Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 5:31 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2012 3:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var jeg hjemme igjen, og holder på å laste opp bilder fra treffet. Tok rundt 250 bilder, og her har jeg lagt ut 115 av dem. Om noen ønsker stor størrelse av spesifike modeller for å se detaljer er det bare å si i fra, har dem liggende på lokal serveren min.

https://plus.google.com/photos/10359915 ... lMSTxIT0LA

Video kommer straks.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2012 3:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og her er mine videoer. Vi kjørte tre runder hver, men vi filmet bare første runde. Siste video er en liten snutt av en annen deltaker med en flott redningsskøyte i det han gjør siste del av løypa, legge til kai.







Om ikke HD er tilgjengelig ennå kommer det så snart YouTube er ferdig med å behandle videoene.

Håvard kommer nok med on-board video fra Odin etter hvert.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2012 4:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og så litt om konkurransen. Først et bilde av pokalen og diplomet vi fikk :) Passer fint inn på hylla ved siden av Cup Racer 2011 pokalen.

Bilde

Konkurransen kjøres på en bane bestående av 7 porter og en dokk. Det finnes forskjellige mønster man kan kjøre etter det jeg hørte fra en erfaren danske. Felles er at man har 7 minutter på seg å gjennomføre løypa. Portene skal forseres i rekkefølge og det er angitt om de skal passeres med baugen eller akterenden først. Ved berøring av porten får man 1/3 av poengene porten er verdt trukket fra den totale poengsummen. Man starter løpet med 100 poeng, noe som vil si feilfri kjøring. Bommer man på porten totalt får man maks trekk. I dokken skal man manøvrere seg inn i en åpning som er båtens bredde + 150 mm. Man får trekk 6 poeng trekk for å treffe hver side, totalt 12 poeng minus. Går man inn og ut av dokken får man automatisk 12 poeng trekk, noe man kan se i videoen av meg over. I vinden vi hadde i Bergen valgte mange å legge seg inn langs ene siden og ta 6 poeng trekk for å sikre seg. Når man kommer inn i dokken skal baugen plasseres mellom to tape biter, og når man er fornøyd reiser man radioen i været og sier stopp. Nå skal båten ligge i ro av seg selv i 3 sekunder. Berører båten en eller begge sidene under disse 3 sekundene får man overnevnte trekk. 3 sekunder var litt mye å regne med at noen skulle greie med vinden i Bergen, så de var litt snillere på tiden her.

Her er poenglisten min og viser alle tre rundene. De to beste rundene er tellende og gir den totale poengsummen. Vi var som sagt fire stk som hadde 173 poeng og delte 4. plass. 3. plass hadde 186 poeng. Han som vant har vert nordisk mester flere ganger og deltar også i VM. Han kommer fra Danmark og trener på denne type kjøring i forskjellige løypeoppsett.

http://stenbakk.no/bilder/rc/bergen3006 ... 300612.pdf

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2012 5:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Mange flotte båter ja, ingen tvil om det. Kjenner at det KLØR i fingrene når jeg ser slikt. Dette er jo også kjempefin dokumentasjon på hva folk gjør i andre byer, og som gjerne kan brukes i sammenheng med diverse andre saker.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2012 10:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Var veldig moro å være med på dette ja. Mange flotte båter å sjå på, og heldigvis var enkelte flinkare å bygge enn å navigere :mrgreen:

Hadde også med meg lastebilen på tur og fresa litt rundt på Festplassen innimellom, noko som vakte stor oppsikt blant forbipasserande. Folk tok bilder og hadde mange spørsmål :)

Holder på å laste opp ein video av konkurranseløypa kor eg festa kameraet på Odin. Legger den ut så fort alt er komt på plass på youtube.

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2012 11:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Her er litt info for de som måtte tenke på å bli med på en lignende konkurranse senere. Dette er de offisielle klassene det kjøres i på større mesterskap: http://www.naviga.org/index.php/en/ns-eng

Regner med de fleste kan sikte seg inn på klasse F4-A hvertfall :)

Og her er kalenderen for i år. NS klassen er der F4 havner under, så det er bare å pakke baggen og reise til Russland eller Østerrike om man vil prøve større mesterskap :P http://www.naviga.org/index.php/en/comp ... alendar-v7

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2012 10:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
En liten tur rundt løypa ombord i Odin.

PS: For sarte sjeler vil eg anbefale å ta en reisesjuketablett eller to før dokke ser den :mrgreen:


_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2012 10:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hehe, stilig! Men du må slutte å treffe så mange bøyer :P

Ble nesten litt sjøsyk i starten der ja.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2012 10:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard har jo så stor båt at han treffer de uansett :mrgreen:
Dette var litt morsomt å se ja, synes det er digg at dere deltok. Veldig flott initiativ fra dere begge :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Lør Jul 07, 2012 10:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
En heilt enkel sak fra noko av det som skjedde på treffet ;)


_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nordisk Mesterskap for Skala Modellbåter 2012
InnleggSkrevet: Lør Jul 07, 2012 11:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Stilig, fikk med litt mer av hva som skjedde der ja. Får bare mer og mer lyst til å bygge en supply/ROV båt...

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC