Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 12:59 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Må jeg ha Opto regulator.?
InnleggSkrevet: Ons Jul 28, 2010 11:26 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Har lurt på lage til en powerpod lignende denne på crossfire seliflyet mitt. Jeg har en motor liggende som jeg tenke jeg skulle teste til dette formålet, men har møtt på et problem her.
Jeg vil ha strøm til mottakeren fra eget batteri slik at det ikke blir noe problem med strøm til servoene om drivbatteriet til motoren skulle gå helt tomt.
Altså ikke strøm til mottaker fra ESC.

Jeg trodde dette skulle gå greit ved å ta ut pluss og minus (de som leverer strøm til mottaker fra esc'n) kontaktene på de ledningene som går til mottaker fra ESC med bare signalkabelen tilkoblet.
Har nå prøvd dette på både børsteløs og børsteregulator(med strøm på mottaker fra eget batteri) med samme resultat, motor reagerer ikke på gasstikka.
Mener å ha lest om at dette har vært gjort, men det fuker ikke her så langt iallefall.

Ser at det finnes noen regulatorer som kalles for Opto, som ikke har strømforsyning til mottaker. Må jeg ha en slik for å få dette til å funke eller er det noen som har andre tips.?? :roll:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Må jeg ha Opto regulator.?
InnleggSkrevet: Ons Jul 28, 2010 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal du ikke kun ta ut den ene lederen da? Husker ikke om det var positiv eller negativ, men det ringer en liten bjelle på negativ. Jeg kan ikke si at jeg husker at begge lederene skulle ut.

EDIT: Ved nærmere ettertanke lurer jeg på om den svarte lederen IKKE skulle ut, men at det er den røde som må fjernes. Tror jeg ville prøvd først med den røde frakoblet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Må jeg ha Opto regulator.?
InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 1:03 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Prøvde å gjøre som du sa å sette på plass igjen minus kabelen og la den røde være ute, og det funka supert på både børste og børsteløs, jeg ble happy nå, takk skal du ha for tipset stressballen.. :D :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Må jeg ha Opto regulator.?
InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 1:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kjekt at det funka :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC