Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 12:37 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 12:13 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Eg har fylt opp bilen og tar turen opp. Er det for sterk vind der for seiling?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 12:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er ikke vind hele poenget med seiling da? :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 12:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
BrynjarKvam skrev:
Eg har fylt opp bilen og tar turen opp. Er det for sterk vind der for seiling?


Jeg lurte litt på dette. Det er nok for sterk for de aller minste, men det er mulig de på meteren og opp kanskje greier det. Det er jo bare å ta godt rev i seilene :) Inne ved land virket det hvertfall ikke for ille, men et stykke utpå så det ut til å være gode kast.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 12:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Jeg kommer med Blackjack 26, Tøflus og Neptun. Ser ikke ut til at vinden tar så mye i vannet, og jeg har hentebåten, så da klarer jeg nok å få inn BJ26 når den velter. Det blir også bål med grillrist, så det er mulig å grille pølser for de som vil ta med dette selv :D


Flott! Termodress er nok påkrevd :P Var litt småkjølig med vind og et par snøfnugg.

Nå ser jeg ut vinduet at nedbøren som var meldt ca kl 12 har startet, så da får vi håpe at sola som er meldt kl 13 stille like presis. Jeg hiver i meg litt mat nå så pakker jeg i bilen.

Kan sikkert være greit for de som skal parkere å gjøre dette på barnehagen. Der er det gjennomgang ned til kaia om man ikke har for mye å bære på.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 12:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ta med utstyr og prøv. Dette er et annonsert treff, og da er det fint om folk dukker opp. Og de som gidder å ta turen for å se bør jo få noe å se på. Været skal bli ganske mye dårligere enn dette før jeg ikke kommer iallefall :D

Å stå på bryggekanten og kjøre båt i snøvær er jo bare tøft det, og det er meldt sol, så det kan fort løse seg opp :D
Jeg husker en gang i steindalen da jeg fløy en dobbeldekker med 4-takter i tett snøvær, det var rett og slett magisk :D

Jeg må forøvrig få lov til å kjøre bilen langt ned mot brygga da jeg ikke har håndbrekk.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 3:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var dette treffet unnagjort, og det ble vel en rimelig kald opplevelse for de som ikke hadde godt med klær på seg.

Jeg telte hvertfall 10 båter på vannet totalt i dag, og det var alt fra små speedbåter til en stor bensinbåt og skalabåter. Vinden ble litt for sterk til at vi turte oss utpå med seilbåter.

Båten som fikk mest å gjøre i dag var stressballens Tøflus. Mange speedbåter som ikke likte bølger og vind. Men båten som ble mest reddet inn var også stressballens, Blackjack 26. Dagen var ikke uten dramatikk. Nesten helt i starten holdt jeg og yallair på med våre katamaraner, og Torst var ute med sin Diva. På et langstrekk for dessverre Mysticen min rett i bredesiden på Divaen, noe som resulterte i sprukket skrog og et overbygg knust til pinneved for Divaen. Mysticen havnet opp-ned og hadde mistet lokket. Lokket ble funnet igjen nesten to timer senere på andre siden av vannet. Dessverre var ikke dette helt komplett heller, en stor del har knukket av, så det er bare å bestille nytt.

Til neste treff skal vi se på dette med kjøreområder og sikkerhet slik at vi kan unngå slike uhell igjen.

Frøya, Jaguar og Najade taklet bølgene fint, og koste seg rett og slett i litt vær. Jeg testet større propeller på Jaguaren, men selv dette gav ikke nok kraft til å få den ut av gropa og opp i plan. Må i tenkeboksen her og kanskje se på å bytte motorer.

Stressballens Neptun var siste båt på vannet. Dette er jo en liten slepebåt, men den taklet bølgene fint. Tror jeg har noen fine bilder når den bakser mot bølgene.

Det ble nok ikke tatt så mye bilder som vi hadde håpet, men de få jeg har skal jeg legge ut straks.

Alt i alt en frisk dag, og overaskende mye båter og publikum. Jeg håper alle hadde en fin dag, selv med kræsj og snøbyger. Vi satse på å ha jevnlige småtreff ut over våren og sommeren, så følg med på forum og Facebook for oppdateringer.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 4:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Med slike treff så vil jo alltid været bli som det blir, og da vil jeg si at personlig måler jeg suksessen i hvor godt vi fikk det til med forutsetningene vi hadde. Og jeg syntes dagen egentlig var 100% i forhold til hva vi hadde å jobbe med. Forutsetning nummer 1 er jo at vi faktisk dukker opp, og så gjør vi det beste av det derfra.

