Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 10:52 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Microsock's DF03Ra
InnleggSkrevet: Søn Jan 23, 2011 10:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
sant nok, men det gjør vel ikke noe. Alle vet jo at det eneste forhjulstrekkere er best til er å rygge...

Ikke etter at du har montert enveisdiff der :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's DF03Ra
InnleggSkrevet: Søn Jan 23, 2011 11:14 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Nå tenkte jeg på one-way bak... altså ikke slik den er tenkt brukt.

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's DF03Ra
InnleggSkrevet: Man Jan 24, 2011 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tok poenget ditt, men måtte bare kødde litt.... :wink:
Så du tenker seriøst på enveis bak og kulediff foran? Jaja, du får teste og overbevise da. I mine øyne ville jeg hatt normal drift på bakhjula. Jeg tror ikke enveisdiff bak fungerer godt i praksis. Det endrer egenskapene ved rygging og bremsing på en bil som ikke er tiltenkt slike endringer. Om det har noe for seg på hjul uten sving eller hvordan det fungerer i praksis vet jeg ikke.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's DF03Ra
InnleggSkrevet: Man Jan 24, 2011 5:59 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Nei jeg har tenkt litt mer på det, og funnet ut at det blir nok ingen suksess..

Har sett over hopups og fant senter diff, og enveisdiff til front. Var også inneom flere forum som kjørte løp med desse bilene. Glemte sevfølgelig å ta vare på linken, men det sto litt nyttig informasjon der.

Det som var sagt var at enveisdiff både den senter og freme var for pyser, eller korte baner med mye svinger. Det hjelper mye på "cornering" men ved lange baner med høyfart var det en ulempe da du bare bremser bak og ikke fremme.

Ellers var det nevnt at slipper var for baner med mye hopp da nedslaget kan gi drivverket en smell. Ellers var slipper bare uønsket vekt for baner uten mye hopp.

Konklusjonen var vel at med hopups dempere (alu), styrearmer med kulelager og forskjellig demperolje / demperstempel, så var bilene konge stock.

På grunn av denne informasjonen har jeg tenkt å prøve bilen som den er nå, siden alle hopups bare kan gi små marginer forbedrelse, hjelper det ikke meg. Jeg trenger drastiske forskjeller :)

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's DF03Ra
InnleggSkrevet: Man Jan 24, 2011 6:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Senterdiff skal jeg selv ikke ha, men jeg har lyst til å bruke enveisdiff foran grunnet bedre egenskaper i sving. Om det er for pyser vil jo tiden vise. Regner med at de som mener det er for pyser ikke har hatt så gode plasseringer at det gjør noe. En er vel kjempetøff om en kjører med dårlige bremser, er en ikke? :P

Å ha slipperclutch på en slik bil for å avlaste drivverket synes jeg ikke er nødvendig. Det virker solid i utgangspunktet, og tåler nok godt de smellene som oppstår ved hopp. Å kunne tilpasse slipperclutchen til underlaget er derimot en viktig mulighet i mine øyne. Det er ikke alltid at det er bra med mye hjulspinn, og da kan en slipperclutch hjelpe godt. Det krever mer vedlikehold på grunn av mer sluring, men det kan gi mer smooth kjørestil om den justeres rett.

Men jeg har også tro på at bilene er gode stock, de gir iallefall inntrykk av det :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's DF03Ra
InnleggSkrevet: Søn Des 11, 2011 1:28 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Kremt... etter å ha fullført rally 2011, er det kanskje på tide å oppdatere posten her.

Jeg satt i går kveld og drakk ett par liter hjemmebrygg mens jeg plukket bilen fra hverandre og sammen igjen. Det er faktisk utrolig lite slitasje på bilen min bortsett fra mye dritt da. Etter å ha vasket og smurt opp igjen det meste er jo bilen god som ny, vel, bortsett fra Servoredderen. Den suger virkelig kamel!

Siden jeg ikke er særlig oppdatert på hva andre har gjort med den, lurte jeg på om noen kunne opplyse meg litt. :D

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's DF03Ra
InnleggSkrevet: Søn Des 11, 2011 1:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fjern den og bruk fast horn i steden :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Microsock's DF03Ra
InnleggSkrevet: Søn Des 11, 2011 2:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Fjern den og bruk fast horn i steden :)


Vil legge til at dette er en topp løsning hvis en kjører en sterk servo med metallgir. Jeg bruker selv såpass kraftig servo i den bilen at jeg kan bruke servohorn i aluminium uten å være redd for servoen. Om du har en servo med plastgir, og allikevel vil fjerne servoredderen, så bør du bruke en servoarm i plast da denne kan flekse litt ved overbelastning.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC