Sunnfjordrc.no https://sunnfjordrc.no/ |
|
"FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO https://sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=5&t=1369 |
Side 1 av 2 |
Forfatter: | Tagbart [ Fre Feb 27, 2009 8:15 pm ] |
Innleggets emne: | "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Da har eg fått vite ka "flutter" er for noe. Flyet delte seg i fleire deler i lufta når eg var i ett stup!!! Heldigvis fekk eg bittelitt tid på meg til å få styrt det ut på ett jorde før eg mista både styring og gass. Kan nok muligens få fiksa det, men eg trur eg kjøper meg en ny U-CAN-DO 46 og har den nå ødelagte som delefly!!! Kjip opplevelse. Hadde eg no styrta det i bakken sjøl, men å se på at flyet gikk i oppløsning i lufta var nok veldig ergeleg ![]() |
Forfatter: | stressballen [ Fre Feb 27, 2009 8:33 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Uflaks ja, men det er nok en del av læreprosessen. Det blir vel stort sett mer og mer flytid etterhvert som en lærer. Hvis du synes det er kjipt å se et fly bli knust, så kan jeg trøste deg med at du ikke blir mer glad når Raptoren går i bakken ![]() Lykke til videre ![]() |
Forfatter: | yallaair [ Fre Feb 27, 2009 8:36 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Det var jo synd... ikke kjekt å få så lite glede for pengene!!!! Det er lett å få flutter dersom kjerra har store ror og tykk vingeprofil. Jeg er alltid skeptisk nå jeg pryler rundt på full gass rett frem med 3D-fly ![]() ![]() |
Forfatter: | vector 250 [ Fre Feb 27, 2009 9:56 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
3-D fly skal IKKE flyges fort, hverken rett ned eller rett frem. De gangene det går bra er egentlig bare flaks, for de er som skapt for å få flutter ved høy hastighet. Jeg har mang en gang lurt på hvorfor det samme ikke skjer med Yalla sin Giant u-can-do. Det skyldes sikkert at det er for lite krutt i Kinamotoren ![]() Utfordringen med et 3-D fly er å fly så sakte som mulig ![]() |
Forfatter: | yallaair [ Fre Feb 27, 2009 11:03 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Forfatter: | vector 250 [ Fre Feb 27, 2009 11:13 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Måtte bare sjekke om du var våken, he he he ![]() ![]() |
Forfatter: | vector 250 [ Lør Feb 28, 2009 1:04 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
U-Can-Do blir til U-Couldn`t-Do ![]() Hvis det er noen trøst så er du ikke den eneste som har gjort dette. Min Super Diablotin (sikkert et av de fineste og letteste 3-D fly som er laget og egentlig bygget for elektrodrift) ble griseflydd som en pylonracer med 91 fs motor. Den eksploderte i luften og det regnet balsa og betrekning i lang tid. Jeg ante den gang ikke hva 3-D var eller hvordan et slikt fly skulle flyges ![]() |
Forfatter: | hiTmanhiT [ Lør Mar 07, 2009 7:17 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Kor denne krasjen gikk føre seg? Kjip opplevelse ![]() Smågruer meg forsatt til min jomfrutur med AT-40'en min. Aldri flydd noe annet enn elektrisk Cessna EP trainer, så er veldig spent. |
Forfatter: | Tagbart [ Søn Mar 08, 2009 11:58 am ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Forfatter: | hiTmanhiT [ Søn Mar 08, 2009 6:02 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Forfatter: | Tagbart [ Man Mar 09, 2009 12:03 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Forfatter: | hiTmanhiT [ Man Mar 09, 2009 5:14 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Testa motoren i går for første gang(til tross for at eg kjøpte flyet i fjord i September), gjekk som ei klokke. Treng kun litt justering, og så må den vel kjørast inn 1 tank eller 2 før eg tar den i lufta. Ellers må eg rette opp i nokre små konstruktsjonsfeil, bla litt for lang avstand på hengslene på balanseroret(noke eg har hørt kan få ganske fatale følger). Så er eg klar for tur på Øyrane! ![]() |
Forfatter: | Tagbart [ Tir Mar 10, 2009 11:49 am ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Forfatter: | vector 250 [ Tir Mar 10, 2009 6:57 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Hvilken motor er det snakk om her? Hvis man har justert nålene på forgasseren såpass at man vet at motoren ikke stopper utilsiktet så er det stort sett bare å fly i vei. Motoren bør være litt på den rike siden på forgasserinstillingene og det er greit å ta det litt rolig de første tankene, ihvertfall hvis det er en ringmotor og ikke en ABC motor |
Forfatter: | hiTmanhiT [ Tir Mar 10, 2009 7:33 pm ] |
Innleggets emne: | Re: "FLUTTER" & NO MORE U-CAN-DO |
Er snakk om en OS 46LA. Merker eg trenger litt hjelp med å få stillt den inn ja, for den går med litt ujevn RPM. Kan sikkert få hjelp med det nede på øyrane? ![]() Angående hengslene, er det et mellomrom på kanskje 3mm, er dette alt for mye? Virker som det er litt stress å få av CA-hengslene nå som de er limt fast. |
Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |