Sunnfjordrc.no
https://sunnfjordrc.no/

Nytt karosseri
https://sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=10&t=1614
Side 1 av 1

Forfatter:  T-Maxx [ Ons Jun 24, 2009 10:30 pm ]
Innleggets emne:  Nytt karosseri

Måtte ha meg eit nytt karosseri etter herjingane på nessjane og eit lite kræsj me microsokken. he he
Da er eg nett ferdig med å lakke eit chevrolet el camino karosseri til T-maxxen.
Er ikkje heilt hundre prosent fornøgd så det blir nok eit herje karosseri og så får eg ta turen ned til
stressballen å kjøpe eit nytt.
Å lage eit show karosseri er ikkje so enkelt som eg trudde.
Skal ha 3 fargar.Blått karosseri med dobble kvite farts stripe. Sølv farga side pipes og super charger siden stressballen
ikkje har chrome paint. Må vere veldig nøyen med maskering har eg funne ut.
Dette var 3 gang eg lakka eit karosseri men første gang eg har prøvd med meir en 1 farge.
Øvelse gjør vel mester så får prøve på nytt.
Noen som har gode tips til ein noob

Forfatter:  stressballen [ Ons Jun 24, 2009 11:33 pm ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri


Forfatter:  Vegard [ Ons Jun 24, 2009 11:48 pm ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri

Vær svært nøye med maskering, bruk skikkelig tape laget for vår type bruk. (spør meg hvordan jeg vet det)

Har hørt om folk som bruker elektrikkertape oppå maskeringstapen for å få helt fine linjer.

Forfatter:  T-Maxx [ Ons Jun 24, 2009 11:54 pm ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri

har prøvd både tamiya tape og elektro tape.
etter første strøket er alt bra men etter andre er det som lakken sklir i hop.
er det lurt å bytte tape for kvert strøk?
får no testa tålmodigheten min

Forfatter:  stressballen [ Ons Jun 24, 2009 11:59 pm ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri


Forfatter:  T-Maxx [ Tor Jun 25, 2009 12:03 am ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri

det har eg ikkje tenkt på engang

Forfatter:  stressballen [ Tor Jun 25, 2009 12:14 am ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri

Hvis du lar tapen stå mellom hvert strøk (er ganske normalt å gjøre), så er det viktig at det er tynne strøk med lakk, og at hvert strøk får tørke greit, ellers blir det bare ei tjukk sørpe. Noen bruker hårføner for å få lakken til å tørke fortere, personlig liker jeg ikke det, men det er smak og behag.

Du bør også passe på hvilken temperatur det er når du lakker. For en tid tilbake lakket jeg dekselene ute, og tok dem så inn i varmen etterpå. Slikt kan også skape problemer. Nå lakker jeg i oppvarmet rom, og der oppholder dekselet seg til det er ferdig lakkert og tørket.

Forfatter:  djupevik [ Tor Jun 25, 2009 5:03 am ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri

Tynne strøk er egentlig hovedprioriteten om man har problemer med renning. Det er spesielt vanskelig i begynnelsen, for da vil man liksom se resultater og peiser på med lakk til man ikke ser gjennom lexanen lenger. Sånn er det i alle fall hos meg :P

Føning har jeg også brukt en del når jeg har lakket, spesielt når det har vert kaldt der jeg har lakket har jeg brukt dette. Jeg vet ikke hvordan dette påvirker lakken senere, eller hvorfor noen ikke liker det. Karosseriet jeg bruker i hallen har fått myye juling, og der er det i alle fall ikke lakken som sliter mest selv om jeg har brukt føner :P Men klarer man seg uten så er jo det ikke noe å tenke på i alle fall, det er jo ganske varmt og fint i været nå.

Forfatter:  stressballen [ Tor Jun 25, 2009 12:47 pm ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri


Forfatter:  T-Maxx [ Tor Jun 25, 2009 1:00 pm ]
Innleggets emne:  Re: Nytt karosseri

Da er det tålmodighet og nøyaktighet som er nøkkelen til suksess

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/