Sunnfjordrc.no
https://sunnfjordrc.no/

Microsock's DF03Ra
https://sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=4&t=2560
Side 2 av 2

Forfatter:  stressballen [ Søn Jan 23, 2011 10:11 pm ]
Innleggets emne:  Re: Microsock's DF03Ra

microsock skrev:
sant nok, men det gjør vel ikke noe. Alle vet jo at det eneste forhjulstrekkere er best til er å rygge...

Ikke etter at du har montert enveisdiff der :wink:

Forfatter:  microsock [ Søn Jan 23, 2011 11:14 pm ]
Innleggets emne:  Re: Microsock's DF03Ra

Nå tenkte jeg på one-way bak... altså ikke slik den er tenkt brukt.

Forfatter:  stressballen [ Man Jan 24, 2011 12:31 am ]
Innleggets emne:  Re: Microsock's DF03Ra

Tok poenget ditt, men måtte bare kødde litt.... :wink:
Så du tenker seriøst på enveis bak og kulediff foran? Jaja, du får teste og overbevise da. I mine øyne ville jeg hatt normal drift på bakhjula. Jeg tror ikke enveisdiff bak fungerer godt i praksis. Det endrer egenskapene ved rygging og bremsing på en bil som ikke er tiltenkt slike endringer. Om det har noe for seg på hjul uten sving eller hvordan det fungerer i praksis vet jeg ikke.

Forfatter:  microsock [ Man Jan 24, 2011 5:59 pm ]
Innleggets emne:  Re: Microsock's DF03Ra

Nei jeg har tenkt litt mer på det, og funnet ut at det blir nok ingen suksess..

Har sett over hopups og fant senter diff, og enveisdiff til front. Var også inneom flere forum som kjørte løp med desse bilene. Glemte sevfølgelig å ta vare på linken, men det sto litt nyttig informasjon der.

Det som var sagt var at enveisdiff både den senter og freme var for pyser, eller korte baner med mye svinger. Det hjelper mye på "cornering" men ved lange baner med høyfart var det en ulempe da du bare bremser bak og ikke fremme.

Ellers var det nevnt at slipper var for baner med mye hopp da nedslaget kan gi drivverket en smell. Ellers var slipper bare uønsket vekt for baner uten mye hopp.

Konklusjonen var vel at med hopups dempere (alu), styrearmer med kulelager og forskjellig demperolje / demperstempel, så var bilene konge stock.

På grunn av denne informasjonen har jeg tenkt å prøve bilen som den er nå, siden alle hopups bare kan gi små marginer forbedrelse, hjelper det ikke meg. Jeg trenger drastiske forskjeller :)

Forfatter:  stressballen [ Man Jan 24, 2011 6:55 pm ]
Innleggets emne:  Re: Microsock's DF03Ra

Senterdiff skal jeg selv ikke ha, men jeg har lyst til å bruke enveisdiff foran grunnet bedre egenskaper i sving. Om det er for pyser vil jo tiden vise. Regner med at de som mener det er for pyser ikke har hatt så gode plasseringer at det gjør noe. En er vel kjempetøff om en kjører med dårlige bremser, er en ikke? :P

Å ha slipperclutch på en slik bil for å avlaste drivverket synes jeg ikke er nødvendig. Det virker solid i utgangspunktet, og tåler nok godt de smellene som oppstår ved hopp. Å kunne tilpasse slipperclutchen til underlaget er derimot en viktig mulighet i mine øyne. Det er ikke alltid at det er bra med mye hjulspinn, og da kan en slipperclutch hjelpe godt. Det krever mer vedlikehold på grunn av mer sluring, men det kan gi mer smooth kjørestil om den justeres rett.

Men jeg har også tro på at bilene er gode stock, de gir iallefall inntrykk av det :D

Forfatter:  microsock [ Søn Des 11, 2011 1:28 pm ]
Innleggets emne:  Re: Microsock's DF03Ra

Kremt... etter å ha fullført rally 2011, er det kanskje på tide å oppdatere posten her.

Jeg satt i går kveld og drakk ett par liter hjemmebrygg mens jeg plukket bilen fra hverandre og sammen igjen. Det er faktisk utrolig lite slitasje på bilen min bortsett fra mye dritt da. Etter å ha vasket og smurt opp igjen det meste er jo bilen god som ny, vel, bortsett fra Servoredderen. Den suger virkelig kamel!

Siden jeg ikke er særlig oppdatert på hva andre har gjort med den, lurte jeg på om noen kunne opplyse meg litt. :D

Forfatter:  Thomas [ Søn Des 11, 2011 1:48 pm ]
Innleggets emne:  Re: Microsock's DF03Ra

Fjern den og bruk fast horn i steden :)

Forfatter:  stressballen [ Søn Des 11, 2011 2:40 pm ]
Innleggets emne:  Re: Microsock's DF03Ra

Thomas skrev:
Fjern den og bruk fast horn i steden :)


Vil legge til at dette er en topp løsning hvis en kjører en sterk servo med metallgir. Jeg bruker selv såpass kraftig servo i den bilen at jeg kan bruke servohorn i aluminium uten å være redd for servoen. Om du har en servo med plastgir, og allikevel vil fjerne servoredderen, så bør du bruke en servoarm i plast da denne kan flekse litt ved overbelastning.

Side 2 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/