Janni skrev:
Er ikke det litt varmt da?
Ja, det er 20 grader varmere enn 110 grader, og 10 grader varmere enn 120 grader. Jeg sier bare at hvis mine egne biler går bra og alt er velstand, og temperaturen da ligger på 128 grader, så lar jeg den være. Sjekker den litt oftere for å passe litt ekstra på, men hadde ikke brydd meg så veldig. Det er min personlige mening.
Hadde jeg passert 130 grader, så hadde jeg kanskje justert nåla ut 5 minutter, men hvis bilen da hadde gått ræva blues, så hadde jeg nok latt være. Med min LST2 var jeg oppe i 140 grader rett som det var, og jeg fikk inntrykk av at akkurat den fungerte best mellom 120 og 140 grader, alt etter hvilke dagsforhold det var. Jeg hadde et par tilfeller av at den leante seg selv, og en gang passerte den 200 grader. Da var det på tide med en overhaling for å bytte litt o-ringer og slikt
Det skal egentlig godt gjøres å holde en motor akkurat på 120 grader året rundt, med tanke på ytre kjøling og temperaturvariasjoner. Om det blåser eller er vindstille vil også utgjøre en forskjell, så det er egentlig bare å akseptere at tempen vil variere. Tror nok du vil oppdage etterhvert at bilen vil gå bra på en bestemt temperatur en dag med bestemte forhold, og en annen temperatur en annen dag under andre forhold.