Har sittet litt idag og vurdert servoer. For moro skyld så lodda jeg om kabelen (pga gammel type plugg) på en gammel men strøken Acoms AS-7 servo, som sikkert er 25 år gammel, bare for å sammenligne direkte mot dagens standardservoer. Den er tregere enn Futaba S3003, sikkert nærmere lik en S3001 eller S148, og det duger rett og slett ikke som styreservo til noe som helst (utenom ror på skalabåter, og girskifte på lastebiler eller lignende). Jeg har nå kommet frem til at mine gamle 2WD skal minimum ha en S3003, da det er nedre grense på hastighet for min del iallefall. Om det blir en 2WD med litt performance, eller som skal brukes i konkurranser, så må jeg opp i noe bedre på styringen.
Jeg lar altså Futaba S3003 bli stående i Hornet, som også fikk seg en Tamiya sport tuned motor istedenfor sølvkanne. Denne gikk faktisk ganske greit, så det er en mulighet for at jeg bytter tilbake til sølvkanne igjen. Men på en eller annen måte så føler jeg at en sport tuned hører hjemme i denne bilen, kanskje på grunn av at motoren er sort, slik som bilen
Jeg monterte også en Futaba S3010 på Hotshot for test, som er en 6-kilos servo med litt bedre hastighet enn de andre jeg har brukt hittil. Konklusjonen er at det blir for tregt med den også. Dessverre så ender jeg altså opp med å putte i en Align DS610 på Hotshot. Hadde dette vært biler som skal brukes ute for herjing i sanden, så hadde nok en S3010 gjort jobben. Men bilene skal også brukes rundt banen på jobben, og med en gang det blir litt teknisk kjøring, så sliter servoen med å henge med i svingene, bokstavelig talt.