Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 3:09 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 5:24 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Hvor kjørte du egentlig??

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 6:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, hvordan det? Er du med på litt konkurranse? :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 6:34 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
He he he, hadde vært kjekt om jeg hadde fått bilen min oppe å gå igjen:)

Mangler litt deler enda skjønner du....... :)

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 6:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den blir for tynn, det er bare å hive seg rundt og fikse jævelskapet. Hadde vært gøy med en liten samling biler som ikke kan annet enn å kjøre fort rett fram :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 6:45 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Skal nok få den i orden, men venter på litt deler fra min dele-leverandør enda:)

Tok du den?? :)

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 6:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Høh? Hva venter du på fra meg til dragsteren din da? Er det ikke den top fuel greia du prater om?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 8:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Den er nok død og begravet for mange år siden:)

Mistet bremsene og måtte tråkke på den for å stoppe den i en sinnsyk fart:)
Knakk hele bilen i 3 deler, og de delene koster jo like masse som ny bil!

Tenkte på TRF415MSXX jeg........

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 9:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Akkurat ja :mrgreen:
Hva mangler du på TRF'n da? Kom med delenummer litt kjapt, så skal jeg forsøke å få det med på en bestilling jeg skal ha avgårde om en dag eller to.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Ons Aug 17, 2011 10:41 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Skal se om jeg finner det på mailen igjen:)

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tir Sep 06, 2011 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå kommet meg igang med oppgraderingen av denne bilen, og satser på en bra økning i hastighet ved neste prøvetur. Som tidligere testet kom jeg opp i 115 km/t med nåværende oppsett, og teoretisk sett hadde motor et turtall på ca 69 000 rpm. Jeg har nå fått et par nye motorer og en ny regulator, og kommer til å øke gradvis. Første motor ut vil gi et teoretisk motorturtall på 84 000 rpm, og siste motor ut vil gi et teoretisk motorturtall på 94 000 rpm. Om det er noe som fremdeles er i live etter dette, så øker jeg til 4S, skipper motor med lavest kv, og går rett på motor nr 2. Denne vil da gi ca 110 000rpm, og motor nr 3 vil gi ca 123 000rpm. Motorene er ratet med maks 100 000 rpm, så vi får se hvor lenge de holder over dette :mrgreen:

Selvfølgelig, dette er jo forutsatt at alt annet holder sammen. Blir nok mange andre problemer som dukker opp før den tid, men jeg satser iallefall på å få kjørt med alle de forskjellige oppsettene på 3S, og har fremdeles hovedmålet på 150 km/t. Etter makeover på bilen nå, så prøver jeg først med det oppsettet som jeg klarte 115 km/t med, bortsett fra at jeg endrer utvekslingen. Jeg satt tidligere 120 km/t som mål på det oppsettet, inkludert endring av utveksling, men fikk ikke gjort dette da. Har lyst til å bryte den barrieren før jeg går videre, og det er nok ikke så dumt å øke gradvis. Da er det mulig å forholde seg bedre til hvordan bilen henger sammen under forsøkene.

Så langt har jeg montert bulkheads i alu foran og bak på nytt karbonforsterket chassis, pluss alu motorholder i senter av chassis. Keramiske kulelager er på plass, nye og sterke reimer, nye reimhjul (standard foran, lav rullemotstand bak). Diffen er overhalt med nytt reimhjul, keramiske kuler og kulelager, og sammensatt med et par ekstra triks. Mye av tanken bak alt som blir montert nå er at varmeavledningen må være bra.

Jeg begynner snart med liming av dekk på felg, og dette blir egentlig en hel prosess i seg selv. Her må alt balanseres, og dekkene kan ikke slippe taket fra felgen, da går det galt. Absolutt et av de viktigste punktene.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tir Sep 06, 2011 8:24 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
syns du bør legge inn ett hopp når du skal teste..:) eg kan filme...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tor Sep 08, 2011 9:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Flere celler betyr vanligvis at man må gå ned i kv ellers skyter amp i været og røyken kommer ut av motor/esc :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Tor Sep 08, 2011 11:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Flere celler betyr vanligvis at man må gå ned i kv ellers skyter amp i været og røyken kommer ut av motor/esc :lol:


Det er jo slik det skal være :mrgreen:
ESC tåler 6S, og jeg regner med at alt holder noenlunde sammen med alle motorene på 3S. Hvis jeg får anledning til å prøve med 4S, så skipper jeg uansett minste motor jeg har, for den grensen er uansett brutt ved maks motor på 3S. Så får ting heller bare ryke når det ryker på 4S :twisted: (om jeg kommer dit)

Er gjerne en liten fordel at det er korte peaks vi snakker om. Begynner forsiktig, og så er det et par sekunder på full hyling. Kjølingen er også sterkt forbedret, så kanskje kanskje :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg dro frem denne bilen i kveld, for nå nærmer det seg muligheter for litt høye hastigheter med elektrobil. Motorpinion var tidligere på 22T, og jeg har nå montert på 25T. Tenker jeg lar den stå på en stund. Jeg har i tillegg byttet reimhjulet foran fra 36T til 37T, og montert inn en tannhjulsdiff bak, også med 37T reimhjul. Diffen er fylt med silikonolje i tykkelse 30.000, samme som jeg bruker i framdiffen til LST2, det vil si ganske tykk.

Siden bilen nå lå på bordet med et ganske komplett chassis, så tenkte jeg at jeg kunne putte litt strøm på, og se hva som skjedde. Hjulene er ikke på, men resten av drivverket er på plass. Blir jo selvfølgelig mye mindre belastning nå, men det gjør ikke noe. Putta på 3S lipo først, og det fungerte helt fint. Så putta jeg på et 4S lipo, og fremdeles gikk alt helt supert. Jeg var litt bekymra for hvordan reimene ville klare seg utover 3S, men slikt sett så merka jeg ikke forskjell på 3S og 4S. Det eneste var at turtallet var en del høyere. Teoretisk hadde motoren nå et turtall på ca 95 000 rpm, og når jeg hadde 3S så hadde jeg et teoretisk motorturtall på ca 71 000 rpm. På sistnevnte oppsett målte vi bilen til 115 km/t ifjor, og det var også med 22T motorpinion. Jeg tror jeg legger opp til å teste med 3S og 4S med nåværende motor i første omgang, og så bytter jeg til neste motor, og tester med 3S og 4S der også. Holder meg på 25T motorpinion.

Nå gjelder det å få lakka det nye karosseriet :twisted:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TA05ifs dragster
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 12:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har fått dilla litt med denne ikveld. Jeg har fått limt dekka, noe som er en drittjobb på denne bilen. Jeg har nå en tommel som jeg garantert får blemmer på, men jeg satser på at limingen var verdt det. Jeg bruker lim med gummipartikler til slike dekk, den sitter skikkelig godt, og blir ikke så sprø som vanlig CA. Blir nok en bra rotasjon på denne etterhvert, så det trengs nok.

Jeg har også fått plassert mottaker, styreservo, gyro, kondensator, ledninger og annet tull, så nå gjenstår kun noe greier i opphenget før bilen er et rullende chassis. Karosseriet må også lakkeres.

Men anyways, jeg stiller snart opp med noe som triller fort :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC