Vel da har jeg også kjøpt meg noe med litt størrelse for å leke i grustakene med.
Vurderte lenge Traxxas E-Revo, men siden Traxxas kun selger RTR synes jeg det ble litt dyrt. Kunne selvsagt kjøpt børsteversjonen og oppgradert til børsteløst oppsett senere, men det er ikke noe å spare på det totalt sett synes jeg. Dessuten betaler man jo ekstra for en radio som ikke blir brukt, og Nimh batterier.
Så jeg begynte å kikke meg rundt etter noe brukt, og kom over en RC8T CE ombygd til elektro.
http://teamassociated.com/cars_and_truc ... tory_Team/Bilen er ørlite lavere enn E-Revoen, men han som har bygget den sa at til grustak, sandhauger og gress var den høy nok. Han hadde selv hatt blant annet E-Revo, men var ikke fornøyd og hadde satt ut på leting etter noe annet. Han bygde derfor en RC8T direkte med mod set for elektro og puttet inn en Castle 1520 1600 kv motor. Kjøres normalt på 5S men takler 6S. Styreservo er Hitech HS-7955TG. Konverteringssettet er levert av Tekno, spesifikt Tekno V4. Totalt kom alt på nesten 9000 når han bygget den, noe jeg også har sjekket opp mot diverse nettsider man får kjøpt delene fra.
Bilen er nå rett over ett år gammel, men selve byggesettet kom først på markedet i 2009. CE versjonen er Factory Team edition som vant sin klasse i ett eller annet mesterskap i 2009. Derfor inneholder den alle hop-ups som var på vinnerbilen. I tilleg har tidligere eier oppgradert et par andre småting.
Fikk med et par 5S batterier på kjøpet, samt reservedeler og de delene han ikke brukte fra originalsettet om jeg ønsker å bygge den opp som original nitrobil. Ut i fra bildene jeg har sett som ble tatt i helga er bilen i god stand. Noen riper under bunnplata selvsagt, men ellers i god stand. En bil som ser ut til å ha blitt tatt godt vare på. Voksen kar som har bygget og brukt.
Bilen er på vei i posten nå og ligger nok og venter på meg når jeg kommer hjem igjen om et par uker. Gleder meg til å teste!