Godt du fant ut av det og ingenting å vere flau over. Som stressballen sier så det kan vere en celle i batteriet som kutter også, ikke nødvendigvis i kontakter og kablene. Har opplevd dette før.
Vil anbefale at du skaffer deg 2s LiFePo/A123 til mottaker. Disse har veldig gode kulde egenskaper. Standard NiMh batterier er vel ikke noe voldsomt mye bedre en LiPo i kulde bortsett i fra sanyo sine eneloop batterier som skal vere bedre. De gamle gode Nicad cellene er vel ikke så godt å å tak i lenger. Bruk en regulator av god kvalitet og regulerer ned til 5Volt (eller 6Volt hvis du har gyro og gyroservo som tåler det)
En annen ting er å bruke en annen type plugg fra batteriet og/til bryter. For eks. JST plugg som ikke blir så fort slappe i kontaktflatene og tåler mye høyere strømtrekk.
Du kan også splitte ledningen fra bryteren til mottaker og lodde på fra en til to servoplugger hvis du har ledige porter i mottakeren. Da er en mye mer sikker hvis den ene pluggen funker dårlig ved for høy belastning.
stressballen skrev:
Er det lipobatteri som brukes? Jeg har hørt om f.eks borrelåsband som ligger over batteriet og presser på kontaktpunkter, som igjen kan gi brudd over tid. Dette blir da ofte et batteri som kan virke, men der feilen vil vise seg på verst tenkelige tidspunkt, når servoene brukes samtidig som at pakken vibrerer.
Hmm, dette var et tankekors. Jeg har alltid stripsa (eller velcro) fast mottakerbatteriene med skum imellom og har ikke tenkt på at dette kan vere skadelig for batteriet. Bør en bygge en boks som batteria ligger i uten for mye press på seg, og igjen stripse denne fast for å vere sikker mon tro.