Dato/klokkeslett: Tor Mai 23, 2024 5:53 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Steindalen 09.07
InnleggSkrevet: Ons Jul 09, 2008 8:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag dro vi på familiemiddag i Steindalen, og i den anledning tok jeg med T-rex 450 V2 og T-rex 600 nitro. Flydde en batteripakke på T-rex 450 før jeg gikk over til T-rex 600. Var forholdsvis frisk vind, så det var litt greit å fly større helikopter idag. Jeg fikk leke meg en del med T-rex 600 idag, og alt fungerte 100%. Jeg tok store looper, hovret inverted, forskjellige "flips", og prøvde også litt på en slags pendelbevegelse i luften. Tror jeg skal lese litt om hva de forskjellige tingene heter, da blir det kanskje litt lettere å forklare. Fikk iallefall brukt ca 2 liter drivstoff, og det er mye til å være meg. Innimellom hver fuelfylling var det middag, is, kaffi og sosialt samvær :D

Knall dag i Steindalen, og 2 stk hele helikopter ble med hjem igjen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 09.07
InnleggSkrevet: Tor Jul 10, 2008 1:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Begynner å bli en råtass på heli du nå altså :) Hadde du ikke et større elektrohelikopter også? Eller er det i bestilling?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 09.07
InnleggSkrevet: Tor Jul 10, 2008 9:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Begynner å bli en råtass på heli du nå altså :) Hadde du ikke et større elektrohelikopter også? Eller er det i bestilling?


Er nok ingen råtass nei, men moro er det iallefall. Jeg synes nitroheli er utrolig tøft :D

Jeg har hatt en Raptor E550 som skulle settes opp til kunde, men selv har jeg ingenting elektro i den størrelsen. Jeg har påbegynt bygging av en T-rex 500, og det blir nok det største jeg skal ha av elektrohelikopter. Batteripakkene begynner å bli store og dyre når du passerer den størrelsen. F.eks så koster et batteri til Raptor E550 fort et par tusen kroner, og da begynner det å bli litt. Batteripakkene til T-rex 500 ligger på 8-900 kroner.

Jeg venter også på en T-rex 700, og gleder meg stort til det ankommer. Det er et rått helikopter :mrgreen:
Nitrohelikopter er klart min personlige favoritt, det er mye råere å se på i luften. Det skyldes sikkert eksosen og bråket :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 09.07
InnleggSkrevet: Søn Jul 13, 2008 8:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, passe dyre priser på de batteriene ja. Men når du bruker 2 liter på 1 tur, så har du jo brukt nermere 1-200 kroner i fuel, så det vil vel kanskje gå opp i opp etter hvert ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 09.07
InnleggSkrevet: Søn Jul 13, 2008 7:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Sant nok, det blir jo utgifter på fuel, men en annen sak er om batteriene overlever når en kræsjer. Jeg er sikker på at batteriet som ligger i Raptor E550 er ca 30cm langt, og forholdsvist smalt. Føler da at det batteriet kan være veldig utsatt. Jeg gidder iallefall ikke å smadre batterier til et par tusen kroner hver gang jeg kræsjer. Og det er jo noen ganger :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC