Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 12:24 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Søn Jan 30, 2011 4:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg hadde med crawleren idag når vi skulle teste rallybilene, og det er klart mye mer power enn før. Jeg har et par bugs jeg må finne ut av, men bilen har uten tvil blitt mye bedre enn før, også med tanke på tyngdepunkt. Jeg gjorde ikke annet enn å kjøre meningsløst ut i steinene, så når det skal crawles på skikkelig måte så vil jeg få se hva bilen duger til.

Det gikk forøvrig som jeg antok med drivverket, jeg knakk venstre drivaksel fremme under stor belastning (hjulet sto i klem). Dette var et kjent punkt på denne bilen, og Team Losi har lagt med oppgraderingene, så jeg trenger bare å bytte dem.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 8:30 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hm...virka so det e endel med crawlere her...skulle hatt en konk på det og....:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 9:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
hm...virka so det e endel med crawlere her...skulle hatt en konk på det og....:)


Helt klart. Jeg prøver for tiden å få til en innendørs bilbane, og da er det bare å sette fantasien til livs. Crawlerløype kan jo gå alle veier, så det skal nok være mulig å få til noe der også.

Men jeg er uansett med på konkurranse så fremt jeg har tid til det :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tor Feb 03, 2011 8:07 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
høyrest tøft ut...:) e ganske vanedannande den crawlinga...:) har en ganske modda ax10 en ubyggd cr-01,en txt ombygd til crawler og snart scx-10 trail honcho...:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Tor Feb 03, 2011 10:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, det er skummelt å rote seg borti ting en liker, da er det sjelden det holder med bare 1 :lol:
Ser at vi har litt biler til felles her, jeg har også en CR01, TXT-1 og en SCX10 :mrgreen:

CR01'n har ikke så gode egenskaper at det gjør noe, men den er artig å kjøre. Har montert 4-hjulsstyring på denne, og er godt fornøyd med denne som en ren kosebil :D

TXT-1 ville jeg ha original, den er fin for hele familien, og guttungen blir jo kongen i gata når han får begynt å kjøre med denne 8)

SCX10 har jeg kjøpt inn en tamiya hilux highlift karosseri til, men har ikke fått gjort noe der enda. Dette er en bil som skal gjøres en skalamodell av, men foreløpig bruker jeg den bilen med et lexan-karosseri.

Du får slenge ut noen bilder av bilene dine, hadde vært artig å sett :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Fre Sep 23, 2011 1:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld kjørte jeg crawleren litt inne på bilbanen, og også mye i en skråning. Det var forholdsvist glatt i skråningen, så det ble mye hjulspinn, og sikkert en del belastning også, da hjulene fikk tak innimellom. Ble litt overrasket over hvor varm bakakselen ble. Altså hele plasthuset. Midtakselen som kommer ut av bakakselen var såpass varm at den var vanskelig å holde i, og dette tyder jo på et eller annet. Etter morgendagens fredagskjøring kommer jeg nok til å demontere bakakselen og sjekke.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 6:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Siden Vegard har vært så flink å legge ut en inspirerende invitasjon til crawling i påska, så er det jo greit at vi som har crawlere kan aktivere oss litt og hive oss med på moroa :D
Ved sist samkjøring knakk jeg et ledd grunnet overbelastning, men hadde dette heldigvis liggende nytt. Er mye krefter ute å går i disse bilene, og når framhjula setter seg litt i spenn, og man da har en 24kg råsterk styreservo, så er det noe som må gi etter et sted. Denne gangen ble det leddet i drivakselen til det ene hjulet, men crawleren er klar for nye utfordringer.

Siden sist har jeg også fått nye dekk med litt større diameter enn jeg hadde før. De tidligere dekkene jeg brukte var mer av type skaladekk, og ytre diameter ble litt i minste laget, selv om det var 2.2" innerdiameter. Av batteri har jeg også begynt å gå over til samme som jeg bruker på Trex 450, noen hyperion 11.1v 2200mah 35C. Disse er jo forholdsvis store for en slik crawler, så jeg har inngått litt kompromiss med tyngdepunktet. Batteriene står nå festet på skrått, så noe av batteriet stikker litt høyt inne i crawlerchassiset, men fordelene oppveier ulempen med høyere tyngdepunkt. Tidligere kjørte jeg med 11.1v 1100mah, men kapasiteten ble i minste laget, selv om batteriet passet glimrende fysisk. Nå trenger jeg ikke tenke på det, og det er bare å kjøre i vei. Ikke så lenge til vi skal ha en økt nå, og jeg gleder meg allerede stort. Må få madammen til å lage noe kakao eller lignende, for crawling er rett og slett kosekjøring :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 7:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Putt kakoen i en
Vedlegg:
27-032_l.jpg
27-032_l.jpg [ 23.01 KiB | Vist 15079 ganger ]

så kan du kjøre, drikke og holde varmen samtidig :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 7:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehehe, ja, kakao i sugerør er bra greier...NOT! :lol:
Men annen drikke derimot.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 7:59 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
om ikkje veiret sler seg heilt på tverke blir det nok en tur..får nok med madammen og litt av avkommet og..:) ho har forresten xr10 ho og..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Høres bra ut det da, er jo nesten som at vi må lage oss ei løype nå :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 8:43 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
jepp...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Søn Mar 24, 2013 7:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Under dagens crawlertreff så klarte jeg selvfølgelig å ødelegge noe elektronikk, men jeg er enda ikke helt sikker på hva det er. Jeg så litt røyk, og motoren rykker bare når jeg gir gass, så jeg tipper at den er godt brent. Den var ganske så varm en stund etter det skjedde. Må skru ut jævelskapet og sjekke over, men jeg regner med at enten esc eller motor er ferdig.

Jeg vil også ha litt heftigere BEC, og lære meg til å tyne elektronikken litt mindre når det er ekstremt mye krefter i sving.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 5:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kan konstatere røyk av esc idag, så da er det vel bare å krype til korset og bestille et nytt komplett sett tenker jeg... :evil:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Comp Crawler
InnleggSkrevet: Man Mar 25, 2013 5:28 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
kjøp denne du:http://holmeshobbies.com/TorqueMaster-Pro-combo.html meget bra motor/esc..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC