Dato/klokkeslett: Tir Jun 04, 2024 10:36 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 113 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Lør Mai 01, 2010 8:10 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Var ekkel nordavind i dag og tildels dårlige forhold og vanskelig å få til noe i lufta. Vi var 5 stykker som fløy i dag. Fikk noen turer med den nye 3 blads propellen, litt rar lyd i den men absolutt støysvak, ikke noe ripping med denne. Flydde først med en simpel 2 blad trepropell og støyen var grusom, store forskjeller mellom de.
Vi får håpe på bedre vær i morgen.. :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Lør Mai 01, 2010 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg orket ikke noe idag, hadde som vanlig for mye å gjøre, og var uansett litt skeptisk til været. Såg antydning til sludd her hjemme idag, og det var rimelig surt ja. Men det kommer jo flere anledninger i mai :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 12:38 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Reiser inn og flyr i kveld,er der i 17 tida. Ser også ut som det blir flyvær i morgen også. :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 8:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Blir det noe flyving der inne i morra og søndag? Lurer på å ta turen innover for å banke ut MYYYYYYE rust av fingrene.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 9:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vurderer også å ta en tur på søndag om værforhold og tid tillater det :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 9:14 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Kom nettopp hjem nå og det var utrolig bra forhold i kveld og fikk bra dreisen på yaken, var meg og Bjarte som var der. I morgen blir det flyging garantert, søndag også om været tillater. Konge at du tar en tur yallaair, jeg er litt i stuss på noen lyder i DA- motoren, trenger å få bekreftet om det er noe galt eller ikke. Vel møtt til dere som vil fly. :D

Edit: det kom en kar til utpå kvelden med en t-rex 250, han har ikke vært der før men heli hadde han tydligvis flydd før, nå vet jeg hva en funnel er og flott utført var det også. Vi får nok se mer til denne karen.


Sist endret av BGH den Lør Mai 08, 2010 12:44 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 10:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg kommer gjerne innover. Men holder på å mekke i kjeller'n. Ikke sikker på om jeg blir klar med alle prosjekta til i morra, så det er muligens Søndagen som passer best.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Lør Mai 08, 2010 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Søndag høres ut som en akutell dag, ja. Jobb i morgen :(


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Lør Mai 08, 2010 6:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noen som har en formening om hvordan været er på søndag? Jeg tenker ikke da nødvendigvis hva det står på YR.no, men hvordan forholdene er på skaflestad for tiden. Vurderer hva jeg skal ta med om jeg tar turen, kommer helt an på vindforholdene der inne.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Lør Mai 08, 2010 8:09 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Det har vært gode forhold de siste dagene, litt vind til tider men ikke noe problem å fly. Vinden er derimot svinkald så vi har hatt thermodress på.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 2:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
BGH skrev:
Det har vært gode forhold de siste dagene, litt vind til tider men ikke noe problem å fly. Vinden er derimot svinkald så vi har hatt thermodress på.


Greit å vite. Tenker å ta turen, og tar med noen helikopter. Blir ikke fly på meg denne gangen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 9:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Når er det folk er klare for å fly i dag? Jeg har litt fri i dag, så om det blir noen stykker på stripa i dag, så kan jeg tenke meg å ta turen :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 10:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Selv har jeg tenkt å være der inne til 12-13 tiden.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 6:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vel, dette var en dag med varierende vær, det er sikkert :lol:
Det var alt fra sol og noenlunde bra vindforhold, til tette snøbyer og sur vind :mrgreen:
Jeg fikk uansett flydd en del, hadde med meg MSH protos, T-rex 500, 600N, 700N og Outrage Velocity 50. Den store helikopterdagen altså. Tok det ganske pent, for jeg var spent på alle nitrohelikopterene, ny motor i to av dem, og en nylig restaurert/reparert motor i T-rex 600N. Forbausende nok så fungerte T-rex 600N bra idag også, skjønner det fortsatt ikke med tanke på hva som er gjort inni den motoren.

Er en viss fare for at jeg har justert meg bort litt, så jeg vil heller ta for meg ett helikopter om gangen for å kunne gjøre litt sammenhengende justeringer. Blir nok mye bedre kjent med helikopteret på denne måten. Å justere på 2-3 stk samtidig blir bare tullball, og lyder går i surr.

Hadde en liten smell i lufta med T-rex 700 idag, men kunne ikke se om det var noe som løsnet eller noe som traff bladene. Ett eller annet skjedde, jeg velger å tro at et stort insekt eller noe kom borti bladene, men det er egentlig en litt dårlig teori siden det ikke var noe gugge på bladene. Skal sjekke nøye over helikopteret. Jeg løftet det opp igjen etter å ha sett hurtig over det, og ingenting unormalt skjedde.

Outrage Velocity trenger en del justering enda, men det kan nok bli et tøft helikopter å fly. BGH var også innom og flydde litt Katana, bra flyvning fra den kanten som vanlig :D
BGH målte forresten headspeed'n på Protosen når jeg hadde et godt Hyperion-batteri i bruk, og måleren gikk opp til 3190 rpm. Helt sykt egentlig. Jeg visste at headspeed skulle ligge rundt 3000 på et 6S lipo med nåværende utveksling, men hadde kanskje ikke forventet dette tallet. Forøvrig så kunne ikke måleren vise mer, så kanskje det var litt mer også :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flyging på Skaflestad
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 6:48 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:

Hadde en liten smell i lufta med T-rex 700 idag, men kunne ikke se om det var noe som løsnet eller noe som traff bladene.


Eg har hatt en smell i lufta med min 700 også. Det var den dingsen på toppen av hodet(den som en stopper bladene med) som falt av og traff det ene hovudbladet sånn at det vart en sprekk i bladet. Bare å kjøpe nye. Ca 900kr. Du såg ikke om den dingsen faktisk mangla?


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 113 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC