Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 1:36 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Man Des 07, 2009 8:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
BGH, har du funnet noe mer om denne radioen eller?

Som vanlig er JR veldig sparsommelige med info om deres nye produkter, vet ikke om det finnes noen manual til nedlasting.
Det er heller ikke komt info om den hverken hos jrradios.com eler hos macgregor.uk. (bortsett ifra coming soon hos macgregor)
Jeg har imidlertid funnet den til salgs hos en nettbutik i HK. som DSM2 kompatibel. (770 USD)
Er veldig sugen på denne radioen selv men en ny løs modulbasert radio med antenna stikkende frem under radioen er uaktuelt for min del. Vet ikke om den finnes/kommer med integrert 2.4 modul, men regner med det slik som med dsx9.

Er også litt spent på avstanden mellom idle-up/flightmode og t-hold/trn brytene på hjørnene, jeg har lagt meg til en vane med å ha ringfingrene der, og håper det ikke er mindre avstand mellom dem enn på 9x.

Ser ut som det blir overkommelig pris på den, kan tenke meg 6-8000kr. i norge

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Tir Des 08, 2009 1:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Selv har jeg slått fra meg denne radioen i første omgang iallefall. Jeg er heller ikke så interessert i løsningen med antenna. Tror jeg bare skal avvente en stund til, og se hva som dukker opp. Synes også det er på tide at Spektrum gjør noe spennende med fly og heliradio snart, selv om det ikke er en erstatning for JR.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Tir Des 08, 2009 10:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
men en ny løs modulbasert radio med antenna stikkende frem under radioen er uaktuelt for min del


Du bør i alle fall styre unna modulene til Spectrum. Plasttypen som er brukt på antennen er noe av det dårligeste jeg har sett noen gang. Antenne-feste på spectrum-modulen er så dårlig at det neste bryter opp mellom fingrene :lol: Jeg kommer nok til å kaste spectrum-modulen min i søppla snart....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Tir Des 15, 2009 9:49 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
yallaair skrev:
Du bør i alle fall styre unna modulene til Spectrum. Plasttypen som er brukt på antennen er noe av det dårligeste jeg har sett noen gang. Antenne-feste på spectrum-modulen er så dårlig at det neste bryter opp mellom fingrene Jeg kommer nok til å kaste spectrum-modulen min i søppla snart....

Jeg har også en slik og er enig i at plasten er dårlig, min falt fra hverandre og jeg måtte teipe den sammen. Det var skruefestene som holder selve modulen sammen som gikk i oppløsning.
Elektronikken er forhåpentligvis god, spektrum og JR er samme ulla når det gjelder 2,4 ghz. Spektrum dx7 er vel produsert av JR.
Modulen til 11x er nok bedre kvalitet på. Det kan også se ut som den også passer på 9x.


Vedlegg:
004.jpg
004.jpg [ 43.79 KiB | Vist 14600 ganger ]

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Tir Des 15, 2009 11:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmmm.....dette var jo litt interessant :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Ons Des 16, 2009 1:05 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Ja, modulen ser jo lik ut den som er bilde av tidligere i denne tråden, den var bare tilgjengelig i japan (dsmJ) så vidt jeg vet.
Om denne er å få kjøpt i dsm2 uten radio vet jeg ikke, men som sagt så er 11x komt i dsm2.

Edit. Yallaair.!, de spektrum antennene er å få kjøpt som reservedel, du er ikke den første som har knekt en slik, tror ikke de er så mye sterkere på andre merker heller.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Lør Des 19, 2009 3:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det er ikke sikkert at antennefeste er så bra på andre heller. Jeg venter nå på testen i RC Model Reviews før jeg kjøper inn et system til.

http://www.rcmodelreviews.com/

Han fyren som driver denne siden er ganske objektiv i sine uttalelser. Derfor velger jeg å ta en slik "upcoming test" med i betraktningen i valg av nytt utstyr.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Søn Jan 17, 2010 9:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kan hende at jeg hiver meg på denne engang: http://www.horizonhobby.com/Products/De ... ID=JRP2930

Jeg er egentlig fornøyd med JR PC9X2, og den jeg linket til heter vel kanskje da PC9X5, jeg vet ikke. Poenget er at den ser ut til å ha fått et par ting som jeg savner på min gamle PC9X2, blant annet bakgrunnsbelysning og 2.4ghz. Det passer meg også bra at den funker på DSM2, siden jeg har mange mottakere med det systemet. Alt i alt veldig interessant :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Søn Jan 17, 2010 11:52 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Ja har sett denne radioen omtalt på flyinggiants forumet. Forskjellen på x9303 og 9xII er vel noe annen bryterplassering og at 9303 har analog throtteltrim.
Da jeg kjøpte 9x'n var jeg veeldig skeptisk til digitaltrim på throttel, den vente jeg meg fort til og jeg ønsker ikke noe annet nå.

Etter det jeg har forstått så har den nye 9505 de samme programmerings funksjonene som 9303.
Den har i tillegg fått screen belysning, throttel timer start up og 50 modellminner.
Noe viktig som denne radioen mangler er dual set up på balanserorene, som jeg godt kunne tenkt meg å hatt.
Har ikke sett noen asia/euro verjson av 9505, håper den kommer.

Ang. 11x som jeg fant på en netbutikk i HK. i dsm2, så var det feil, jeg klikka meg inn på den sida etterpå og da var det forandret til kun dsmj kompatibel.
Jeg sendet en mail til dem, og spurte om de visste når den ble tilgjengelig med dsm2 modul. Jeg fikk til svar at den ikke kom til å bli tilgjengelig med dsm2 modul i det hele tatt. :lol: Tror det må ha vert en misforståelse ute å går. :lol: Radioen står som sagt på macgregor sin webside. Tviler på om den blir solgt som dsmj i europa.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 2:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg gjort en liten endring på JR PC9X2'n min:


Vedlegg:
JR1.jpg
JR1.jpg [ 122.57 KiB | Vist 14427 ganger ]
JR2.jpg
JR2.jpg [ 164.59 KiB | Vist 14427 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 3:54 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Oppdaget denne ved en tilfeldighet mens jeg var inne på ebay, så det er en slik på vei til meg også.
Det er bare selve "palsitkken" jeg har bestilt for å flytte over elektronkken fra den gamle modulen.

Hadde du modul fra før eller.? Passform, hvordan sitter den.? Virker det som bra kvalitet.?
Den gamle 2.4 modulen jeg har er litt dårlig passform på, litt for løs og slarkete, håper det er bedre kvalitet på denne enn den gamle.. :roll:

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 4:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg hadde ikke 2.4ghz modul fra før, bare synth. Synes den nye virker av bra kvalitet, så plutselig fikk JR'n mange nye bruksområder :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 5:16 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
plutselig fikk JR'n mange nye bruksområder


Ja, dx-7'en blir vel bare back up radio nå, og samle balsastøv på hobbyrommet.. :lol:

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 7:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, vi får se. Jeg irriterer meg over plasseringen til flightmode-bryteren, den står på motsatt side i forhold til alt annet jeg har. Wulong foreslo at jeg burde bytte bryterene innvendig, og det kan jeg jo gjøre, men jeg er heller ikke så begeistret over de andre bryterene på toppen. Synes de sitter nærme hverandre, og da liker jeg ikke å ha fingrene imellom. Men det er nok en stor mulighet for at jeg kommer til å teste iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Generasjonskifte hos JR...??
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 2:43 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Bryterplasseringa er feil ja, 9X er en mode1 radio i utgangspunktet, derfor er bryterene på feil side. Avstanden mellom de synest jeg er bra, men det kunne godt vert Penda mer plass. På futaba derimot er det umulig å ha fingrene imellom, mye trangere på de.

Jeg har vurdert å flytte bryterene jeg også, men kablene er for korte slik de er og må skjøtes og loddes. Wulong er nok en racer med den varme bolten sin.. :D kanskje vi får levere radioene til han og få de modda.. :D

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC