Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 7:28 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Tor Aug 15, 2013 10:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har endelig fått noen tilgjengelige øyeblikk til å se på egne saker som skal med til eikefjorddagene, og jeg er veeeldig glad for at det er flere av oss som skal innover med rc-moro. For hver person som hiver seg med, så setter det litt mindre press på de øvrige :D

Jeg håper alle som dukker opp tar med seg spennende saker å vise frem, dette er en av de få anledningene vi har til å vise oss frem til mennesker som setter pris på å se hva vi holder på med. For en gangs skyld slipper vi kjefting og klaging, og vi har i alle år blitt kontaktet på nytt og spurt om vi stiller opp. Det er kjekt at det er slik noen ganger :D

Jeg tar med en kullgrill, slik at vi kan sitte i teltet vårt og kose oss mellom "arbeidet" med å kjøre radiostyrte modeller :wink:
Fint om folk tar med seg grillmat (de som vil grille), sin egen campingstol og annet som måtte gjøre oppholdet hyggelig. Fint om vi samkjører litt med tanke på aktivitetene, jeg kunne tenkt meg å filmet litt fra lufta når det er action på vannet. Iallefall om forholdene tillater det.

For noen dager siden så byttet jeg til meg en custom traxxas rustler som jeg nå har satt i standard børstemotor og regulator. Denne tenkte jeg at folk som har lyst kan få lov til å prøve, eksempelvis når vi kjører bil i strandområdet. Skal ta med denne til sanden-søndag neste helg også, det tilfører nok litt ekstra moro for tilskuerene.

Utover dette så tar jeg med meg STM Beaver sjøfly, Yak 54, Trex 450, Henseleit TDR, noen få biler og et par båter. Jeg tar også med noen varer for salg, men dette blir ikke så mye. Slash med paddledekk skal også med :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Fre Aug 16, 2013 5:59 am 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 90
Bosted: Florø
Satser på at eg tar turen innover og :D får se ka eg rekker og gå over av biler og diverse men satser på og stille med baja`en, slashen, t-rex 450 og mulig eg tar med ta-05`en om eg finner et skapelig deksel :D men som sagdt så skal eg jobbe natt til lørdag men satser på og rekke innover :)

_________________
Herman Fjellro


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Lør Aug 17, 2013 12:25 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Tøflus, e han m imårra? Eg har med gummibåt, men hadde vært greit med en dyttebåt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Lør Aug 17, 2013 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag har duoladeren fått jobba for pengene sine, det er helt sikkert. Jeg tar forøvrig med lader og powersupply med 2 utganger i morgen, så hvis noen har behov for 12v powersupply, så har jeg en ledig tilkobling til lader.

Slash er nå klar, paddledekk er montert, og noen flyteelement er festet her og der. Vi får se hvordan alt funker imorgen :D

Tøflus skal jeg ned å se på nå, den vil jeg ha med ja :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Lør Aug 17, 2013 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå er kroppen henslengt i stresslessen, beina har kommet på puffen, og en hjemmelaget pizza skal snart fortæres. For en dag. Kom meg til sengs kl 04 i natt, og var rimelig bedugget når jeg sto opp 4 timer senere. Det ble enda litt mer klargjøring i morges, pluss fylling av bilene med klubbteltet og rc-moro. Som vanlig kom jeg meg litt sent inn, og hadde med for mye tullball, så det ble trangt om plassen i bilene. Men jeg tar dette som oppvarming til Sanden-søndag, og tipper at jeg vil pakke mer effektivt da :D

Veldig kjekk dag i dag, til tross for dårlig vær siste halvpart av dagen. Følte at vi hadde en bra flyt av folk som var innom oss, det var hele tiden spørsmål, og jeg kjedet meg ikke et sekund. Veldig kjekt å se at Håvard fikk kjørt mye båt, på alle de siste treffene har vi blitt vant med å se at han henger over båten og sliter med å få start. Denne dagen brøt iallefall alle gamle tradisjoner på den fronten :D

Slash fikk seg en løpetur på vannet, og denne gangen gikk det over all forventning. Jeg startet fra stranda, og når bilen var kommet seg noen meter utover, så gikk den på bakhjula. Å måtte slippe opp gassen når man kjører på vann er en ny opplevelse :mrgreen: Jeg trykket så gassen til bunns igjen, og bilen dro på utover. Videre svinget jeg litt inn mot flytebryggene på slutten av turen, slik at det ikke ble så langt ut for å hente bilen. Jeg slapp opp gassen, og bilen stoppet da umiddelbart, logisk nok. Den fløt helt fint, så jobben med å legge inn noen flyteelementer i chassis fungerte flott. Det var ingen flyteelementer under bilen, kun oppi, for å holde den flytende og vannrett når motorkraft ble slått av. Tøflus skubbet så bilen inn til land, og jeg koblet der fra batteriet, og skyllet den umiddelbart i ferskvann. Ingenting som slapp ut røyken denne gangen :mrgreen:

Blackjack holder fremdeles koken, men er full av sprekker og småskader, og jeg tipper den tar inn vann mer enn 1 plass for å si det sånn. De ekstra flyteelementene jeg har lagt inn gjør en bra jobb der også, så hvis båten velter så ligger den fremdeles horisontalt, til tross for mye vann innabords. Spylte den godt med ferskvann også, og skal senere i kveld ta ut aksling og smøre alt som kan smøres.

Fikk tatt noen bilder med quadcopter, og såvidt prøvd ut å fly FPV (med skjerm og quad godt synlig hele tiden). Meningen var at jeg skulle følge etter de radiostyrte båtene, men de var litt for langt ute til at jeg ville følge etter med en FPV-quad tidlig i teststadiet. Ramler den ned, så blir en del utstyr ødelagt. Jeg har en vanntett sak som jeg skal spesialisere litt til denne type bruk. Mot slutten av dagen i dag fikk jeg tatt en tur med Beaver på flottører, og det er et meget flott fly. Til tross for ganske urolige vindforhold, så håndterte Beaver oppgaven meget bra. Landingene gikk uten problemer, men jeg må gjøre noe med patenten på rorene. De er ikke så bra dessverre, og dette var et savn når man skulle manøvrere flyet opp mot vinden før takeoff. Men litt utfordringer må vi ha med modellene våre :D

For min del var det en veldig kjekk dag, med mange som var interesserte i hva vi drev med. Jeg likte også godt å se alt som dere andre hadde tatt med, det var både seilbåt, tanks, parrot quad, en proboat destroyer (husker ikke hva den het), biler, lastebil, bensinbåter med mer. Det var forøvrig ikke så mye tid vi fikk til å sitte i teltet og gnåle med hverandre, det gikk i ett hele tiden. Til og med grillpølsene ble spist i hastverk :D

Til alle dere som deltok, hjertelig takk for at dere bidrar til å gjøre dette til en koselig samling. Det var mye radiostyrt i teltet i dag, og tilskuerene likte nok det de fikk se. Håper vi sees igjen på Sanden-søndag neste helg, det er siste innsats i år på messefronten. Måtte den bli minst like bra som idag :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Lør Aug 17, 2013 9:39 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Jeg vil også rette en takk til alle som var med og gjorde dagen til noe gøy. Sosialt og moro.

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Lør Aug 17, 2013 9:47 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 36
Bosted: Florø
Må si meg enig med de foregående; var en virkelig kjekk dag for meg og jentungen.
Eilin ( jentungen) synes det var veldig gøy med alle modellene

Håper jeg får anledning til å være med på sanden til søndag....
Skal seff ha med quad'en om så, og får forhåpentligvis elektrohelikopteret klart....
(må jobbe litt med propellene, de sitter ikke som de skal....)

Har mye råopptak av diverse, og tenker å snekre sammen en liten video fra Eikefjord.
Ps; Hvilke regler gjelder for "personvern" når det er offentlige arrangement ?
( om vi kan vise tilskuere og nysgjerrige på video ? )

Endret : Ser jo at avisene legger ut bilder over en lav sko, så da vil jeg anta at levende bilder fra Eikefjorddagene også må kunne legges ut ?

mhv Asbjørn

_________________
AR Drone 2.0 modifisert med Quadmod, slik at den kan styres av Spectrum DX8

Asbjørn Aamot
Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Lør Aug 17, 2013 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kjør på. Eikefjorddagene er ikke et privat arrangement, og holdes på offentlig sted. Opptakene blir såvidt jeg vet ikke brukt kommersielt fra vår side. Tviler sterkt på at det blir problemer.

Btw, det var rekordoppmøte i eikefjorden idag. Over 4000 mennesker var innom :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Søn Aug 18, 2013 2:04 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 36
Bosted: Florø
Da har jeg snekret sammen noen klipp, - og produsert følgende video :

Da det var endel vind, - ble det noe ustabile opptak.
Noe er tatt opp med mobil, og der burde jeg ha slått av autofokus....
Siden AR Drone ikke tar opp lyd, - er opptakene fra den helt stille.

https://vimeo.com/72567887

http://www.youtube.com/watch?v=gDV_G316XOw

Asbjørn

_________________
AR Drone 2.0 modifisert med Quadmod, slik at den kan styres av Spectrum DX8

Asbjørn Aamot
Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Søn Aug 18, 2013 12:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kjempeflott video, og pinadø fikk jeg ikke litt reklameplass også :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Søn Aug 18, 2013 1:27 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 36
Bosted: Florø
Tja, relamen kosta ikke mer enn en 12-14 ekstra tastetrykk.... :P - og du var jo med der du og.... ;)

A

_________________
AR Drone 2.0 modifisert med Quadmod, slik at den kan styres av Spectrum DX8

Asbjørn Aamot
Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Søn Aug 18, 2013 6:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her kommer et videoklipp av Slash:
http://www.youtube.com/watch?v=ZgyJxm5f ... e=youtu.be

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Søn Aug 18, 2013 10:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Helt rått! Neste gang må du prøve å svinge og kjøre tilabe til land :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Søn Aug 18, 2013 10:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehehe, madammen foreslo at jeg kunne ta en stor sving og kjøre tilbake til stranda. Kanskje det er mulig, kan gjøre noen forsøk nå på førstkommende søndag. Jeg svinget inn mot bryggene på slutten der, for å slippe å hente bilen så langt unna. Den har jo litt respons på sving, men det spørs jo hvor stor sving det blir. Litt kjipt at den stopper langt faenivolten fra land :D

Men vi får se, skal filme på sanden-søndag også, så noe tøft skal det bli :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagane 2013, Lørdag 17. august
InnleggSkrevet: Søn Aug 18, 2013 10:48 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe,rygge inn igjen..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC