Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:32 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Fre Apr 27, 2012 10:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hadde en del ulyd fra diffen sist kjøring, så i dag tok jeg den opp for rengjøring. Diff platene var allerede dype spor i etter at jeg måtte slipe dem tidligere i år. Har ikke kjørt mye siden sist det var gjort, så disse blir byttet etter hvert. Skal søke litt rundt for å se etter plater av høyere kvalitet. Kulene er Acers toppmodeller og ser ut til å klare seg fint. Bilen er hvertfall klar til kjøring igjen for en stund til platene ryker igjen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Søn Mai 06, 2012 9:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Knakk høyre bakarm i dag, heldigvis hadde jeg en i reserve etter å ha knukket venstre bakarm tidligere. Siden jeg måtte skru fra hverandre en del tok jeg å gikk over setupen på bilen med det samme. Kikket litt på RCTech forumet og fant et standardoppsett fra en fabrikkskjører som blir anbefalt som startpunkt. Man kan fikse det meste med det som kommer i eska, men det mangler to deler for å få det komplett. Det var alikevel anbefalt å gjøre det man kunne siden de delene man mangler ikke var kritiske for å få bilen mer stabil. Ute og testet bilen på veien etter å ha gjort dette, og alt stemte mye bedre. Mer stabil under akselerasjon, bedre på toppfart, generelt sett snillere å kjøre. Må se over et par småting til, men dette var gode greier.

Oppsettet jeg brukte var Dustin Evans Reedy Race oppsett som er lenket til under.

http://www.tlracing.com/ProdInfo/Files/ ... dyRace.pdf

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Man Mai 07, 2012 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fant nettopp ut at RTR versjonen av denne kommer med gear diff. Denne selges løst, så det blir nok til at jeg må ha meg en slik etter hvert for å minske nødvendig vedlikehold.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Søn Jun 17, 2012 4:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Enda en knekt bakarm! Denne skal jeg sørge for å ha en del av på lager fra nå av. Kommer også til å skifte til gear diff. Denne har nettopp kommet som option etter at RTR buggyen fikk den som standard. Ellers var bilen super å hoppe med. Må bare trene litt mer på gass i lufta slik at jeg greier å lande skikkelig. Tok en flott salto i dag som jeg faktisk greide å lande!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Søn Jun 17, 2012 7:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Var det den ufrivillige saltoen som tilfeldigvis gikk en hel runde slik at du landet perfekt uten å helt forstå hva som skjedde? :mrgreen: :wink:

Jeg vil også si at jeg synes det var overraskende vanskelig å hoppe med 2wd. Det gikk bedre etterhvert, men trening er absolutt et must. 4wd nitrobuggy er en drøm å hoppe med i forhold, og det er absolutt en biltype som skal med neste gang, sammen med nitro monstertruck. Disse bilene klarer noen heftige svev...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Søn Jun 17, 2012 8:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Den var heeeelt beregnet! :P

Synes egentlig det var ganske greit å hoppe med den. Nå hadde vi en del svikt i hoppet etter at jeg puttet kofferten under, og det gjorde det litt ustabilt hvilken høyde jeg fikk, men med litt trening på gassen skal det ikke være noe problem å lande greit vil jeg tro.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2012 12:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Etter å ha demontert litt etter Svelgen kom det fram litt mer enn beregnet som var ødelagt. Turnbuckles bak var bøyd, gir deksel var såpass oppskrapet at det var hull inn til slipperclutch, vingefestet var skrapet så langt ned at hullene som klipsene skal gå gjennom var borte. I tillegg var jo vinge knukket og en bakarm knakk igjen.

Bilen får noen forbedringer nå. Oppgradert styrerack, alu servohorn, geardiff, ny slipper fjør (original er for kort, feil i produksjon på tidlige modeller av TLR 22, meget mulig dette er årsaken til lyden jeg har hatt under akselerasjon), nye slipper plater, ny bakarm, nytt vingefeste, ny vinge (ferdig malt denne gang), og nytt slipper hus. Kommer også til å endre på oppsettet litt. Toe bak blir endret til 3,5 grader med lavt rollcenter. Forran endrer jeg vinkel på armene, men jeg gjør dette med en tyngre vinkel laget i bronse, ikke plasten som fulgte med i settet. Håper dette kan være med på å stabilisere bilen litt under hard akselerasjon og kanskje i svev. Vurderer også å kjøre shorty-packs batterier, men det får vi se på etter hvert. Gir hvertfall en del nye stabiliserings muligheter.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Søn Jul 08, 2012 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Nå har jeg bygget meg et lite spretthopp for å trene på den biten her hjemme i gata. Hadde meg en tur og fikk testet litt nå nettopp, og ting fungerte bra. Må stille litt på bilen for den bunnet fort ut under landing. Mulig det hadde vert bedre å bygge om til midtmotor for å få mindre belastning på girkasse og motor bak om jeg blir baktung i landinga. Fikk en ulyd ett eller annet sted bak på siste landing, så får se over det kjapt. Håper det bare er motor som har løsnet litt slik at det er feil avstand på pinion.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Søn Jul 08, 2012 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og feilen var motor slått ut av posisjon. Spur gear ødelagt :/

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC