Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 11:00 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 10:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg lakkert karosseriet. Ingen spesiell jobb denne gangen, brukte et tema som jeg har hatt på et par biler tidligere. Ganske enkelt og funksjonabelt, uten noen nevneverdig maskering. Klart, resultatet blir ikke strøkent heller, men det er ikke så nøye. Soting av rutene og dekaler gjenstår, og jeg antar at jeg får gjort dette imorgen. Kommer bilder da.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Man Mai 07, 2012 12:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vårmønstringa til Amcarklubben fikk fart på klargjøringa her, og bilen fikk asfalt under hjula for første gang idag på veldig lenge, sikkert et års tid.

Det ser lovende ut, og jeg tror bilene skal kunne trille fortere denne gangen, men det dukket selvfølgelig opp et lite problem, men også et par ytterligere tanker. Et av hjulene eksploderte etter noen sekunder på 4S, og det betyr at jeg må gjøre en liten jobb der. En annen tanke er at jeg kunne tenkt meg å hatt ledda drivaksler, tror dette vil kunne gi jevnere gange, som igjen gir mindre vibrasjon ved høyere turtall. Ellers så må jeg også jobbe litt mer med shimsing her og der, for å kunne tune bilen skikkelig inn.

Mål for neste kjøring der bilen får strekke på beina blir å passere 130 km/t :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Mai 09, 2012 8:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått åpna begge framdekkene, og tatt ut de gamle innleggene. Jeg har satt inn harde innlegg foran, så får vi se hvordan det går. Det gjelder bare å få liminga 100% nå. Det er ikke så kritisk med bakdekkene som med framdekkene, for når bilen løfter seg foran, så får dekkene mulighet til å utvide seg for mye. Det blir da veldig viktig med et godt karosseri, som trykker nesa ned igjen. Toleransegrensen for dekk-eksplosjon blir mye høyere når bilen faktisk kjører, enn når bilen blir holdt opp fra bakken ved gasspådrag.

Jeg vurderer også å kun bruke disse vintagedekkene så lenge jeg kjører 3S, og så bytte ut framdekkene med dekk som ikke har innlegg, altså fast gummi, når jeg kjører på 4S. Jeg må se dette opp mot rullediameter på dekkene. Liker egentlig ikke å bruke dekk som har fast gummi, det har sine ulemper. Så løsningen blir vel egentlig å begynne med gummidekk på 3S, og fortsette med dem på 4S så lenge det går.

Jeg har også noen andre dekk i tankene, men vi får se hvordan det går med nåværende dekk først. Men det er snart på tide med et offisielt dragrace :twisted:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Mai 09, 2012 9:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Sånn jeg ser det nå kan jeg stille med Cup Racer og vinne mot deg, enten eksloderer dekkene dine, ellers spinner du ut og totalvraker bilen før du kommer fram til enden av bana :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Mai 09, 2012 9:47 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hjelpe å teipe dekka på innsida mot balloning då..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tor Mai 10, 2012 1:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
hjelpe å teipe dekka på innsida mot balloning då..:)


Kjenner godt til det trikset, glassfiberteip blir mye brukt til dette. Men det gjør seg best på større dekk, f.eks på monstertrucks og buggyer. Jeg vil unngå så langt jeg kan å gjøre det med touringdekk som skal rotere så fort som dette, for her må felg og dekk balanseres. Jo mer jeg putter i dekket, jo mer må det balanseres, og det liker jeg ikke. Skulle et teiplodd fly av i høy fart, så ryker dekket veldig kjapt, pluss at det drar gjerne med seg opphenget. I utgangspunktet så er dekkene jeg bruker nå veldig stive med innleggene jeg har valgt, og jeg vil prøve mye før jeg teiper disse.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tor Mai 10, 2012 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Sånn jeg ser det nå kan jeg stille med Cup Racer og vinne mot deg, enten eksloderer dekkene dine, ellers spinner du ut og totalvraker bilen før du kommer fram til enden av bana :P


hehe, da får vi sette grensa på 2S, så skal nok dette gå helt fint :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tor Mai 10, 2012 8:17 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Ja,e vel mest brukt på større dekk ja..skumdekk då?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tor Mai 10, 2012 10:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikke bra på asfalt. Jeg mener, på perfekt baneasfalt er det en ting, men veier som vi må kjøre på er det ikke så bra på. Kantstyrken er dårlig, og foamdekk kan rives. En stein lager fort en rivne, og da flyr det av store biter.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tir Mai 15, 2012 1:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld limte jeg sammen framdekka igjen, denne gangen med hardere innlegg. Skal også sørge for å forsegle dekksidene bedre denne gangen. Jeg sjekket også balansen i dekka så langt, og de er ikke så verst. Skal ta en skikkelig økt på balanseringsapparatet etter at jeg har fått limt dem ferdig.

Men kort fortalt, så er det kun vær og anledning som gjenstår før test :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Søn Mai 27, 2012 1:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld monterte jeg bilen opp i setup-stasjonen, og gikk over hjulvinklene. Har nå justert en del, så det blir spennende å se hvordan bilen vil oppføre seg. Dekk er limt på nytt, og jeg har fått laget hull i karosseriet, så dette er også ferdig nå. De største problemene fremover blir nok dekkene, så der må jeg begynne å fokusere litt. Kan ikke ha noe av dekk som eksploderer, men jeg regner med at det vil skje denne gangen også. Får bare håpe at jeg får noen økninger i hastighet før det skjer.

Ser også at jeg vil ha ut Savox servoen fra denne. Den er for glad i strøm, og virker ikke så presis som jeg kunne tenkt meg. Blir nok å få tilbake en S9551, den gjør jobben. Ratter jeg for mye med Savox, så drar den så mye strøm at mottaker kutter ut et lite øyeblikk. Siden jeg har gyro på styringa, så er det jo en viss fare for at denne vil jobbe mye på egenhånd, og derfor blir det et problem med en servo som trekker for mye strøm.

Mål for morgendagen er å passere 130km/t :twisted:


Vedlegg:
CIMG4011.jpg
CIMG4011.jpg [ 114.33 KiB | Vist 18418 ganger ]
CIMG4013.jpg
CIMG4013.jpg [ 109.46 KiB | Vist 18418 ganger ]
CIMG4015.jpg
CIMG4015.jpg [ 130.21 KiB | Vist 18418 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Søn Mai 27, 2012 6:53 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
du får prøve å finne ut ka dekk associated bruka her: http://www.teamassociated.com/road_to_200/videos/

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Søn Mai 27, 2012 9:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Skal du køyre i dag? Kor og kortid? ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Søn Mai 27, 2012 10:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
carish skrev:
du får prøve å finne ut ka dekk associated bruka her: http://www.teamassociated.com/road_to_200/videos/


Så vidt jeg husker er dette et custom deksel.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Søn Mai 27, 2012 12:40 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Tenkte dekk eg då..sia dei har hatt den i 175 miles...e vel tett på 300kmt det...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC