I kveld påbegynte jeg bygging av min Datsun 510, det var vel egentlig på tide. Jeg skal prøve å lage en bra tråd på denne bilen, for vi planlegger litt action med Cup Racers etterhvert
Jeg vil først komme med en anbefaling. Sorter ut skrueposene i skåler eller lignende. Selv bruker jeg bokser fra futabaservoer, og bruker både boks og lokk til oppbevaring. Jeg klipper også ut posenavnet og legger det oppi boksen. (eksempelvis A, B, C osv..)
Når det gjelder delebrettene, så vil jeg faktisk anbefale å legge disse utover i nummerert rekkefølge. Da vet en hva som ligger hvor, og det blir enkelt å finne delene.
Jeg legger alltid frem et fast utvalg verktøy. Unbrakotrekkere av god kvalitet (ikke vinklet) i størrelsene 1.5,2 og 2.5mm, stjerneskrujern i 2 størrelser, 1 flatt skrujern, et lite hjulkryss, en vinklet nebbtang, en presisjonshammer, 1 saks, 1 spesialavbiter for plast, anti-wear grease, vanlig grease, 2 typer låselim, tynn superlim, en håndduk å bygge på, og en pose til søppel. Tror jeg fikk med alt nå, men stort sett så glemmer jeg ett eller annet