Jeg kjørte bare ett batterisett på Blackjack 26, men hadde batteriene alt for langt bak i dag. Det ble litt mye hopping, og om jeg hadde plassert batteriene lenger frem så hadde nok egenskapene vært bedre tilpasset dagens farvann. Tenkte egentlig å justere ved batteribytte, men det ble aldri noe av.

Tøflus fikk mer enn nok å gjøre, og egentlig er det bare tåpelig at jeg enda ikke har gjort forbedringene jeg lenge har tenkt å gjøre på denne båten. Den gjør faktisk jobben sin ganske godt, og og det er små endringer som må til før den vil fungere ganske mye bedre. Men den var jaggu god å ha idag. Skal bli gøy å se hvor mye den har brukt av batteriet denne gangen.
EDIT: På all kjøringen og hentingen idag, så brukte Tøflus totalt 1740mah av batterikapasiteten. Jeg synes dette er ganske dugende. Batteriet som står i båten pr dags dato er et 7.4v 3200mah, men dette skal jeg bruke i en ny bil til guttungen snart, og da tenker jeg å putte i et 4000mah i båten. Da skal jeg nok være rimelig sikker på at det holder lenge.

Neptun fungerte fint, og jeg synes egentlig at den håndterer vanskelige forhold veldig bra til tross for størrelsen. Jeg fikk testet ut den oppvarmede sendervotten i praksis for første gang idag, og det var veldig behagelig. Absolutt en patent som jeg skal jobbe litt videre med.

Det var veldig synd med båten til Torstein idag, det viser bare hvor viktig det er at de som bruker båtene selv har oversikt over hva som skjer. Det er lurt med en dialog i forkant av kjøringen, men også underveis, slik at vi unngår slikt. Men det er ikke første gang slikt skjer, og heller ikke siste. Denne gangen var det et hendelig uhell. Jeg håper å få se Diva reparert igjen, Torstein har bygget den meget fint, og har nok absolutt de rette kunnskapene til å få den fin igjen. Forøvrig så må den være godt bygget i utgangspunktet, for det er helt utrolig at den overlevde en slik smell... :shock:

Kort oppsummert så koste jeg meg iallefall, ungene og madammen grillet pølser over utebål, og da får vi kombinert familie og hobby. Det er også alltid kjekt å møte flere likesinnede, selv om treffet hadde vært mye bedre om været hadde klaffet bedre. Men det satser vi heller på neste gang :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Søn Apr 01, 2012 8:58 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 4:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Som sagt ble det ikke mye bilder. Jeg tok fram kamera sent, og publikum var gått eller på vei vekk. Vi hadde faktisk noen fine perioder med sol også, men bildene ble ekte vårmønstringsbilder i snøstorm :D Dessverre bare bilder av Neptun på vannet. Kanskje noen andre tok bilder de vil dele også.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 5:03 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
Var fint å være på Storevatnet sjølv om været og ein påkøyrt båt la demper litt på stemninga. Kan nok ikkje love med det første at Diva'en vil komme på vatnet. Blir ikkje lett å skjule skadene som kom på skroget. Mista også heile overbygget på vatnet. Kansje eg bygger ein ny ein til neste år. Skal gjør mitt beste å få ferdig Princessen så snart som mulig. Har litt liming, pussing og maling/lakking før den er klar.
Kjekt å sjå det kom folk som ville sjå på aktiviteten vår. Var eit par medlemmer frå Hornmusikken som eg hadde eit inntrykk av at dei koste seg med det dei såg... :D

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 5:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja jeg var overasket over publikumsoppmøtet på en dag som dette. Kanskje det kan skape litt interesse :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 5:17 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
God markedsføring er nok tingen. Båt er nok veldig publikumsvennlig. Er blitt ein veldig fin plass der å være både for publikum og utøvande. Savner bare nokon benker i bakkant av brygga...

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 5:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det var vist noen benker borte ved det lille huset. Sikkert gjemt unna så de ikke skal bli kastet på vannet. Men vi kunne jo kanskje hente dem bort når vi har treff.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 6:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Noen som lånte en rød nebbetang av meg i dag? Finner den ikke igjen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 7:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Noen som lånte en rød nebbetang av meg i dag? Finner den ikke igjen.


Jeg har verktøyveska, den ble liggende i bagasjerommet mitt. Tar den ned på jobb imorgen. Tror ikke det var noen nebbtang der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 7:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Såg rimelig forblåst og surt ut i dag ja :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC