Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 4:15 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Djupevik's .......? Lunch Box!
InnleggSkrevet: Ons Des 01, 2010 8:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jada. Da var forsinka bursdagsgave/tidlig julegave på plass :D Dette er en bil jeg i lang tid har syntes har sett veldig artig ut å kjøre. Det er vel et par som har denne her inne, men jeg tror ikke jeg har sett denne live.

Legger ved et lite bilde så får vi se om noen har en tanke om hva dette kan være. Heder og ære til vinneren :P


Vedlegg:
clip.JPG
clip.JPG [ 2.15 KiB | Vist 17650 ganger ]

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......?
InnleggSkrevet: Ons Des 01, 2010 12:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, dette kan bare være en bil, og det er Lunch box :wink:
Dette var faktisk min første egenkjøpte Tamiyabil, og denne esken har jeg studert mye i mine yngre dager, så det bildet kunne vært myyye mindre :mrgreen:

Tøft at du har kjøpt deg denne da, og du har rett i at den er morsom å kjøre. Vil råde deg til å unngå landinger på taket, da body postene ikke er glade i dette. Selv lagde jeg meg noen i metall, det løste problemet, for jeg knakk dem hele tiden. Stedet der styreservoen blir plassert er også utsatt for stress, så den kan være greit å følge med der også. Ellers er det en bil som tåler mye :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......?
InnleggSkrevet: Ons Des 01, 2010 12:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Det tok ikke lange tiden nei... =P Ble jo litt for lett for deg da, mener jeg har hørt historien om da du bar esken hjem :P
Takk for tips! Jeg skal prøve å unngå taklandinger, blir nok ikke en fullstendig herjebil, men litt hopp og slik morro kommer man ikke unna :D Har kjøpt sport tuned motor og kulelager selvfølgelig. Har lurt litt på oljedempere også, men jeg prøver den med medfølgende dempere først. Skal først og fremst være en morro bil :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......?
InnleggSkrevet: Ons Des 01, 2010 3:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er ikke noe særlig fart i Lunch Box, men den river løst helt fra start :mrgreen:
Sport Tuned er nok et fint valg til denne bilen, og kulelager er også et must. Jeg har noen akslinger fra den gamle bilen som kun ble brukt plastlager på, og det har faktisk tært veldig mye på akslingene. Har beholdt dem for moro skyld :)

De originale demperene er nok en av faktorene som gjør bilen morsom, mye sprett og lyder fra dem :mrgreen:
Det er nok heller ikke sikkert at jeg hadde ødelagt like mange bodyposts idag når jeg tenker meg om. Bilen ble nok kjørt mye hardere før, og nå ofrer jeg ikke slike biler like mye som før. Jeg har et sett med oljedempere liggende som jeg skal montere på Midnight Pumpkin. Lunch box har jeg litt lyst til å ha original. Kjøreegenskapene blir en del bedre, jeg har tidligere testet oljedempere på Lunch Box.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......?
InnleggSkrevet: Ons Des 01, 2010 8:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Jeg gleder meg. Kommer selvfølgelig til å oppdatere med bilder når byggingen kommer i gang :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......?
InnleggSkrevet: Fre Des 03, 2010 9:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Byggingen er i gang og det tok ikke lange tiden før den var ferdig. Ganske enkel sak å bygge dette her, og jeg brukte vel bare et par timer med rolig bygging :) Nå gjenstår det kun montering av elektronikk før den er klar for første tur.

Det jeg kommer til å bruke en del mer tid på er karosseriet. Jeg har ikke kjøpt inn lakk enda, men jeg har bestemt meg for at denne blir "boxart". Altså gul :) Jeg driver å funderer litt på om jeg skal bruke klarlakken jeg har til 1:1 bil, men usikker på om denne vil reagere med tamiyalakken.

Bilder har jeg tatt, men de ligger på kameraet hjemme :P

EDIT: Såg at chassiet hadde flere spor for opphenget fremme og at disse ble dekt over av en "klosse" for å få bilen høyere. Noen som vet hvilken bil som deler chassis med lunchboxen? Er det hornet eller noe i den dur?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunchbox!
InnleggSkrevet: Fre Des 03, 2010 4:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den har noen deler til felles med andre ja. Midnight Pumpkin, hornet & super hornet, grasshopper I & II har iallefall noen deler til felles. Den deler kun chassis med Midnight Pumpin, men har bærearmer, hjulaksler og girkasse til felles med de andre jeg nevnte. Klarer ikke å huske om det er flere, men det går nok an å sjekke ut.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunchbox!
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 6:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hmm.. Ja Midnight Pumpkin er vel samme bilen. Men synes det er litt rart at det er to sett med fester for bærearmene fremme. I dag har jeg fått meg en prøvetur ute i hagen. Artig bil! :D Det er litt stygt å si det, men den er omtrent som en nikko, bare mye gøyere :D

Her er bilder som jeg har lovet:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunchbox!
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 6:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Namm namm. fikk lyst på mat. neida. flott bil.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunchbox!
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 8:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
En vakker bil :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunchbox!
InnleggSkrevet: Søn Des 05, 2010 1:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja dette er rett og slett kunst på hjul :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunchbox!
InnleggSkrevet: Søn Des 05, 2010 8:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg fant jeg fant!! Bilen deler chassis med den gamle Pajeroen til tamiya. Samme chassis, men denne bruker de laveste festene for opphenget.

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunch Box!
InnleggSkrevet: Søn Des 05, 2010 9:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Stemmer det ja, hadde helt glemt denne :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunch Box!
InnleggSkrevet: Man Des 13, 2010 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg var en tur hjemme i Førde i helga. Den gikk stort sett med på julebord og fanterier, men jeg brukte dagen derpå til noe fornuftig! Nemlig å lakke ferdig Lunch Box :)
Jeg hadde allerede limt igjen hullet til antenna med epoxy (tapet hullet på utsiden og fyllte i lim i fra innsiden). Så på fredagen begynte jeg såvidt på finsparkling og grunning. I dag fikk jeg lakkert gulfargen. Etter dette malte jeg på detaljer som vinduslist, dørhåndtak, baklykter osv. Det ble ikke sånn superbra finish ettersom jeg ikke turte å maskere fordi lakken var så fersk. Jeg har brukt hårtørker aktivt for å rekke å bli ferdig med lakkingen i dag :P

Deretter tok jeg på alle klistermerkene, for så å gi bilen et par lag med klarlakk :) Første gang jeg prøver å ha klarlakk over klistermerkene på en bil. Jeg er i alle fall godt fornøyd med resultatet. Kunne tatt meg mer tid for å få ting skikkelig, men jeg regner med det fort blir litt velting med denne bilen og da er det greit at ting ikke er 100%, noe som viste seg å være lurt allerede etter en prøvetur i Bergen i kveld :P

Ellers har de "fjærene" for innfestingen av bakakslingen i chassiet knukket av begge to. Kan ikke være verdens beste patent det der, så jeg vurderer om jeg skal prøve meg på en 3.demper bak. En modifikasjon jeg har sett folk som kjører denne bilen aktivt pleier å gjøre.

Tid for bilder!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's .......? Lunch Box!
InnleggSkrevet: Man Des 13, 2010 12:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den ble meget pen ja, nesten synd å bruke den :mrgreen:
Når det gjelder fjærene der girkassen blir opplagret i chassis, så er det vel kanskje en mulighet for at du har glemt å fjerne skruene som skulle holde fjærene i en midlertidig viss posisjon? Når de skruene blir stående, så korter de ned den frie bevegelsen til fjærene, og dette gjør de mer utsatt. Skruene skal stå der under montering av girkassen, og fjernes etterpå.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC