Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 1:04 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Ons Jan 09, 2013 1:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skal ha meg en tur på nesjane på lørdag eller søndag, vet ikke helt nøyaktig enda. Tenkte å fly litt. Flere som vil?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Ons Jan 09, 2013 7:22 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane 12 eller 13 januar?
InnleggSkrevet: Ons Jan 09, 2013 11:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Godt mulig jeg stikker innover også om ikke noe annet viktig dukker opp, verker etter å kjøre mer Baja :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Nesjane 12 eller 13 januar?
InnleggSkrevet: Ons Jan 09, 2013 11:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Søndag kan ikkje eg, men lørdagen kan eg evt ta med muggyen min ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane 12 eller 13 januar?
InnleggSkrevet: Ons Jan 09, 2013 1:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kanskje lørdag rundt kl 12 vil være et greit tidspunkt å satse på da?
Skal se om jeg får med meg en bil jeg også, godt mulig jeg klargjør LST2 om jeg får tid :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane 12 eller 13 januar?
InnleggSkrevet: Ons Jan 09, 2013 5:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Høres ut som en knall ide å fly etter gammelt. Er meldt godt vær og jeg har gode muligheter for å få fri :)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane 12 eller 13 januar?
InnleggSkrevet: Ons Jan 09, 2013 6:13 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 71
Hei, eg kan tenke meg å bli med, men kor ligger Nesjane egentlig ?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane 12 eller 13 januar?
InnleggSkrevet: Ons Jan 09, 2013 6:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Rett før du svinger av mot eikefjorden så er det ei lang strekke. I bunnen av strekka er det en avkjørsel til høyre, der skal du ta av. Så er det bare å følge asfaltveien et kort stykke videre til man kommer til et grustak på venstre side. Det er alltids mulighet for å sitte på om man trenger transport :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Fre Jan 11, 2013 7:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg rekke ikkje innover likavel i morgon :/

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Fre Jan 11, 2013 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Lader batterier av forskjellige slag.................... 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Lør Jan 12, 2013 12:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vill lading på gang her også nå, jeg kommer til å fylle opp bilen med stæsj, og bruker etter behov :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Lør Jan 12, 2013 7:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det var en kald, men fin dag på nesjane. Når himmelen er så klar som idag, så er det kjekt å fly. Det var også særdeles vindstille, så jeg fikk tatt quadrocopteret høyere enn jeg har gjort før, litt kjekt å prøve det også.

Helt problemfritt gikk ikke dagen for seg. Jeg skulle teste kinaflyet mitt med gyro litt mer, men hadde visst glemt at den ene balanserorservoen svikta sist gang jeg brukte det, noe jeg kom på etter at jeg hadde kasta flyet i lufta. Ikke noe preflight-check her tydeligvis :oops:
Uansett er disse flyene med bakmontert motor så snille at det ikke var noe problem å fly det, bare litt dårligere respons på rorene. Jeg landet det og knottet litt, men får heller se på det under litt bedre arbeidsforhold. Kan også konstatere at jeg ikke liker å fly med gyrostabiliserte ror når det er lite vind, flyet føler da litt mer sluggish ut. Litt morsomt at de gangene jeg har fått prøvd flyet, så har det vært så vindstille som det er mulig å få det :roll:

Jeg tok en runde med Blaze, og dette er et kjekt fly. Absolutt i stand til å fly grasiøst, men det er også mulig å kunne dra på litt. Personlig kunne jeg tenkt meg litt mer motor på denne, flyet er absolutt i stand til å håndtere det. Jeg hadde også glemt å mikse inn flaps, men det gikk greit å lande det allikevel. Jeg må se litt på geometri og balanse, for jeg måtte trimme det ganske mye for å få det til å fly rett. Når jeg fikk se hvordan rorene sto fysisk etter trimming, så er jeg overrasket over at det ikke svinget mer på balanserora, for disse sto med utslag.

MSH protos tullet jeg litt med også. Etter en oppdatering på DX8 hadde noen innstillinger endret seg uten at jeg har tatt høyde for det, så det gikk vel fort i svingene med knottingen på nesjane. Etter første løft så oppsto en plutselig og kraftig jaging, og etter å ha fått landet igjen, så sjekket jeg radioen, og så at gyroinnstillinger var inaktive :mrgreen:
Displayet på radioen var begynt å bli vel tregt, men jeg knotta fort opp noen throttlekurver og gyroinnstillinger for å teste. Jeg løfta helikopteret av bakken igjen, og kunne konstatere at det kun sto på innstillingene iallefall. Men da var helikopteret begynt å oppføre seg rart på stikka, og da vet jeg at linkene er begynt å knipe for mye. Da er det bare å lande. Jeg sjekka linkene, og de sto ganske hardt på kulehodene. Da er det bare dumt å fly, for helikopteret blir ustabilt, og responderer ikke som det skal på stikka, pluss at servoene jobber under veldig mye dårligere arbeidsforhold.

Jeg tok en tur med henseleit også, men var ikke komfortabel med å fly det i sånn kulde. Problemet med trege linker vil jo også være tilstede på dette helikopteret, og jeg er enda ikke helt vant til å fly det. Det tar ikke lang tid før det er langt unna på himmelen, og den slanke kroppen kan være rimelig vanskelig å se retningen på noen ganger. Litt av målet for dagen var å få målt og justert turtall på de forskjellige flightmodene, men det ble ikke gjort denne gangen. Jeg gleder meg til å få prøve helikopteret i steindalen for første gang, for der har jeg helt andre forhold å ta hensyn til, og kan dra godt på uten at det vil forsvinne ut av syne.

Utover dette så kjørte jeg litt Slash, men steinunderlaget blir for grovt for den bilen, så det ble litt fresing på veien istedenfor. Morsom bil er det iallefall :D Husker ikke om jeg gjorde noe annet, men en fin dag var det iallefall :D

Det var veldig kjekt å se flyet til Rotor, spesielt med tanke på parkeringsfunksjonen :D
Vingen til Pawel var også et flott syn, og Blaze med eggebombe var kanskje dagens høydepunkt :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Lør Jan 12, 2013 7:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg er i full gang med å fikse problemene som oppstod med bilene i dag, heldigvis bare bagateller :lol: Motoren i startboxen til nitrobilene brannt opp og ny er på vei. Jeg har også frest opp sporet i chassisplaten på buggyen så det blir enklere å treffe med svinghjulet nedpå startboksen, så jeg regner med at ting blir litt greiere neste gang jeg skal bruke buggyen.

Full demontering av motoren i Bajaen avdekket at sylinderen hadde sprukket så det var ikke så rart at den stoppet :shock: Ser ut som et egg som er kakket halvveis av med kniv :lol: Dette var litt synd for den raceportede sylinderen gikk meget bra, men det var kun 27,2 kubikk og med en svakhet i form av at den kun er skrudd ned med to stk bolter. Nå har jeg på vei et kit på 30,5 kubikk med 4 bolt veivhus som bør være en del sterkere. Blir artig å se om dette kitet har like mye power, eller helst mer enn den trimmede 27 kubikkeren, time will show 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Lør Jan 12, 2013 7:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, så startboksen er ikke forkastet helt enda? Fikk et sterkt inntrykk om at det skulle bli snorstart heretter :mrgreen:
Såpass med bajaen da, var jo ikke en bagatell der akkurat. Men litt moro å prøve noe nytt der neste gang da :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Lør Jan 12, 2013 8:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Neida, får gi den boksen en ny sjangse, den har jo tross allt fungert i ganske mange år uten tull. Var bare litt heit i knollen der et øyeblikk som kan ha påvirket utsagnet mitt noe :lol: :lol:

En sprukket sylinder er greit nok det, men steike hvor mye skruing som måtte til for å få ut motoren av bilen :x Det fine med det hele er at nå får jeg oppgradert veivhuset til å ta 4 bolt sylindere, pluss at jeg egentlig verket litt etter å prøve den største sylinderen selv om jeg var veldig fornøyd med futten i den jeg hadde :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane lørdag 12 januar
InnleggSkrevet: Lør Jan 12, 2013 9:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jau, ser den, ting er mer plagsomt i øyeblikket man er utsatt for det. Jeg er forøvrig godt fornøyd med å ha tatt turen til nesjane på en lørdag. Sitter og nipper til et glass vin nå, og innså nettopp at jeg har hele helga igjen enda, og det er faktisk helt knall :D

Jeg skal prøve å få lasta opp videoen fra quadrocopteret senere, var et godt stykke opp, men ser at jeg har glemt å tilte kameraet nedover et øyeblikk, sånn bare for moro skyld. Skal få det gjort neste gang :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC