Sunnfjordrc.no https://sunnfjordrc.no/ |
|
TRF 415 https://sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=4&t=74 |
Side 1 av 2 |
Forfatter: | stressballen [ Ons Jun 13, 2007 12:29 am ] |
Innleggets emne: | TRF 415 |
Her må det vel komme litt info snart....? Hint, hint Pett4 ![]() |
Forfatter: | djupevik [ Ons Jun 13, 2007 12:35 am ] |
Innleggets emne: | |
Oioi! HBX- killer på gang? ![]() |
Forfatter: | pett4 [ Tor Jun 14, 2007 9:48 am ] |
Innleggets emne: | |
HBX`n er vel snart pensjonert:) Er begynt bygging av en enkel TRF415 nå og godteposen var litt morsom å åpne ![]() Morsomt å bygge bil fra småbiter og må vel innrømme at det er litt interessant også. Virker som en solid bil dette, eller hva tror dere? Tar byggingen oppimellom alt annet nå, så blir liksom ikke ferdig på 1-2-3 men det går framover heldigvis ![]() |
Forfatter: | herkit [ Tor Jun 14, 2007 10:22 am ] |
Innleggets emne: | |
Bilde? Link? |
Forfatter: | stressballen [ Tor Jun 14, 2007 11:37 pm ] |
Innleggets emne: | |
Forfatter: | pett4 [ Lør Jun 16, 2007 9:26 am ] |
Innleggets emne: | |
Tror det blir kjekt å prøve. Ettersom det er belte-drift blir det jo litt spesiellt, håper bare jeg greier å bygge den skikkelig da ![]() Link: http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=49419 |
Forfatter: | djupevik [ Lør Jun 16, 2007 10:49 am ] |
Innleggets emne: | |
Når skal du kjøpe Børsteløst til denne da, regner med du ikke kjører HBX motoriseringen så lenge..? ![]() ![]() Beltedrift er vel mest for å ikke få den gyroeffekten en drivaksel har? At man har like mye krefter som virker utover i en høyresving som en venstresving. Merker selv på TT-01 at den har lettere for å spinne rundinger ene veien. |
Forfatter: | yallaair [ Lør Jun 16, 2007 11:05 am ] |
Innleggets emne: | |
Lurer litt på det er med gyroeffekt og akslinger. Jeg er ingen ekspert på området men gir ikke hjulene vesentlig mer gyroeffekt enn akslingene?? Så lenge alle akslingene er så og si horisontale, og bilen roterer plant horisontalt, så gir vel hjulene og akslinger gyrokrefter i samme retning? Dersom det er snakk om å redusere gyroeffekt, er det vel lurt å begynne med lette hjul pluss at en dermed får mindre uavfjæret vekt. |
Forfatter: | djupevik [ Lør Jun 16, 2007 11:14 am ] |
Innleggets emne: | |
Hmm, drivakslene ut til hjulene roterer jo likt med hjulene, men 4WD shaft'en roterer jo sidelengs. Dermed får man et drag til ene siden, etter hva jeg har blitt fortalt. |
Forfatter: | stressballen [ Søn Jun 17, 2007 12:22 pm ] |
Innleggets emne: | |
sier hmmm jeg også..... Kan aldri tenke meg at gyroeffekten av akslene er noe å snakke om. Men jeg er iallefall sikker på at reimdrift gir en annen kjørefølelse. "smooth" liksom ![]() Og en har jo mer justeringsmuligheter på reimene med tanke på konkurranseoppsett. Du kan vel ikke justere noe forhold mellom framdiff og bakdiff når en har en solid midtaksel Det at bilen går lettere rundt til en side enn en annen side kan vel ha med camber og slike innstillinger å gjøre. Er det en halv grad forskjell, så kan det være nok til å gi forskjell på hvordan bilen reagerer. Og du har vel neppe tyngdepunktet så bra at bilen går likt begge veier? Batteripakker har jo forskjellige vekttall, og plassering av slikt har vel mye å si på hvordan bilen oppfører seg? Du kan jo prøve å holde et kulelager med en aksel i, og snurr på akselen når en vrir på lageret. Da får du et inntrykk av gyroeffekten, som sannsynligvis ikke er noe å snakke om før det blir snakk om litt "masse i bevegelse". Til sammenligning så kan du holde på hver side av et løst sykkelhjul når det snurrer, og så prøve å vri på det. |
Forfatter: | yallaair [ Søn Jun 17, 2007 10:37 pm ] |
Innleggets emne: | |
Har søkt litt på Rcuniverse.com. Har ikke funnet noe "Topic" på shaft og gyroeffekt. Virker ikke som dette er noe tema. Siden det ser ut som et "ikketema" på verdens største forum, så er det noe ikke noe tema heller.... |
Forfatter: | djupevik [ Man Jun 18, 2007 12:38 am ] |
Innleggets emne: | |
Forfatter: | Thomas [ Man Jun 18, 2007 12:43 am ] |
Innleggets emne: | |
Forfatter: | stressballen [ Tor Jun 21, 2007 1:31 am ] |
Innleggets emne: | |
Enig. Er ganske interessant å se på hvordan de gjør det innen bilsport. Har dere sett oppsettet på en Nascar? De kjører jo baner med bare venstresvinger, og der har de jobbet en del med tyngdepunkter og slikt. For eksempel så mener jeg å huske at dekka på samme aksel har forskjellig bredde ![]() Så hvis vi skal leke proffe, så kan vi jo lage en bane med 6 venstresvinger og 2 høyresvinger, og så bygger vi bilene etter det. Kunne jo vært artig å prøvd, siden vi da kanskje burde tenkt nytt på tyngdepunktet i bilen og oppsettet ellers ![]() |
Forfatter: | djupevik [ Ons Jul 11, 2007 8:21 pm ] |
Innleggets emne: | |
Hvordan står det til her egentlig? Er det bare helikopter for tiden? ![]() ![]() |
Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |