
Batteriet jeg testa først er et 7.4v 800mah 20C lipo, men dette ble faktisk litt varmt. Jeg prøvde så et gammelt 7.4v 1900mah (enten 12C eller 18C), men dette yter mer selv med den minste C-verdien. Bilen funket klart bedre nå. Jeg har ikke fått til å programmere regulatoren til å ha lipo cut-off enda, men skal se på det når jeg er mer våken.

Tar kanskje bilen med på jobb imorgen for å montere DIG-servo og skifte pinion, må utnytte tida jeg eventuelt får tilgjengelig.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Fre Sep 04, 2009 8:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Sleng ut en videosnutt av denna og/eller noen bilder. Da er det større sannsynlighet at du får noen å konkurrere mot.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Fre Sep 04, 2009 11:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Sleng ut en videosnutt av denna og/eller noen bilder. Da er det større sannsynlighet at du får noen å konkurrere mot.


Hehe, skal gjøre det, men vil ha den klar først. Nå har forøvrig slipperclutchen løsna, og det går sterkt utover klatreegenskapene :mrgreen:

Jeg har også montert en Align DS510 på DIG-systemet, og den passer perfekt. En må passe veldig på maks og min utslag på servoen der, jeg kjører vel halv rekkevidde hvis jeg ikke husker feil. Da binder ikke servoen. 14T pinion er også på plass, men som sagt så slurer girkassa mye nå, så jeg får ikke testa den ut før alt er strammet opp. Tror også at jeg må løsne dekka og justere innleggene litt. Tror noe ligger litt feil der, og jeg får ikke korrigert det utenfra. Men det er bagateller.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tir Sep 08, 2009 11:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk omsider somla meg til å stramme slipperclutchen idag, og nå ble det andre boller. Utrolig tøft med DIG-systemet, men det krever nok litt øvelse for å mestre de finurlige manøvreringsmulighetene denne teknikken gir. 14T pinion går også greit, regner med å få litt mer power med et skikkelig batteri, så jeg lar nok den være inntil videre. Nå gjelder det bare å tak i et passelig batteri eller to, og selvfølgelig å teste ut bilen i sitt rette element.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Søn Sep 20, 2009 8:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag tok jeg og mikrosokken med oss crawlerene for en førstegangstest med godt pågangsmot. Men vi fant fort ut at litt seriøse crawlere trenger skikkelige sjåfører, og der har jeg og mikrosokken et stykke igjen enda :mrgreen:

Jeg lærte meg faktisk veldig mye om crawling idag, og går ut fra at mikrosokken gjorde det samme. Mangelen på erfaring førte til mange velt, og vi fant fort ut at slike biler er utsatt for meget store krefter. Begge to knakk en aksel, noe som forøvrig var et kjent svakt punkt på bilen, og Team Losi har lagt ved en oppgradering på dette. Uansett, vi kjørte opp og ned og frem og tilbake, og jeg tror nok vi begge fikk smaken for dette. Jeg hadde med Tamiya Unimog også, og den klarte seg greit, men det er en klar klasseforskjell på disse bilene.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Søn Sep 20, 2009 9:51 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 70
Bosted: florø
ja på tide med litt ordentlige crawlare vi får ta oss en tur og møtes i stenrøse :P
har ej fått køre på lenge no :lol:
får se ka en tube har og gjøre mot losin 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Fre Des 04, 2009 9:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg venter nå på en liten del til denne bilen, og i mellomtiden har jeg også fått i hus ny styreservo. Nå ligger det en Hitec HS7955 digitalservo og venter på å bli montert. Det er en råsterk servo (24kg/6v) med titaniumdrev, og denne skal nok klare det meste den møter av utfordringer. Det neste får bli et børsteløst motorsystem, men det må nok vente litt til.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Ons Des 30, 2009 8:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den nye servoen var nok det rette valget, det er sikkert. Idag fikk jeg batteripakken jeg hadde bestilt for test, en 7.4v 3800mah lipo saddlepack. Det fine med denne batteripakken er at den er oppdelt i 2 mindre firkanter, og da blir det litt lettere å plassere den. Bilen ble mer sprut i, og det ble helt klart mer krefter i servoen også. Så nå gjenstår det bare å plassere batteriene så bra som mulig og teste litt mer. Er faktisk ikke så lett, for det er begrenset plass.

Jeg skal også gjøre et forsøk med 2 stk av batteripakken jeg har brukt frem til nå, istedenfor 1 stk. Kan jo hende at det blir bedre med tanke på plassering og ytelse.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Ons Jun 09, 2010 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har omsider fått somla meg til å ta en enkel lakkering på dekselet, så nå står bilen nesten helt ferdig, bare dekaler gjenstår. Jeg bruker nå 7.4v 1900mah 40C lipo, og dette ser ut til å fungere greit.

Etterhvert går jeg nok over til børsteløst oppsett også. Da satser jeg på å bruke 11.1v 1100mah lipo, det skal nok gi godt med power.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tor Jun 10, 2010 1:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
det var jammen på tide hehe. håper du får mange flotte stunder med den.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC