Idag satt jeg av litt tid til å bytte motorisering, og røsket bort det gamle systemet med en Novak Rooster ESC og 55T crawlermotor. Det er trangt om plassen i midten av ramma, mange ledninger skal på plass, og det blir fort knotete. Jeg monterte den nye børsteløse motoren først, og etterpå festet jeg den nye regulatoren der den skal stå, og trakk ledningene på plass etterpå og loddet alt sammen tilslutt.
Jeg fant så frem en 3S 1100mah 35C lipopakke, og testa bilen littegrann på kjellergulvet. Førsteinntrykket var litt for lite følsomhet rundt nullpunkt, men det kan sikkert justeres, så jeg skal se litt nærmere på det etterhvert. Det neste var at bilen gikk fortere, og at det var mye mer power tilgjengelig når hjulene sto i press. Dette var et problem tidligere, men nå er det ikke et tema lenger. Ulempen med mer kraft er nok at drivverket får mer juling, jeg ser ikke bort fra at noe blir overbelastet som følger av de nye kreftene. Det tidligere svakere oppsettet ble en naturlig "drivverk-redder"
Jeg skal se hvor lenge en 1100mah pakke holder, for den bruker jeg også på en Yak, og det er litt greit å ha felles pakker med andre modeller. Om det blir for kort brukstid, så kjøper jeg meg pakker på 1600mah.
Noen som vil crawle en dag? Skulle gjort det en dag med noenlunde vær.