Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 1:52 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Halltreff i Florahallen lørdag 2.mars
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 7:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bra treff i hallen i dag, og godt oppmøte for å være første gang. Var det rundt 17 stk du telte Stressballen? Vi delte hallen i to og hadde bil i en ende med fly i andre. Fly fikk bruke hele luftrommet og måtte lande i sin ende, men det endte vel stort sett opp med at flyginga kun var i deres ende også.

Jeg og Eline hadde med oss hver vår driftebil og koste oss. Ble rimelig mye biler utpå bana etter hvert, og det var morro med stor sirkel drift. Stressballen kommer vel med en videosnutt av det etter hvert. Bestilt nytt driftedeksel som jeg håper å ha klart til neste gang. Veldig glatt underlag som må vennes til. Selv de som kjørte gummidekk driftet mer enn vanlig kjøring. Virket ikke å være problem med spor på gulvet med dekkene som ble kjørt i dag.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i Florahallen lørdag 2.mars
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har vi fått leket oss litt, og dette var moro. Personlig synes jeg det holder med 2 timer, noe som flere var enige om. Etter en kort dialog på stedet så kom vi frem til at Nina skal nå forsøke å få til treffene hver 3.uke, på lørdager til samme tid som idag. Det opprinnelige forslaget der det også var snakk om mandagskvelder vil utgå.

Underlaget i hallen er glatt, ingen tvil om det. Men jeg har ikke gitt opp å finne dekk som vil fungere på det underlaget. Det finnes et dekk for ethvert underlag i mine øyne, det må bare finnes først :mrgreen:
Til drifting var dette derimot helt supert, og vi opplevde særdeles lite merker fra hverken gummidekk eller driftedekk, altså et ikke nevneverdig problem så langt. Neste gang må jeg huske å ta med noen disker slik at vi kan legge opp et banemønster for driftebilene.

I hallen ellers dukket det opp en Parrot AR drone, en Trex 250, et par indoorfly, kontraroterende helikopter og mikroquad. Alle disse modellene egnet seg for bruk innendørs, men jeg tror at vi kommer til å sette en grense på helikopter til max Trex 250, og også da skal det utvises forsiktighet. Når det gjelder fly så foreslår jeg at vi kan bruke opp til de typiske indoormodellene. Jeg ser forøvrig at jeg må ha meg en Blade Nano eller mCPX eller noe i den dur igjen, de er perfekte i denne hallen.

Noen tilskuere dukket også opp og syntes dette var moro å se på. Vi hadde også 4 dropin, og på et punkt telte jeg 17 personer, men det er godt mulig det dukket opp flere enn det. Jeg synes oppmøtet var bra, til tross for at flere hadde meldt fra om at de ikke kunne komme. Nina forteller at det sannsynligvis vil bli vaffelsalg og slikt igjen også, og det er jo litt stas :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i Florahallen lørdag 2.mars
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Må si at jeg etter dagens drifting og mtp at vi skal prøve å lage litt mer baner senere, og at XRAYen skal brukes til touring kjøring mest sannsynlig, så fikk jeg lyst på en mer dedikert driftebil. Det er en god del fine biler som er spesialbygd til dette nå, men til sterkt varierende pris.

Et billig alternativ med et spennende oppsett er 3Racing sin nye Sakura D3 CS Drift som har innebygget counter steer drift oppsett. Har lenge hatt lyst til å prøve på det: http://www.rcmart.com/3racing-sakura-dr ... h=420_1417. Krever et par oppgraderinger, men kommer fortsatt inn som billigste alternativet, og har fått bra kritikk.

Tamiya sitt TA05-VDF chassis er også spennende, men en god del dyrer og eldre løsning. http://www.rcmart.com/tamiya-84294-ta05 ... 35213.html

Får se hva jeg får til ut over året.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i Florahallen lørdag 2.mars
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk svar fra David hos Firdaposten nettopp, og det blir en liten "der og da" artikkel i firdaposten på tirsdag :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i Florahallen lørdag 2.mars
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Supert. Var kanskje ikke så lett å få gode bilder når alt flyr rundt i stor fart, og lyset i hallen var litt svakt. Må se om vi kanskje skal prøve flombelysningen neste gang. Han postet to bilder av bilene til meg og Eline på Facebook profilen min litt tidligere, og jeg vet han tok litt bilder når vi drev å mekket.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i Florahallen lørdag 2.mars
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jupp, neste gang prøver vi de ekstra lysene. Nina informerte meg om dem når jeg fikk nøkkelen, men jeg slo bare på hovedlysene.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Halltreff i Florahallen lørdag 2.mars
InnleggSkrevet: Søn Mar 03, 2013 4:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Et bilde som viser størrelsen på hallen :D


Vedlegg:
størrelse på hallen (800 x 532).jpg
størrelse på hallen (800 x 532).jpg [ 271.25 KiB | Vist 11150 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC