Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:55 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Søn Apr 29, 2012 2:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmmmm......tror kanskje dette vil ha mye med kjørestil å gjøre, jeg vet ikke. Inntil jeg knekker noe selv så blir det vanskelig å si hva som blir tilfelle hos meg. Men klart, jeg forstår jo at hvis en gir jernet i alle situasjoner så vil noe ryke. Igår kveld kjørte jeg et par batteripakker hos Zombie-Solheim, og bilen håndterte alt helt fint. Kjente på regulator etter å ha belastet den ganske greit på asfalt, og den holdt bare en fin lunk. Motor derimot var minst dobbelt så varm som regulatoren. Hadde ikke tempmåler for handa, skal få sjekket med det etterhvert også. Bestemåling i går ble 69km/t med stock giring. Surt å ikke bryte 70km/t :)

Jeg hadde en del tilfeller av at bilen gikk på 2 hjul (på siden), og landet igjen, og det er slikt som i mine øyne er en stor belastning for både differ og plastakslinger, men ingenting skjedde da iallefall. Men jeg var rask av på gassen i alle situasjoner der bilen på avveie, og det skal sies at akkurat den timingen er noe jeg har øvet på. Bare synd jeg ikke får det så godt til på helikopter :mrgreen:

Det er vel egentlig bare et spørsmål om tid når jeg tar akslingene, så jeg får vel anskaffe meg noen som kan ligge i delekassa. Er det noen som ryker mer enn andre? I forhold til bak eller foran?

Hvordan er det med andre deler, hva ryker på denne bilen?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Søn Apr 29, 2012 4:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Drive hub front (6888), akslinger, ende-akslinger, dampere, spurgir er hva jeg kommer på i farten.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Søn Apr 29, 2012 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Støtdempere du mener når du skriver dampere? Hvilken utgave har du av disse, og hva er det som ryker på dem?
Ellers så går det altså stort sett i drivverk fremfor f.eks bærearmer ser jeg.

Nå har jeg endra utveksling fra 13T til 18T pinion, det blir spennende å se hva dette vil utgjøre. Har omsider fått vaska karosseriet også, slik at jeg kan få litt farge på det. Ellers har jeg også fått montert plattform til GoPro kamera inni bilen.

Når jeg har kikket litt på akslingene nå, så lurer jeg på om jeg skal trekke en liten bit krympestrømpe over teleskopdelen. Selvfølgelig kun på hylsa. Dette vil nok kunne øke styrken litt med tanke på langsgående sprekker.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Søn Apr 29, 2012 10:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Støtdempere, ja. Jeg hadde stock, men byttet til big bore eller hva det heter.

Lurer på om jeg prøvde å ha på krympestrømpe, men det ble ikke noe bedre.

Hvis du bare kjører med bilen frem og tilbake skal det nok litt til for å ødelegge noe. Bilen fungerer sikkert ypperlig på en short course bane. Jeg bashet i 8m høye sandhauger når jeg bodde i Førde.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Søn Apr 29, 2012 10:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har en tykk krympestrømpe som har lim på innsiden, kan teste med noen korte ringer av denne. Tror nok ikke jeg vil få de største problemene med denne bilen, for til den hardeste kjøringa bruker jeg min LST2 og Savage. Jeg har ikke skaffet meg bilen til den hardeste bruken. Uansett, slik som jeg har giret bilen nå, så er det kun anbefalt på hardt underlag og strekker. En skal være forsiktig med gass/brems og offroad slik som jeg har bilen nå. Etter å ha testa med dette oppsettet, så blir det nok tilbake til 13T pinion. Ser at det følger med 50 og 52T spur, nå har jeg 54T. Tror nok jeg vil teste ut litt forskjellig på denne, og kommer til å kjøpe noen pinions tenker jeg.

Hvis noen har Slash 4x4 og har testa litt forskjellige utvekslinger, så hadde det vært kjekt med noe input. Noen som har gjort noe med diffene på Slash?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Du får gi en lyd neste gang du skal ut på tur, så hiver vi i goproen min ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 12:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal gjøre det. Har vaska karosseriet idag, og kommer nok til å lakkere det en av dagene. Må lage åpning i frontruta slik at kameraet får fritt utsyn. Men jeg vurderer å kjøpe en egen brakett for permanent feste, slik at vi bare trenger å klipse på kameraet. Det var vel med en brakett som har dobbelsidig tape under?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 12:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Opptil fleire ;) kan være eg kan donere en til deg ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 4:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Opptil fleire ;) kan være eg kan donere en til deg ;)


hehe, it's a date :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 5:48 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Bilde snart eller?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 8:40 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Angående ting som blir ødelagt så vil jeg legge til a armene (nedre), har knukket 2-3 av dem.

Så for min del er det jeg har av reserve ting liggende ett sett med dette samt driv akslingene/dogbones eller hva det heter da jeg har knukket en del akkurat i overgang fra diff og ut.

Pass også litt på vann uten å rengjøre/tørke bilen etterpå. Er veldig lite som er stainless (inkl kulelager)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 10:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da tror jeg at jeg har fått en viss peiling på hva som ryker. Egentlig ikke så ulikt andre biler virker det som. Forøvrig så er bilen utstyrt med en del alu options nærmest hjula, så da får sikkert bærearmer litt ekstra pes. Men så langt så godt, ingenting galt enda. Imorgen skal jeg teste med ny utveksling.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Man Apr 30, 2012 10:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
Bilde snart eller?


Jauda, kommer snart. Jeg slengte på noen enkle farger i dag, bare sånn kjapt for å få det gjort, ingen spesiell paintscheme på gang. Ville bare ha en litt synlig farge. Når dette karosseriet er ødelagt, så kjøper jeg et ferdiglakkert. Liker egentlig veldig godt de forskjellige originale utførelsene.

Det gjenstår bare litt soting på rutene og dekaler, så skal jeg få tatt noen bilder. Tipper de kommer imorgen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Ons Mai 02, 2012 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ingen bilder idag heller dessverre. Forøvrig så har jeg nå testa bilen på litt heftigere utveksling, og det begynner å gå unna nå. Veien i nabolaget begynner å bli smal, og jeg kjenner at øynene begynner å lete etter parkerte biler før test. Skal få målt bilen en av dagene, tipper den har nærmet seg 90 km/t nå, det blir spennende å få målt den.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Fre Mai 25, 2012 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter å ha kjørt bilen litt mer, så synes jeg at motor blir for varm når jeg bruker 18T pinion. Jeg har montert original vifte på fartsregulatoren, og der har jeg ingen temperaturproblemer. Jeg prøvde å sette en alukjøler på motor, og denne ble også veldig varm, så jeg kommer nok til å montere en vifte i tillegg. Jeg har noen fine vifter fra Yeah Racing for 3S, og satser på at en slik vil gjøre livet litt bedre for motoren. Skal også redusere pinion til 16T. Originalt så kommer bilen med 13T montert, og 18T som alternativ. Vil tro at 16T vil gi god hastighet pluss at motoren jobber litt lettere.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC