slr88 skrev:
men hvordan ser jeg om den er slark i eller noe slikt? (har ikke peiling på servoer) Hvis det er den som gjør dette blir den byttet ut) (setter den i pajeroen)
Som Bjarne sier, det er ikke inni servoen. Her gjelder det å lese setningene rett
For å si det sånn, klikk av styrelinken som går fra styringa til servoen. Skru så ut servoen. Når du da holder servoen i handa så skal det stå igjen en servoredder på servoen (Hvis du har original servoredder, så er den hvit).
Servoredderen er delt, og det skal være 3 metallringer mellom plastdelene. Når den hvite servoredderen står fast på servoen, så kan du prøve å svinge den øverste delen av servoredderen. Hvis du klarer å bevege den litt uten at du hører at drevene inni servoen begynner å bevege seg, så har du slark i redderen. Du skal også kunne se det. En slik type slark gjør til at styringa aldri får sentrert seg skikkelig, og at styringa kan variere under kjøring (flytte på seg).