Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 11:49 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 19, 2013 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det duket for det SISTE halltreffet i florahallen før sommeren, og jeg oppfordrer herved alle medlemmer til å gjøre dette til et bra treff. Vi tar med bilbanen og legger ut et større kjøremønster denne gangen, det fungerte fint sist gang. Vi tar også med et par hindere som vil gi litt utfordring til dem som flyr små quadrocopter, helikopter og fly.

Som vanlig åpner vi dørene kl 13 og stenger kl 15.

For medlemmer av bil, fly og helikopteravdeling er det gratis deltakelse. Medlemmer av båtavdeling har en dropin avgift på 50,-
Ikke-medlemmer må ut med 100,- for å kunne delta. Tilskuere har som vanlig gratis inngang.

Barn av medlemmer har gratis deltakelse opp til fylte 16 år, og barn ellers har gratis deltakelse til fylte 10 år.

Vel møtt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Fre Mai 24, 2013 8:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er dere klare til siste halltreff før sommeren? Jeg tar med bilbanen og et par "donuts", og håper virkelig at folk tar turen for litt moro :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Fre Mai 24, 2013 11:03 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Gleder meg, og denne gangen skal jeg ha med meg radioen ;-)

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 1:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Høres flott ut Roger, vi gleder oss til du kommer også :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 4:24 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Kjekt å få lov til å leke seg litt i hallen i dag, men savnet litt folk. Ser ut til at det er de samme som er der gang etter gang, Trodde det var flere i bil og fly/heli gruppa.....
Vi som var der hadde det i hvertfall gøy. ;-)

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 6:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Har ikke hatt anledning til å dra til florø på halltreffene det første halvåret. Vi får se til neste gang.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 10:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, da var treffene over for denne gang. Enig i hva Roger sier, oppmøtet kunne absolutt vært bedre, det er de samme folka som kommer hver gang. Medlemmene er generelt sett alt for dårlig til å møte opp, det gjelder også oss i styret. Det er også fryktelig lite å se av gamlekarene som har holdt på med radiostyrt i alle år. En skulle tro at det var mer rom for å støtte hverandre i slike små miljøer som det vi holder på med. Når man slutter å bry seg om minoritetene, så blir det vanskeligere for minoritetene å nå frem og bli hørt. Eksempelvis i saken om å kjøre båt på storevannet. Om alle medlemmer gir pokker i å vise sin støtte der, så får det følger for fremtidig bruk. Greit nok å gi pokker for egen del, men godt mulig at vi da ødelegger mulighetene for ungene våre også.

Jeg håper også at medlemmene husker på at alt vi i styret ønsker er å kunne gi et tilbud til våre medlemmer, og noen av oss jobber mye for å få dette til. Så lenge styret ikke får input fra medlemmer, så nytter det heller ikke å klage i etterkant. Skal det skje noe, så må medlemmene ta affære, og ytre ønsker.

Resultatet idag ble at de oppmøtte medlemmene tok en liten prat i andre halvdel av treffet, der vi bestemte oss for å ta halltreffene annenhver måned istedenfor hver 3.uke, altså hver 8.uke eller deromkring. Så logisk nok, når folk begynner å ta treffene for gitt, så forsvinner tilbudene. Veldig greit for meg og madammen egentlig, det blir mindre stress med å drasse på bilbane og ordne til de andre nødvendige tingene. Hyppigheten på treffene vil samsvare med oppmøtet fra medlemmenes side, sånn er det bare. Om behovet skulle endre seg, så går det også an å øke hyppigheten igjen. Jeg vil også legge til at personlig synes jeg også vi kan fjerne halltreff for mai,juni,juli,august og september. Det betyr ikke at det skal bli halltreff i alle de andre månedene, men at de resterende månedene kanskje er mest egnet for innendørs treff, og vi må eventuelt velge ut hvilke måneder vi vil ha treff. Jeg foreslår også at vi flytter treffene til litt senere på dag, da jeg får inntrykk av at noen ikke kan på grunn av tidspunktet. Dette er også greit å få litt tilbakemeldinger på.

Idag dukket det opp 5 bilmedlemmer, 1 flymedlem, og 1 båtmedlem. Vi skulle gjerne ha vært det doble på bil, og femdoble på fly og helikopter. Nå bestemte vi også på stedet at vi ikke leier hallen automatisk i oktober/november/desember, men heller inviterer til klubbmøte i september for å bestemme da hva som skal gjøres. Det betyr igjen at hvis ikke medlemmene dukker opp og engasjerer seg på klubbmøte, så vil det også skje lite av innendørs samlinger fra klubbens side.

Jeg glemte forøvrig helt å ta bilder idag, noe som er veldig dumt siden vi fikk satt ut et par donuts. Disse vil nok kunne tilføre nye elementer til klubben om noe skal arrangeres. Hovedsaklig vil disse gjøre seg til helikopteravdeling, og være spesielt egnet for kontraroterende helikopter og mindre quadrocopter. Jeg vil også få inn pylons til test, og disse vil nok egne seg godt til flyavdelinga. Da kan vi ta pylonrace og lignende.

Et par ting bilgutta kan tenke på til neste gang, hvis det blir flere ganger da. Etter vi har lagt ut bane, så burde vi absolutt prøve å sitte på tribuna og kjøre. Fatter ikke hvorfor vi ikke testa. Det er sjelden man må fysisk bort til bilene, og sitter noen fast, så kan en annen bil hjelpe til. Det vil jo bli en helt suveren oversikt over bilbanen, man kan sitte og slappe av, og vi har jo full mulighet til det. En annen ting er at vi bør tegne opp en bane på forhånd. Da bruker vi kortere tid på oppmontering, og får mest sannsynlig en mye bedre bane å kjøre på også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 11:48 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Sitter på mobil så blir lite svar

Men ang innendørs aktiviteter så er det veldig feil årstid, en drar ikke inn i hall for å fly om sola skinner ute og en kan leke med store modeller.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har vært forhindret på treffene pga jobb, og har vakt as we speak og jobber ca 24/7 (kom akkurat hjem nå kl 0010, på`an igjen om 9 timer).
Dette med å ha treff ofte fant vi jo ut for flere år siden at ikke var gunstig pga dårligere oppmøte. En frekvens på annenhver måned gjorde at flere prioriterte treffene fordi de ikke skjedde så ofte.
Og akkurat som rfauske nevner så er sommermånedene ikke de mest populære å stå inne i en hall når man kan være ute med mer seriøse leketøy, evnt helt andre aktiviteter om sola skinner

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 12:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
rfauske skrev:
Sitter på mobil så blir lite svar

Men ang innendørs aktiviteter så er det veldig feil årstid, en drar ikke inn i hall for å fly om sola skinner ute og en kan leke med store modeller.


Takk for svar. Vi ser den, men det har vært flere treff tidligere i år, og de samme folka mangler der også. Og hallen er fin for nybegynnere som ofte flyr mindre modeller som sliter med vind, et flymedlem fikk iallefall leket seg med en liten Cub idag. Guttungen min leket med små quadrocopter, gjennom hele treffet. Det har heller ikke kommet ønsker om tidspunkt på halltreffene, og da setter vi datoer etter skjønn. Men om dette fortsetter neste år, så har jeg uansett lagt inn forslag om å kutte halltreff i mai, er nok en uegnet måned generelt sett. Men jeg vil nok også tro at flere av oss dukket opp idag nettopp fordi at det var et arrangert treff. Jeg kunne nok heller tenkt meg å sitte ute i sola og grille, men for min del var dette 2 timer sammen med andre likesinnede i en klubb jeg er medlem av, og da tar jeg turen. Er man medlem så er man vel medlem?

Man kan også ta turen for å støtte opp under et arrangement. Eksempelvis så hadde vi et bilmedlem som dukka opp idag selv uten bil, og var der gjennom hele treffet. Bra for moralen synes iallefall jeg, og nok til at jeg fikk litt ekstra gnist. Noen ganger kan man være der for å fly selv, noen ganger kan man være der for praten og det sosiale, noen ganger kan man kanskje være der for å bidra med hjelp, noen ganger kan man ikke grunnet andre forpliktelser og så videre. Jeg tenker bare at det går an å engasjere seg på flere måter, for det hjelper å holde gløden oppe hos oss som alltid styrer på for å ordne ting. Jeg er absolutt med på at innendørs treff på finværsdager ikke er suksess, spesielt i dag, med så mye som skjedde lokalt også, men det stikker litt dypere enn forholdene på treffet idag.

Mangel på engasjement fra både medlemmer og oss i styret er til å ta og føle på noen ganger, og litt påfallende er det at de medlemmene som tok turen på treffet idag, er stort sett de samme som tok turen på årsmøtet tidligere i år, med unntak av en person eller to, jeg husker ikke helt. Er ikke det litt rart? Hvorfor er folk egentlig medlemmer? Jeg sitter også i styret, og skal ta selvkritikk for at ting ikke alltid går som det skal, men mitt ønske er at klubben vår skal fungere. Mitt engasjement går alltid opp når jeg får grunner til det i form av respons/aktivitet, og jeg legger det alltid åpent for at medlemmer skal kunne komme med forslag og kritikk. Men det er lite å høre, det virker som at det viktigste alltid er hva man får, og ikke hva man kan bidra med.

Ikke misforstå meg her, jeg vil bare få frem at alt ikke er A4. Dette er ikke en protest på ditt innlegg, men bare et synspunkt fra min side på din kommentar. Vi skal bli bedre på å legge halltreff til egnede datoer, hvis det viser seg at vi skal ha flere halltreff. Men det er nok ikke der steinen trykker tror jeg...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 1:39 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Nå kan jeg bare prate for min egen del, og siden jeg bor såpass lang tid vekke så blir innendørstreff som startet først når ute sesongen startet ikke prioritert

Innendørs i hallen som ble brukt tidligere og seint høst/vinter der alle kan gjøre det dei har lyst til er i hvertfall noe det er mye større sjanse å for å skulle bli prioritert her.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 1:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Dette med å ha treff ofte fant vi jo ut for flere år siden at ikke var gunstig pga dårligere oppmøte. En frekvens på annenhver måned gjorde at flere prioriterte treffene fordi de ikke skjedde så ofte.


Takker for svar. Det stemmer, og derfor ble halltreffene til slutt kuttet helt ut. Og hvorfor ble det dårligere oppmøte? Gjorde styret en god jobb med å engasjere og mobilisere? Det synes iallefall ikke jeg. Både en og to ganger måtte jeg "minne" styreleder/styret på halltreffet dagen før det skulle skje. Vi brukte heller ikke kanalene vi kunne ha brukt. Halltreffene blir iallefall ikke bedre enn engasjementet vårt. Det er derfor noen får ting til, og andre ikke. Vi gjorde en dårlig jobb i forkant av halltreffene, det er det ingen tvil om. Dialogene, evalueringene, oppmøtet på klubbmøter tilsier at jobben som ble gjort var alt for dårlig, både av styret og medlemmer. Det mest organiserte på treffene vi hadde i storhallen var vaffel og kakesalget, som klubben har dratt inn gode kroner på. Forøvrig så er det noe jeg savner høyt, det var en stor del av den sosiale biten :D

Men etter at halltreffene slutta, så ble det plutselig null aktivitet i klubben (bortsett fra bil), spesielt for yngre som ble medlemmer på grunn av halltreffene. Vi hadde noen spirer med bil og kontraroterende helikopter, og disse medlemmene har vi mistet på grunn av lite aktivitet i klubben over omtrent 2 år nå. Jeg står tross alt i en liten hobbybutikk, og det er nok få personer som snakker mer med nybegynnere enn hva jeg gjør. Jeg snakker jevnlig med foreldre og andre som spør om det ikke skjer noe i klubben snart, eller om vi har en klubb i det hele tatt. Behovet er der, men vi gjør en dårlig/feil jobb med å nå ut. Fly og helikopter har ramlet ned til noen få medlemmer, og det er nok en konsekvens av et par år med lite og ingenting som har skjedd. Så havnet vi nå i en situasjon med nytt styre, der vi enda en gang skal forsøke å få tilbake noen av medlemmene som var tidligere, og da ble halltreff på nytt en av mulighetene.

Angående hyppigheten, det er jeg helt enig i, hver 3.uke er for ofte. Gutta i naustdal flyr en gang i uka innendørs i perioder, så det var kanskje litt derfra at vi tenkte at det burde gå hver 3.uke her, og valgte å starte med den hyppigheten. Dette var en mindre hall enn storhallen, og vi kan nok si det slik at vi har kjørt disse treffene som en testperiode. Men fly og heligutta "våre" dukker ikke opp, og ingen har heller kommet med ønsker på når slike treff skal holdes med tanke på å kunne tilpasse tidspunkt med arbeidstiden til folk. Jeg tror vi har hatt 5 halltreff i år, og av fly/heli så har det kun vært vegard, pawel, galaasen og meg selv som har dukket opp av flyfolk. Generelt sett er det meg og Galaasen som flyr noe. Idag snakket vi om hyppigheten, og det ser ut til at det blir annenhver måned. Men det blir uansett ikke mer innendørs før mot slutten av året.

Det er ingen tvil om at litt engasjement hjelper. Vi har pr dags dato 14 medlemmer på bilavdeling, og jeg satser på minst samme tall neste år. Jeg har nå lagt ut et forslag til bilgutta som jeg tror vil hjelpe, vi får se. Båt har også økt i medlemsmasse, sikkert mye grunnet bra aktivitet tidligere i år. Men fly og heli er de avdelingene som har tapt. Jeg er overbevist om at det skyldes mangel på engasjement/mulighet. Jeg synes også at det er litt tidlig å si at halltreffene ikke fungerer, for vi har ikke hatt noe system på hva som skjer på halltreffene, helt tilbake fra start. Jeg ser andre klubber kjører morsomme konkurranser og lignende, f.eks pylonrace og tailchase. Vi har aldri gjort noe seriøst forsøk på å skape aktiviteter for fly og heli. Men for å få til det, så må jo folk engasjere seg litt. Selvfølgelig skal jobb og andre forpliktelser komme først, kan man ikke så kan man ikke. Men noen få personer må komme seg frem og dra igang en aktivitet. Om du dukker opp med en depronmodell, og jeg eller noen andre gjør det samme, så har vi plutselig to stk som kan kjøre et pylonrace. Det vil tilføre litt spenning, og før man vet ordet av det, så hiver flere seg med.

Jeg vil bare påpeke at alt jeg skriver er bare en side av en sak slik jeg ser den. Er noe feilaktig, så er det bare å korrigere meg. Ikke vær redd for å kjefte, jeg skal ta kritikken på strak arm :wink:

Jeg synes iallefall at vi har mye potensiale til å gjøre en bedre jobb, og så lenge jeg synes det, så slår jeg meg ikke helt til ro med "jammen det går ikke"...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i florahallen lørdag 25.mai
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 2:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
rfauske skrev:
Nå kan jeg bare prate for min egen del, og siden jeg bor såpass lang tid vekke så blir innendørstreff som startet først når ute sesongen startet ikke prioritert

Innendørs i hallen som ble brukt tidligere og seint høst/vinter der alle kan gjøre det dei har lyst til er i hvertfall noe det er mye større sjanse å for å skulle bli prioritert her.


Full forståelse for folk som bor et stykke unna, jeg synes eksempelvis selv det er langt til skaflestad, og liker ikke å kjøre langt for å delta på saker og ting. Men dog, det er ekstra kjekt når "utlendinger" tar turen til oss. Cato Risholm har gitt meg god gnist noen ganger, han har kjørt fra sandane jevnlig for å delta på utendørs bilkjøring og halltreff, det er flotte greier. Får litt lyst til å yte ekstra da, når det kommer folk langtveis fra. Det sier jo også litt om enkelte personer fra Florø, når en som bor 2 timer kjøring unna har bedre oppmøte på konkurranse enn en som bor lokalt :mrgreen:

Forøvrig så startet vi første treff i februar i år hvis jeg ikke husker feil, og for min del så var det innesesong for depronmodeller både i februar, mars og april :wink:
Hvis du sikter til prisene når du skriver "der alle kan gjøre det dei har lyst til", så er prisene endret for enkelhetens skyld, jeg tror vi bare har vært borti ett tilfelle der vi måtte ta i bruk det systemet. Om oppmøtet står på dropin-prisene, så har det de siste 2-3 treffene vært slik at medlem av bil, fly og heli gjør hva de vil i hallen de to timene uten å måtte betale dropin. Barn av medlemmer har gratis bruk frem til fylte 16 år, og barn ellers har gratis bruk frem til fylte 10 år. Så om du vil kjøre bil, fly eller heli, så står du fritt så lenge du er medlem av en av avdelingene. Båtmedlemmer har 50,- dropin, for de er ikke med og betaler på hallen. Ikke-medlemmer må betale 100,-, og kan da gjøre hva de vil. Det forrige dropinsystemet var et forslag, vi har nå prøvd det, såvidt jeg vet så var eneste klage fra deg. Men jeg ser jo at flere kan se systemet som dyrt og upraktisk, iallefall hvis de skal gjøre flere ting i hallen. Ble kanskje litt for gestapo, så vi går tilbake til samme system som før. Vi får se om det vil utgjøre en forskjell i oppmøtet på sikt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC