Dato/klokkeslett: Tor Mai 23, 2024 4:07 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Tir Jun 03, 2008 10:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg, sidboy og en til skal ha en liten tur på marka imorgen på dagtid (før myggen slår til for fullt)
Vet ikke 100% når enda, men sannsynligvis rundt kl 12-13 eller noe.
Noen flere?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Tir Jun 03, 2008 10:41 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
eg var å flydde på marka i dag fy flate så gøyt det var, flydde heilt nedtil bakken i sakte fart. tok sann tail touch eller ka det no heiter på fly språket. gleder meg til i morra tidelig

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Tir Jun 03, 2008 11:34 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Jeg, sidboy og en til skal ha en liten tur på marka imorgen på dagtid (før myggen slår til for fullt)
Vet ikke 100% når enda, men sannsynligvis rundt kl 12-13 eller noe.
Noen flere?


Er det ikke på tide dere får dere en jobb? Skulle gjerne vært med, men er på jobb til klokken er 16:30.. Har veldig lyst å ta turen etter jobb, har fått dilla på helikopter nå..

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Ons Jun 04, 2008 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
stressballen skrev:
Jeg, sidboy og en til skal ha en liten tur på marka imorgen på dagtid (før myggen slår til for fullt)
Vet ikke 100% når enda, men sannsynligvis rundt kl 12-13 eller noe.
Noen flere?


Er det ikke på tide dere får dere en jobb? Skulle gjerne vært med, men er på jobb til klokken er 16:30.. Har veldig lyst å ta turen etter jobb, har fått dilla på helikopter nå..


Hvis helikopteret fremdeles er helt, og jeg har fått ladet noen batterier, så kan jeg kanskje rekke en tur til før myggen kommer. Men da kan det ikke bli så fryktelig senere etter du er ferdig på jobb...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Ons Jun 04, 2008 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Til dere andre som er begynnt å bruke marka så må jeg opplyse om at bruken av den egentlig er en privat avtale mellom noen få personer og bonden. Han får både bestikkelser flere ganger i året (god drikke) og gjenytelser for dette av oss.
Han har en del retningslinjer i forhold til bilbruk og parkering på hans eiendom og liker veldig dårlig hvis det blir bilspor utenom selve veien (ved snuing av biler feks.). Vi som har hans velsignelse bruker fortrinnsvis veien via basen for å ikke være for påtrengende overfor han og for å forstyrre minst mulig hans fred og ro i tunet hans. Det går sikkert greit at andre også kommer, men det må ikke bli slik at han føler at folk renner eiendommen hans i senk til alle dager og alle tider, for da kan det plutselig bli slutt på å låne/leige eigendommen hans for oss alle :shock: Han har faktisk nevnt et par ganger at det er for han ukjente biler innom og har lurt litt på hvem det var. Det er ikke mer enn to uker siden det var uvedkommede innom og utførte en del skadeverk hos han (i det vedskjulet rett før man kommer bort til marka) det var gjort hærverk på traktor og motorsykkel og forsøkt stjelt to motorsager, pluss at der har vært tyveri tidligere, så det er ikke så rart om han reagerer når det kommer fremmede gjennom der. Ha dette i bakhodet og ta gjerne en prat med han slik at han vet hvem det er som oppholder seg på hans eiendom :!:
Jeg og Yallaair håper at nykomlingene også tar del i klipping av området :wink: for der er det kun jeg og han som bretter opp ermene og sørger for at det er slik som det er nedpå der 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Ons Jun 04, 2008 10:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Må for en gang skyld være enig i vector her... :!: Det er nok helt sikkert mulig for flere å være nede på marka å fly. Men dette er en privat avtale på flyplasseiger sine premisser. Det er nok lurt at mest mulig trafikk blir via basen, da det har vært ubudne gjester på dette området for ikke så lenge siden. Han var mildt sagt ganske frustrert. Siden han ikke kjenner alle som driver med RC, så er det på sin plass å være varsom og pleie flyplasseiger på hans premisser. DVS: begrense trafikk over tunet hans, ikke kjøre på gresset, ikke lage støy på ettermiddagene / kveldene etc...

TIPS:
Jeg og Vector har blitt enig i at støy er noe vi må tenke på. Derfor har vi begynt å bruke store motorer (20-50cc med eksta demping) eller små motorer med et lavt turtall (opptil 11-12000RPM). Vi har erfart at dette er veien å gå. Når vi i tillegg bruker baseinngangen, så sjenerer vi minst mulig. Og når vi flyr, så prøver vi å holde flyene vekke fra huset til eiger'n. Med andre ord, flyr bare over marka eller basen.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Ons Jun 04, 2008 11:25 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Har vært meget skeptisk til bruken av området, og kun vært der ett fåtalls ganger "alene".

Elektro tror jeg ikke er det store problemet her, heller støy og kjøringen på tunet hans. Hvordan er det å parkere i svingen v/ infoskiltet FLORØ? Langt å gå, evnt gangvei helt fram?? Er ikke så mange med tilgang til basen her da :(

Har funnet ut at Marka er genial for flyging med T-rex`n...........

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Ons Jun 04, 2008 11:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg har heller ikke tilgang, men så lenge bommen er åpen... ja så er den åpen, visst du skjønner... Det er da ikke som å bryte seg inn i Fort Knox, og så få tifredstilt sine behov der inne og så stikke ubemerket ut igjen... :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Ons Jun 04, 2008 11:41 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Skjønner :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Ons Jun 04, 2008 11:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skjønner problemet her ja. Idag samlet vi oss i en bil, og kjørte MEGET sakte og forsiktig forbi. Men jeg vil nok fortsette å lete etter en annen plass, for det er litt kjipt at det er så begrensede muligheter for å være der. Samtidig vil jeg ikke ødelegge for de som allerede har tilgang der.

Det er vel også bare snakk om tid før denne plassen forsvinner uansett?

Jeg har egentlig litt gullhår i ræva når det gjelder plass å fly. Når det gjelder større modeller som nitroheli og nitrofly, så har jeg fin mulighet til å fly på tomta til foreldrene til madammen. Det funker jo desto bedre til mindre modeller, men det hadde jo vært kjekt å slippe å kjøre så langt for å få det til. Marka skulle vært kjøpt av klubben, og bevart for all fremtid :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Ons Jun 04, 2008 11:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Jeg har heller ikke tilgang, men så lenge bommen er åpen... ja så er den åpen, visst du skjønner... Det er da ikke som å bryte seg inn i Fort Knox, og så få tifredstilt sine behov der inne og så stikke ubemerket ut igjen... :lol:


Men kan ikke bommen bli lukket når det er folk der da? Er vel kanskje litt vanskelig å komme seg ut med bil da? Eller er det ikke best å ta samkjøring på marka sammen med dere som allerede er der mye?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Tor Jun 05, 2008 8:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dersom en kjører inn på basen, og dei tilfeldigvis lukker bommen så er ikke dette noen katastrofe. Det er alltid en stakkar som skal ut eller inn, så det er bare å vente et minutt eller to....

Men marka er der litt til. Frem til da kan vi jo bruke denne. Men derfor er det jo viktig at RC-klubben jobber for andre løsninger. Marka er jo heller ikke noen god flyplass. Den er bare nærme. Vi er avhengie av andre alternativ i fremtiden.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2008 1:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Bommen er stort sett åpen fram til kl 20, hvis den er stengt så pleier det å være snakk om kun kort tid før det kommer en eller annen som jobber på basen og åpner, så er det bare å smette inn og ta første til høyre umiddelbart etter bommen og følge veien 2-300 meter ned til den store moldhaugen nedenfor Ramco. Der går det en vei langs etter moldhaugen som fører rett bort til nedsiden av marka. Elektro er bra, det plager ingen og hvis ingen ser at man ankommer heller (ved å bruke denne veien) så har man bevart privatlivets fred og alle er fornøyd (bonden)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyvning på marka onsdag 4.juni?
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2008 1:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det høres ut som at taktikken er lagt for min del iallefall. Satser da kun på å fly elektro der, og skal ta en titt etter snarveien du nevner :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC