Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 1:47 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin deksel tråd
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ser jeg har to deksel som mangler her igjen. Det første ett av alternativene jeg har laget til touring/endurance løpene senere i år. Har ett deksel til på benken, men har litt problemer med høyde på det, så får se hvordan det går.

Det andre er allerede postet i rallybiltråden, så putter det inn her for loggføring. Det er et Honda Civic Type R deksel basert på JAS laget sin løpsbil.

Dette er da et Nissan GTR deksel basert på Sumo Power sin løpsbil. Valgte å følge original styling her, men i steden for å bruke dekaler for å få på det røde og sorte valgte jeg å maskere alt og airbrushe det på. Sumo Power og andre mindre dekaler ble brukt som anvist. Holder på å montere LED i alle lysåpninger. Ingen kutting eller annet fiksfakseri siden det er et løpsdeksel som trenger styrken sin. Mangler bare tall og skilt av dekaler.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Så var det Honda Civic Type R JAS dekselet. Dette hadde også medfølgende dekaler for mye av fargesettingen i tillegg til logoer. Jeg valgte å gå bort fra den settingen og fant bilder av en av de siste JAS bilene det ble kjørt løp med. Om jeg husker rett er denne basert på 2011 løpsbilen. De endret den litt til 2012 da det ble laget et litt rundere og mykere design på det svarte og røde, men jeg likte denne typen bedre. Så det ble full maskering med FasMask og airbrushing.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Og så vil jeg ta med to bilder av et deksel som er i bestilling. Dette blir et dedikert driftedeksel og skal blingest ut mye. Driver fortsatt å planlegger akkurat hvordan det skal bli, men det er stor sannsynlighet for at jeg bruker det gul/gull temaet som vises på bildene. Skal prøve å gjøre den enda litt mer spesiell ved hjelp av noen spesielle airbrush farger som også er i bestilling. Må gjøre litt testing på scrap plast før jeg setter i gang slik at jeg får riktig effekt.

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC