vector 250 skrev:
Dette med å ha treff ofte fant vi jo ut for flere år siden at ikke var gunstig pga dårligere oppmøte. En frekvens på annenhver måned gjorde at flere prioriterte treffene fordi de ikke skjedde så ofte.
Takker for svar. Det stemmer, og derfor ble halltreffene til slutt kuttet helt ut. Og hvorfor ble det dårligere oppmøte? Gjorde styret en god jobb med å engasjere og mobilisere? Det synes iallefall ikke jeg. Både en og to ganger måtte jeg "minne" styreleder/styret på halltreffet dagen før det skulle skje. Vi brukte heller ikke kanalene vi kunne ha brukt. Halltreffene blir iallefall ikke bedre enn engasjementet vårt. Det er derfor noen får ting til, og andre ikke. Vi gjorde en dårlig jobb i forkant av halltreffene, det er det ingen tvil om. Dialogene, evalueringene, oppmøtet på klubbmøter tilsier at jobben som ble gjort var alt for dårlig, både av styret og medlemmer. Det mest organiserte på treffene vi hadde i storhallen var vaffel og kakesalget, som klubben har dratt inn gode kroner på. Forøvrig så er det noe jeg savner høyt, det var en stor del av den sosiale biten
Men etter at halltreffene slutta, så ble det plutselig null aktivitet i klubben (bortsett fra bil), spesielt for yngre som ble medlemmer på grunn av halltreffene. Vi hadde noen spirer med bil og kontraroterende helikopter, og disse medlemmene har vi mistet på grunn av lite aktivitet i klubben over omtrent 2 år nå. Jeg står tross alt i en liten hobbybutikk, og det er nok få personer som snakker mer med nybegynnere enn hva jeg gjør. Jeg snakker jevnlig med foreldre og andre som spør om det ikke skjer noe i klubben snart, eller om vi har en klubb i det hele tatt. Behovet er der, men vi gjør en dårlig/feil jobb med å nå ut. Fly og helikopter har ramlet ned til noen få medlemmer, og det er nok en konsekvens av et par år med lite og ingenting som har skjedd. Så havnet vi nå i en situasjon med nytt styre, der vi enda en gang skal forsøke å få tilbake noen av medlemmene som var tidligere, og da ble halltreff på nytt en av mulighetene.
Angående hyppigheten, det er jeg helt enig i, hver 3.uke er for ofte. Gutta i naustdal flyr en gang i uka innendørs i perioder, så det var kanskje litt derfra at vi tenkte at det burde gå hver 3.uke her, og valgte å starte med den hyppigheten. Dette var en mindre hall enn storhallen, og vi kan nok si det slik at vi har kjørt disse treffene som en testperiode. Men fly og heligutta "våre" dukker ikke opp, og ingen har heller kommet med ønsker på når slike treff skal holdes med tanke på å kunne tilpasse tidspunkt med arbeidstiden til folk. Jeg tror vi har hatt 5 halltreff i år, og av fly/heli så har det kun vært vegard, pawel, galaasen og meg selv som har dukket opp av flyfolk. Generelt sett er det meg og Galaasen som flyr noe. Idag snakket vi om hyppigheten, og det ser ut til at det blir annenhver måned. Men det blir uansett ikke mer innendørs før mot slutten av året.
Det er ingen tvil om at litt engasjement hjelper. Vi har pr dags dato 14 medlemmer på bilavdeling, og jeg satser på minst samme tall neste år. Jeg har nå lagt ut et forslag til bilgutta som jeg tror vil hjelpe, vi får se. Båt har også økt i medlemsmasse, sikkert mye grunnet bra aktivitet tidligere i år. Men fly og heli er de avdelingene som har tapt. Jeg er overbevist om at det skyldes mangel på engasjement/mulighet. Jeg synes også at det er litt tidlig å si at halltreffene ikke fungerer, for vi har ikke hatt noe system på hva som skjer på halltreffene, helt tilbake fra start. Jeg ser andre klubber kjører morsomme konkurranser og lignende, f.eks pylonrace og tailchase. Vi har aldri gjort noe seriøst forsøk på å skape aktiviteter for fly og heli. Men for å få til det, så må jo folk engasjere seg litt. Selvfølgelig skal jobb og andre forpliktelser komme først, kan man ikke så kan man ikke. Men noen få personer må komme seg frem og dra igang en aktivitet. Om du dukker opp med en depronmodell, og jeg eller noen andre gjør det samme, så har vi plutselig to stk som kan kjøre et pylonrace. Det vil tilføre litt spenning, og før man vet ordet av det, så hiver flere seg med.
Jeg vil bare påpeke at alt jeg skriver er bare en side av en sak slik jeg ser den. Er noe feilaktig, så er det bare å korrigere meg. Ikke vær redd for å kjefte, jeg skal ta kritikken på strak arm
Jeg synes iallefall at vi har mye potensiale til å gjøre en bedre jobb, og så lenge jeg synes det, så slår jeg meg ikke helt til ro med "jammen det går ikke"...